Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 18:46
Uren gegoogled maar kwam er niet uit, dus open ik zelf maar een topic:

Probleem
Mijn telefoon laadt soms wel op, en soms niet.

Als het niet lukt om hem op te laden valt hij vanzelfsprekend na een tijdje uit. Als ik hem aan de oplader laat liggen begint hij soms na enkele uren toch op te laden. Soms op langzame snelheid, soms op normale snelheid. (Normaal is voor mij speedladen.) Het gebeurt ook dat ik als ik na mijn werk naar huis rijd, de telefoon aan mijn sigarettenaansteker oplaadt. Als ik vervolgens thuis kom en switch naar laden via het stopcontact laadt hij niet op.

Apparaat
Het gaat om een Galaxy S6. De software is up to date.

Wat ik geprobeerd heb:
Factory reset. Dat heeft het probleem niet opgelost.
Vier verschillende kabels en laders. Alle kabels en laders doen het soms wel, en soms niet.

Op dit moment ligt mijn telefoon te laden met een kabel naar mijn laptop. Vandaag deedt hij het ook in mijn auto. Hij doet het vandaag niet in het stopcontact. Gisteren laadde hij ook niet op aan het stopcontact, maar na een paar uur opeens wel en is toen helemaal volgeladen op die manier.

Het enige wat ik kan bedenken is dat hij het misschien niet leuk vindt om op meerdere manieren opgeladen te worden. Dus dat hij als hij leegloopt vanaf 100 procent, en de eerste manier waarop je oplaadt is een lagesnelheidsoplader (zoals mijn auto of aan laptop-usb-port), dat hij dan alleen met lagesnelheidsladers geladen wil worden. En niet de switch kan maken naar een hogesnelheidslader. En deze theorie valt meteen te ondermijnen door het feit dat hij gisteren vanaf een volledig lege accu niet wilde opladen aan het stopcontact.

Iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12
probeer je usb poort van je telefoon eens schoon te maken, kijk of er samengedrukt stof in zit, met een tandenstoker of perslucht verwijderen (pas op met metaal), contacten schoonmaken met alcohol, ...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
Gisteren:
Kabel in mijn telefoon. Het andere uiteinde van de kabel steekt in mijn laptop. Hij laadt op.
Vervolgens haal ik dat uiteinde uit mijn laptop en stop ik het (zonder mijn telefoon te bewegen) in de lader in het stopcontact. Hij laadt niet op.

Dan kan het niet echt aan de micro-usb-poort van mijn telefoon liggen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12
daar heb je wel een punt, maar het is een kleine moeite om die poort schoon te maken toch?

[ Voor 30% gewijzigd door Prulleman op 03-01-2018 11:45 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Heb je een draadloze oplader? Zo ja kan je daar mee opladen?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Ondanks dat het lijkt alsof het de usb poort niet is, verdenk ik hem wel. Misschien iets krom (niet zichtbaar), of stof wat al eerder genoemd is.

Of hij kan de hoeveelheid stroom uit het stopcontact niet aan om de een of andere reden. Laptop geeft minder, ook al zou de telefoon dat zelf moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Vind het klinken als een defect laad circuit waar de usb connector op vast zit.
https://www.etradesupply....015/04/73401429777579.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
Prulleman schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:44:
daar heb je wel een punt, maar het is een kleine moeite om die poort schoon te maken toch?
Ik heb die spullen niet in huis maar ik zal morgen langs de drogist gaan voor tandenstokers en alcohol en gaan peuteren. Met alcohol schoonmaken kan zonder dat je de batterij eruit hoeft te halen toch? (dat kan bij galaxy niet voor zover ik weet.)

Ik heb geen draadloze oplader.

Dit is trouwens de enige thread op internet die ik vond met een vergelijkbaar probleem. Hier hebben ze het over aarden maar ik begrijp het niet helemaal. Wat denken jullie ervan? (Van wat lionfish zegt.) http://www.tomsguide.com/...arging-computer-wall.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@rozenbottel alcohol is niet eens persee nodig. Ik gebruik altijd een tandenstoker of een satéprikker en dat is altijd genoeg. (satéprikkers heb je toch wel in huis?)
Pagina: 1