Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

waterkoeling setup

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views

• Njiua
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18-03 14:09
ha beste tweakers,

Ik heb zelf een tijdje een waterkoeling setup gehad in een HAF932, die was een vrij eenvoudige loop met bovenin een 360 rad en daar onder de fans, welke de warme lucht door de radiator heen naar buiten blaaste.

nu ben ik samen met een kennis een build voor hem aan het opzetten. na enigszins wat overleg, gekeken te hebben en onszelf verheerlijkt te hebben aan diverse mogelijkheden, (custom) kasten enzovoort zijn we tot de volgende build gekomen...

ik had al liggen:

16gb 1333 kingston ram
i5-2500k
asrock extreme 3 gen 3
coolermaster 1000w goldplated voeding

hier zou aan toegevoegd worden:

2x msi gtx 970
i7-3770 (i.v.m. ondersteuning PCIe 3.0)
extra geluidskaart i.v.m. ondersteuning dolby

voor koeling hebben we gekozen voor een watergekoelde custom hardtube loop.
wat we daar in hebben:

360mm rad
240mm rad
5x 120mm fans
1x 140 mm fan
nxzt fan controller

voor het merk alphacool is gekozen i.v.m. de gtx970 blokken:

cpu koeler
4x ram koeler
2x gpu koeler

de behuizing was een hele zoektocht, in verband met de fan controller is een dubbele bay nodig. voor de nette afwerking wilde we een kast hebben met een psu cover. we wilde ook nog iets aan een case mod doen om het geheel nog netter te laten lijken. voor de behuizing is uiteindelijk gekozen voor de:

corsair 600c inverted

nu we alles gekozen hebben is het eerste probleem daar al. de waterkoeling loop.

de corsair kast is niet enorm groot, dus we moeten een beetje zuinig doen met de ruimte, en roeien met de riemen die we hebben.

op de bodemplaat komt de 360 rad liggen, voorop de 240 (als hier genoeg plaats voor is) bovenop de 360 maken we een radiator cover, zodat de de pomp, en eventueel het reservoir hier op kunnen mounten.

de tubes gaan van het 240 rad naar de pomp, van de pomp naar het ram, van de ram naar een sli brigde, van de bridge naar het reservoir, reservoir naar de 360 rad, van het 360 rad naar de processor, van processor naar de 240 rad.

naja, goed hier kan nog wat in geschoven worden natuurlijk, maar nu was de eerste vraag. de fans...

omdat ik alleen bekend ben met top mounted rads vraag ik me enorm af. welke airflow moeten de fans hebben en waar moeten deze gemoteerd worden.

het lijkt mij dat je warme lucht uit je rad wilt blazen, en je dus een sandwich krijgt van bodemplaat, rad, fans, met airflow naar beneden. voor de voorkant geld het zelfde... of is het juist andersom, wil je koude lucht van buiten je kast door je rads heen blazen... maar dan neemt je koude lucht warmte mee van je koelwater door je behuizing.

wie heeft hier een passend antwoord op?

zodra alle componenten binnen zijn, en we/ik ga(an) beginnen zal ik een nieuw topic aanmaken met hoe de build vordert... mocht hier natuurlijk interesse in zijn.

groetjes!

• Njiua
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18-03 14:09
ik zie net dat dit het verkeerde topic is, mag een slotje op

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17:49

SA007

Moderator Tweaking
Normaal wordt een topic gewoon verplaatst, dubbelposten is niet nodig.

Omdat dat toch al gebeurd is gaat deze dicht.

Klok is stuk :(

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True