Toon posts:

Geluid voor in een winkel: budget oplossing muziek streamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Voor in de winkel van mijn ouders (één verdieping, ongeveer 70 m2, zonder tussenschotten) ben ik op zoek naar een mogelijkheid voor achtergrondmuziek. Muziek dus op een laag volume, waarbij het echt geen probleem is als er niet overal hetzelfde volume is. Het belangrijkste is eigenlijk dat het niet te veel mag kosten, max. 150 euro voor de speakers zelf.

Graag jullie mening over het volgende:
- actieve speakers leek mij persoonlijk voor dit budget de enige mogelijkheid, mee eens?

- persoonlijk leek mij het het handigst om de speakers te combineren met de audio chromecast, hierdoor hebben we dan geen versterker of stereo-installatie nodig en kunnen we toch makkelijk radio / spotify afspelen.

- liever twee 'fatsoenlijke' speakers, bijvoorbeeld de Edifier R1280DB https://tweakers.net/pric...difier-r1280db-black.html of juist meerdere goedkope computerspeakertjes (bijvoorbeeld van Logitech) ?

Vooral met het lage budget vind ik het lastig wat verstandig is, dus hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Alvast bedankt everyone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-10 14:37
Dat budget van €150, is eenmalig neem ik aan? Er rekening mee gehouden dat je jaarlijks ook nog aan Buma kunt gaan afdragen afhankelijk van de muziek die je gebruikt?
Voor dit geld zou je inderdaad het beste een degelijke stereoset kunnen pakken. Deze zullen ook zeker beter klinken dan een handjevol computerspeakertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das ongeveer 10x8 meter. Dan moet je met een viertal autoluidsprekers in het verlaagde plafond ook al een heel eind komen. Simpele versterker er aan en een chromecast audio oid en dan ben je er.

Actieve computerspeakers zou ik niet doen. Gewoon lekker draadjes trekken, is allemaal zo moeilijk miet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:45

Twazerty

AVCHDCoder developer

al bekend met 100v geluidssystemen? Deze zijn bedoeld voor dit soort toepassingen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.