Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Back-up maken van Windows pc naar Windows pc via internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik had tot een aantal maanden geleden een Synology NAS met daarop al mijn bestanden. Een familielid van mij heeft ook een Synology NAS en los van lokale back-ups, maakten wij ook wekelijks automatisch back-ups naar elkaar via de mogelijkheden die Synology daarvoor biedt. Mijn NAS zou echter vanaf 2018 geen updates meer krijgen en aangezien ik nu mijn 3e Synology NAS met mogelijkheid voor 4 schijven a 500+ Euro zou moeten kopen, heb ik besloten om over te stappen naar een HP Microserver GEN10 met daarop Windows 10. Ik heb alles werkend zoals ik dat wil, het enige punt dat resteert is dat ik de offsite back-ups nog moet regelen.

Ik ben eerst gestart met XPEnology, maar, zij lopen erg achter en de nieuwe Backup Vault optie van Synology wordt op de 5.x serie nog niet ondersteund. Op de DSM 6.x serie wel, maar die krijg ik niet goed aan de praat en het blijft toch een risico dat je ineens met een niet werkende VM kunt zitten en dus de back-ups van het familielid kwijt bent. Daarom zoek ik naar een oplossing die van Windows/Synology <-> Windows back-ups kan maken via internet. Voor de volledigheid: Op de NAS van het familielid staat een kopie van de C/D schijven van de betreffende PC, vandaar dat Windows <-> Windows ook prima is. Het liefst heb ik echter een Synology <-> Windows mogelijkheid omdat ik dan zeker weet dat ik alles meeneem en het is voor mijn back-ups die kant op ook veiliger.

Ik heb o.a. DeltaCopy al geprobeerd met RSync ondersteuning, maar dit geeft meerdere foutmeldingen tijdens de start, waardoor ik dit niet als RSync client kan gebruiken. Dat leek mij de makkelijkste optie, omdat Synology gewoon naar RSync clients back-ups kan maken.

In het verleden heb ik ook weleens een soort FTP Backup client voor Windows aangeschaft, maar deze werkt niet goed met versies, neemt veel tijd in beslag, etc.

Het gaat in zijn geheel om +- 1 TB aan back-ups, 2 kanten op.

Is er een mooie Windows oplossing beschikbaar die met aan de andere kant een Synology om kan gaan? Of welke tool kunnen jullie als er geen Synology oplossing is voor Windows <-> Windows back-ups over internet aanraden? Hoeft niet per se gratis (uiteraard niet té duur) of open source te zijn, als het maar betrouwbaar is.

Edit: Titel van het topic komt niet 100% overeen met de vraagstelling, maar kan ik helaas niet meer wijzigen...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Je zou eens naar veam kunnen kijken

Cloud ☁️

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
HKLM_ schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:42:
Je zou eens naar veam kunnen kijken
Bedankt, Veeam ken ik inderdaad nog uit het verleden, maar ik zie hun naam wel genoemd worden ivm Synology, maar ik kan er geen package ofzo voor vinden. Wel voor Linux, dus dat zou kunnen werken.

Via een forum over Veeam kwam ik ook Syncrify tegen. Ken je dat toevallig? Daar is wel uitleg over te vinden ivm Synology en dat zou voor zowel Windows als Synology moeten werken. Die moet ik echter eerst aanschaffen voordat ik dat kan proberen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV