Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voluerunt
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:41
Hallo,

Ik zit met een probleem, ik heb hier nu op mijn kamer een AP staan van Sitecom,
Het betreft de wlx2000, deze zend nu een eigen netwerk uit waardoor er in huis 2 overlappende netwerken zijn.
Nu wil ik die wlx2000 veranderen dat deze het netwerk in de meterkast uitzend IPV een eigen uit te zenden. dit ivm apparaten die aan het andere netwerk hangen.

zo ziet het er nu uit Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/mN3iOYcVTMOBJAQK0Fz0lg.png

ik wil graag dat netwerk 1 word gereproduceerd door de wlx2000 zodat het een groot netwerk is. hoe krijg ik dit voor elkaar en welke andere oplossing zijn hiervoor en wat gaat dat kosten

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sitecom WLX2000 n300
Mijn pc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
in de instellingen settings veranderen maar helpt niet

Beste antwoord (via Voluerunt op 02-01-2018 21:34)

Verwijderd

Op router 1 (beneden) staat WiFi aan met SSID: xxxxx

Op de Sitecom stel je ook diezelfde SSID in. Met dezelfde wachtwoord, maar met een ANDER kanaal. Als beneden bv. kanaal 1 is, dan die Sitecom op kanaal 6 of 11 zetten.

DHCP moet UIT staan op de Sitecom, en de kabel moet in de LAN poort geprikt worden.

Zodoende krijg je één groot netwerk, en de apparaten kiezen dan zelf voor welk signaal zij willen nemen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Sitecom stel je ook diezelfde SSID in. Met dezelfde wachtwoord, maar met een ANDER kanaal. Als beneden bv. kanaal 1 is, dan die Sitecom op kanaal 6 of 11 zetten.

DHCP moet UIT staan op de Sitecom, en de kabel moet in de LAN poort geprikt worden.

Zodoende krijg je één groot netwerk, en de apparaten kiezen dan zelf voor welk signaal zij willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voluerunt
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:21:

Ah dit maakt het makkelijker, nu moet ik alleen weer in de Sitecom zien te komen, heb net dhcp uitgezet en toegepast maar nu kan ik er niet meer in met het IP wat ik eerst gebruikte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:57
Voluerunt schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:26:
[...]

Ah dit maakt het makkelijker, nu moet ik alleen weer in de Sitecom zien te komen, heb net dhcp uitgezet en toegepast maar nu kan ik er niet meer in met het IP wat ik eerst gebruikte
makkelijkste is om de sitecom een statisch IP adres (aan de lan kant) te geven in hetzelfde netwerk als je hoofdrouter, dus bv 192.168.0.1 (main) en 192.168.0.2 (sitecom)
Dan hoef je geen handmatig IP in te stellen mocht je de configuratie later willen aanpassen.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voluerunt
terror538 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:29:
[...]

makkelijkste is om de sitecom een statisch IP adres (aan de lan kant) te geven in hetzelfde netwerk als je hoofdrouter, dus bv 192.168.0.1 (main) en 192.168.0.2 (sitecom)
Dan hoef je geen handmatig IP in te stellen mocht je de configuratie later willen aanpassen.
mijn AP heeft in de lijst met verbonden aparaten geen naam: Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/rR3sk2yHTnaMh0osluXYXQ.png
de 2.4 is t niet en 2.25 ook niet, rest zijn allemaal andere aparaten

EDIT:het is gelukt, heb ze nu goed staan en alle apparaten staan erin

[ Voor 6% gewijzigd door Voluerunt op 02-01-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:57
Ik gok dat je de AP nu hebt ingesteld om via DHCP een IP adres te verkrijgen. Dat werkt wel, het nadeel is dat het niet (helemaal) voorspelbaar is.
Kan dus zijn dat je AP op een ander IP komt, en niet iedere router laat keurig zien welk apparaat welk IP heeft gekregen.
Vandaar dus mijn advies om zelf een vast IP in te stellen. Gezien jouw router blijkbaar de voorkeur heeft om laag te beginnen met IP's uit te delen en op te tellen is 192.168.2.254 mogelijk een veilige keuze tenzij dat natuurlijk het IP is van je router.

too weird to live too rare to die

Pagina: 1