Subwoofer aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevdh
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05-2024
Hallo,

Ik heb recentelijk de Edifier R1700BT pricewatch: Edifier R1700BT aangeschaft maar mis toch nog wat bass. Ik vroeg me af of het mogelijk was om hier een subwoofer bij aan te sluiten zonder een aantal 10tjes uit te moeten geven aan een amp of iets in die geest.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:44
Nee is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevdh
Oké, thanks voor de snelle reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hoezo niet ? een actieve sub kun je gewoon paralel aansluiten. alleen de volumeregeling moet je dan niet op dat ding doen maar op de het uitsturende apparaat

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:30
Je zult toch echt een extra versterker nodig hebben om er een subwoofer aan te kunnen hangen. Je goedkoopste optie is een tweedehands versterker met een doorlusmogelijkheid. Je hebt dan wel 2 volumes, bas en de speakers zelf.

Wat je ook kan doen, is het signaal splitten of een extra audio uitgang gebruiken van je pc voor de subwoofer versterker. Maargoed, je zult dan eigenlijk ook een crossover willen omdat je anders je speakers snel opblaast, omdat deze nog steeds het bass signaal krijgen en verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
TS wil geen geld uitgeven aan een amp of iets in die geest. Ik schaar een actieve sub daar ook onder.
Bot gezegd kan het dan gewoon niet.

Maar als je mee telt dat het allemaal geld mag kosten dan kun je er inderdaad gewoon een losse actieve sub bij naast zetten en aansluiten op de pc of laptop. Desnoods met een splitter om het parallel te doen als je geen losse aansluiting op de pc of laptop hebt zitten. En je zit dan inderdaad met verschillende volumeregelingen.

[ Voor 6% gewijzigd door .Maarten op 02-01-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevdh
Even voor de duidelijkheid, ik heb momenteel mijn Edifiers aangesloten op mijn monitor zodat ik ze kan gebruiken voor mijn pc en Playstation. En voor de sub en/of versterker wil ik liever niet veel boven de €100 kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Dat veranderd de zaak al flink.

Dan kun je bijvoorbeeld zoiets nemen:
pricewatch: Yamaha YST-SW012 (Zwart)

Dan kun je met wat kabeltjes zowel de speakers als de subwoofer op dezelfde uitgang op de monitor aansluiten. Je zit dan wel met het apart regelen van het volume op de speakerset en de subwoofer. Of je moet dit ook via je monitor kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevdh
Dus gewoon een kabeltje zoals deze https://www.allekabels.nl...plitter-35mm-3-polig.html aanschaffen en dan zonder problemen simpelweg de speakers en de sub er op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Dat klopt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevdh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevdh
Net met hificorner gebeld, blijkt het dat het eigenlijk geen optie is de speakers en de actieve sub op dezelfde uitgang aan te sluiten. Omdat de sub dan hoge tonen probeert de produceren wat zorgt voor een slechte kwaliteit geluid. 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door jessevdh op 04-01-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

In GoT we trust

jessevdh schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:59:
Net met hificorner gebeld, blijkt het dat het eigenlijk geen optie is de speakers en de actieve sub op dezelfde uitgang aan te sluiten. Omdat de sub dan hoge tonen probeert de produceren wat zorgt voor een slechte kwaliteit geluid. 8)7 Thanks voor de waarschuwing ook.
Als je de subwoofer op de groene jack van de PC aansluit krijgt de subwoofer inderdaad het gehele spectrum voor zijn kiezen. Echter kan je dat limiteren met de crossover op de subwoofer. Moet die alleen wel aanwezig zijn, de "gekozen" Yamaha heeft die knop namelijk al niet. Het is dus zeker wel mogelijk mits de subwoofer maar over de juiste instellingen beschikt.

Je kan ook een kabel vanaf de oranje mini jack naar de subwoofer doen. Daar gaat het center en het LFE-kanaal over. Het is dan wel meer instellen aangezien je dan de crossover softwarematig moet regelen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevdh
Dat gaat voor mij helaas niet werken, aangezien ik de speakers/sub aan wilde sluiten op mijn monitor zodat ik ze kan gebruiken voor zowel mijn pc als ps4. Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Ik denk dat je even op marktplaats naar een leuke 2e hands sub moet kijken die wel een cross-over erop heeft zitten. Je kunt aangeven dat hij alleen alles onder de 80-100hz doet.
De sub moet dan eigenlijk ook een volume regelaar hebben, zodat je dit ook kunt regelen.

niet optimaal, maar het zou wel moeten werken.

als je toch echt nieuw wilt dan zou je kunnen kijken naar de Jamo SUB 210.
Deze heeft naast volume ook een cross=over.

Vergeet niet dat je naast de splitter van 3,5mm naar 2x 3.5 mm jack je ook een 3.5mm jack naar RCA/Tulp nodig hebt. De tulp moet dan aan de kant van de sub.

[ Voor 15% gewijzigd door NL_Scratch op 04-01-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevdh
NL_Scratch schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:12:
Ik denk dat je even op marktplaats naar een leuke 2e hands sub moet kijken die wel een cross-over erop heeft zitten. Je kunt aangeven dat hij alleen alles onder de 80-100hz doet.
De sub moet dan eigenlijk ook een volume regelaar hebben, zodat je dit ook kunt regelen.

niet optimaal, maar het zou wel moeten werken.

als je toch echt nieuw wilt dan zou je kunnen kijken naar de Jamo SUB 210.
Deze heeft naast volume ook een cross=over.

Vergeet niet dat je naast de splitter van 3,5mm naar 2x 3.5 mm jack je ook een 3.5mm jack naar RCA/Tulp nodig hebt. De tulp moet dan aan de kant van de sub.
"Niet optimaal maar het zou moeten werken" Wat houdt dit precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
jessevdh schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:48:
[...]

"Niet optimaal maar het zou moeten werken" Wat houdt dit precies in?
Normaal gesproken sluit je een subwoofer aan op een subwoofer uitgang.
In het geval van een versterker/receiver kun je dan ook het e.e.a. instellen voor de subwoofer uitgang.
Denk aan het volume, crossover etc. etc. en over het algemeen wordt ook daadwerkelijk alleen het signaal er naar toe gestuurd wat er voor bedoeld is.

Het splitten van de standaard 3.5mm jack naar 2x 3,5mm waarvan 1 naar de subwoofer en 1 naar de speakers zou dus moeten werken, maar niet ideaal aangezien je alles moet afstellen achterop de subwoofer die je meestal ergens neer zet en er eigenlijk niet meer wilt aankomen.

Kun je niet van iemand (kennis/vrienden/familie) even een subwoofer lenen om te proberen?

[ Voor 25% gewijzigd door NL_Scratch op 04-01-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessevdh
NL_Scratch schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:55:
[...]

Normaal gesproken sluit je een subwoofer aan op een subwoofer uitgang.
In het geval van een versterker/receiver kun je dan ook het e.e.a. instellen voor de subwoofer uitgang.
Denk aan het volume, crossover etc. etc. en over het algemeen wordt ook daadwerkelijk alleen het signaal er naar toe gestuurd wat er voor bedoeld is.

Het splitten van de standaard 3.5mm jack naar 2x 3,5mm waarvan 1 naar de subwoofer en 1 naar de speakers zou dus moeten werken, maar niet ideaal aangezien je alles moet afstellen achterop de subwoofer die je meestal ergens neer zet en er eigenlijk niet meer wilt aankomen.

Kun je niet van iemand (kennis/vrienden/familie) even een subwoofer lenen om te proberen?
Ik heb niet echt iemand in mijn directe omgeving om een sub van te lenen. Maar wat ik uit je verhaal begrijp is dus dat het niet optimale te maken heeft met het gemak van bediening en niet de kwaliteit van het geluid?

[ Voor 65% gewijzigd door jessevdh op 04-01-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16

Jag

Klopt. Verder is het een prima oplossing zo. 2e hands is misschien wel slim, want voor 100e koop je niet veel subwoofer :).
Pagina: 1