Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag bij MediaMarkt een Google Chromecast gekocht. Eenmaal thuis heb ik de chromecast in de HDMI poort gedaan van de TV met daaraan de stroomkabel en voedingsadapter in het stopcontact.

Ik krijg een blauw scherm met daarop: Chromecast kan het wifi-netwerk 'telenet-70123_xt' niet vinden. Gebruik de Google Home-app om verbinding te maken met een nieuw netwerk. Controleer anders je netwerk 'telenet-70123_xt.

Ik heb de Google Home app gedownload op mijn telefoon. Hij vindt de Google Chromecast wel maar als ik op installeren klik dan kan hij hem niet verbinden. De telefoon zit niet op de wifi telenet-70123_xt omdat deze niet bekend is op de telefoon. Ook kan ik op de tv niet de wifi veranderen omdat de tv geen wifi heeft (is denk ik ook niet het probleem). Het is geen smart tv maar het is een Panasonic tv.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:02:
De telefoon zit niet op de wifi telenet-70123_xt omdat deze niet bekend is op de telefoon.
Dit is wel nodig om hem in te stellen. Heb je een ander apparaat die wel met je wifi verbonden is? Tablet ofzo?
En waarom is je telefoon niet bekend met je wifi? :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

DarkSide

theres no place like ::1

Is dat telenet WIfi wel jouw netwerk?
Anders even inloggen op je telefoon er op. Anders is de CC waarschijnlijk teruggebracht (zou dan op de doos van de MM moeten staan van reeds open geweest oid.

Dan even je CC resetten

Daarna weer connecten via de google home app. En je zou moeten kunnen casten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Chromecast gereset maar dan doet hij nog niet. En via de google home app kan hij het apparaat wel vinden maar niet met elkaar verbinden.

De telefoon heeft wel wifi maar dat is dus een ander netwerk dan die op de Chromecast. Het wifinetwerk van de Chromecast moet dus veranderen naar dezelfde wifi als mijn telefoon alleen via de app lukt dat niet omdat hij niet verbindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
staat je bluetooth aan ? Deze heeft hij de eerste keer nodig om verbinding te maken aangezien hij nog geen netwerk heeft

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
HKLM_ schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:26:
staat je bluetooth aan ? Deze heeft hij de eerste keer nodig om verbinding te maken aangezien hij nog geen netwerk heeft
Is het wifinetwerk op de chromecast wel van jou?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bleutooth staat nog niet aan dat ga ik eens proberen. Wifinetwerk is niet van mij. Ik gok dat die dus van Chromecast zelf is en inderdaad via bluetooth eerst moet verbinden voordat het netwerk in mijn telefoon komt te staan. Bedankt voor de tips! ik ga zo weer eens een poging doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt het lag aan de bluetooth!
Pagina: 1