Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.telegraaf.nl/images/840x473/filters:format(jpeg):quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/3827b27c-efe3-11e7-aa76-85b943fdcc07.jpg
Rapper Boef heeft zijn excuses aangeboden voor twee vlogs. Soufiane Boussaadia, zoals de 24-jarige artiest eigenlijk heet, kreeg in de Nieuwjaarsnacht een lift van drie vrouwen. Boussaadia plaatste hierover een video in chatapp Snapchat. Daarin noemde hij de vrouwen 'kechs' - hoeren in straattaal.

De video kwam Boussaadia op kritiek te staan op sociale media, wat hem niet tegenhield opnieuw een video te maken. Daarin ging hij nog iets verder. "Ik heb een paar mensen boos gemaakt, omdat ik kechs zeg. Maar wat doen jullie in een club met alcohol, korte rokjes, om acht uur 's ochtends?", zei hij in de video.

"Als je thuiszit, hele dag niks doet, studeren, lief doen, dit dat, mamma pappa luisteren, dan noem ik je een vrouw. Maar ga niet als je een kech bent, boos worden als ik je een kech noem. Want je bent een kech. Klaar, snap je?", aldus Boussaadia.

Hij zei verder niet te begrijpen dat zoveel mensen een mening hebben over zijn video's. "Weet je wat jij moet doen? Verwijder mij! Verwijder mij! Ga iemand anders toevoegen!"

'Sorry'
In een nieuwe vlog heeft Boussaadia vanmiddag zijn excuses gemaakt. Daarin zegt hij dat de video in de Nieuwjaarsnacht gemaakt is in een dronken bui. "Het is dom en sorry voor alle vrouwen die ik heb beledigd." Over het gebruik van het woord kech zegt hij: "Wij rappers gebruiken die woorden, dat is niet als een belediging bedoeld."

Het is niet voor het eerst dat Boussaadia in opspraak raakt. In september 2016 werd hij opgepakt bij een vechtpartij met een andere rapper. In januari vorig jaar kreeg Boussaadia 80 uur taakstraf omdat hij in een vlog "ik neuk je dochter" had gezegd tegen een politierechercheur. En in mei 2017 kreeg hij twintig uur taakstraf voor het beschadigen van een politiewagen.

Rapper Boef is onder andere bekend van het nummer Habiba.
https://www.ad.nl/show/ra...n-hoeren-noemde~a39eabde/
https://nos.nl/artikel/22...hoeren-noemen-is-dom.html
https://www.telegraaf.nl/...f-na-hoeren-opmerking-dom

Wat vinden jullie, eerlijk gezegd klinkt dat excuus van hem niet echt geloofwaardig. Wel blijf ik me steeds afvragen hoe het in godsnaam kan, dat deze gozer zoveel fans heeft? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat soort taalgebruik is gebruikelijk bij rappers. Het klinkt alleen vreemd als je het in het Nederlands hoort.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-07 16:00
Ik vraag het me ook altijd af. Met name de filmpjes op dumpert kan ik niet snappen dat hij 1 fan heeft. Met name zn auto filmpjes waren gewoon te erg. Maar goed, hij laat het ook graag zien dat hij veel geld heeft. Kennelijk ben ik niet meer van die generatie muziek.

Ik hoor mijn vader nu praten die hetzelfde tegen me zijn in de 90s met de happy hardcore tijd.

Maar goed, nu geef ik niks om zn reactie en ik denk laat dat jochie lekker dingen zeggen. We weten toch allemaal dat de sorry alleen gekomen is omdat er te veel negatieve reacties waren. Anders interesseerde het hem ook niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

18327

Tja, een kansloze rapper die kansloos gedrag vertoont? What are the odds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
grote_oever schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:48:
hij laat het ook graag zien dat hij veel geld heeft. Kennelijk ben ik niet meer van die generatie muziek.
Kennelijk is het verkopen van liedjes op Spotify en YouTube best lucratief. Wat ik echter niet begrijp is waarom er geen algehele boycot is en uitgaansbelegeenheden hem blijven uitnodigen.

Ondanks vele controverses blijft het geld bij 'm binnenstromen. Welk bedrijf wil nou met zo'n jongen geassocieerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

stier schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:43:
[...]

https://www.ad.nl/show/ra...n-hoeren-noemde~a39eabde/
https://nos.nl/artikel/22...hoeren-noemen-is-dom.html
https://www.telegraaf.nl/...f-na-hoeren-opmerking-dom

Wat vinden jullie, eerlijk gezegd klinkt dat excuus van hem niet echt geloofwaardig. Wel blijf ik me steeds afvragen hoe het in godsnaam kan, dat deze gozer zoveel fans heeft? :o
Z'n muziek is best goed. Al moet ik toegeven dat de vocalen wel het minste aspect zijn :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:04:
[...]

Z'n muziek is best goed.
Jammer dat de teksten zo beroerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Yucon schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:04:
[...]

Z'n muziek is best goed.
Rap en hiphop zijn zo verkracht. Snap niet dat mensen dat goed kunnen vinden. Natuurlijk moest de Nederlandse rap het ook ontgelden. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

sypie schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:17:
[...]
Jammer dat de teksten zo beroerd zijn...
sassymousasi schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:18:
[...]

Rap en hiphop zijn zo verkracht. Snap niet dat mensen dat goed kunnen vinden. Natuurlijk moest de Nederlandse rap het ook ontgelden. :r
Ja kinders, quoten jullie dan ook even m'n hele post? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:16

P_Tingen

omdat het KAN

Ach, je moet maar zo denken dat het voor een jongen met zulke beperkte verstandelijke vermogens best knap is dat hij zover is gekomen. Dat zulk volk zich ook mag voortplanten is iets waar ik me veel meer zorgen om maak.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
P_Tingen schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:23:
Ach, je moet maar zo denken dat het voor een jongen met zulke beperkte verstandelijke vermogens best knap is dat hij zover is gekomen. Dat zulk volk zich ook mag voortplanten is iets waar ik me veel meer zorgen om maak.
Ik maak me eerder zorgen om het volk dat zorgt dat hij zo ver komt. Zal vast niets te maken hebben met de afkeer van eigen cultuur.

[ Voor 7% gewijzigd door sassymousasi op 02-01-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
stier schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:04:
[...]
Kennelijk is het verkopen van liedjes op Spotify en YouTube best lucratief. Wat ik echter niet begrijp is waarom er geen algehele boycot is en uitgaansbelegeenheden hem blijven uitnodigen.

Ondanks vele controverses blijft het geld bij 'm binnenstromen. Welk bedrijf wil nou met zo'n jongen geassocieerd worden?
Negatieve aandacht is ook aandacht. En met aandacht trek je bezoekers en met bezoekers verdien je je geld. Niet elk bedrijf of gelegenheid wil zich daarmee associëren, maar er zijn er zat die er schijt aan hebben en alleen maar denken aan het geld.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-07 16:00
P_Tingen schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:23:
Agh ja, besef dat deze persoon:

http://www.dumpert.nl/med...droef_rijdt_300_km_h.html

Stukken meer op de bankrekening gestort krijgt dan jij en ik samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:16

P_Tingen

omdat het KAN

sassymousasi schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:25:
[...]
Ik maak me eerder zorgen om het volk dat zorgt dat hij zo ver komt. Zal vast niets te maken hebben met de afkeer van eigen cultuur.
Met 'het volk' bedoel je de mensen die van zijn muziek houden? Of Algerijnen in het algemeen? Ik ben niet zo van de generalisatie, niet naar rapliefhebbers en ook niet naar Algerijnen. Persoonlijk denk ik gewoon dat je iets aan je hoofd mankeert als je zo denkt als deze gast.

Overigens is zijn redenatie redelijk simpel te volgen, aldus de Speld:
Afbeeldingslocatie: https://hooiberg.speld.nl/speld.nl/wp-content/uploads/kech-flowchart-final-v2.png

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ok, de topicstart was al niets meer dan een paar linkdumps, maar de vervolg discussie erop is ook niet echt van niveau. Hier gaat dan dus ook een slot op.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.