Welke gaming monitor is geschikt voor mijn Playstation 4??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianko
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-11-2021
Goedemiddag,

Ik zit al een aantal dagen te twijfelen over een gaming monitor en welke nou geschikt is voor mij. Elke keer als ik denk dat ik hem heb gevonden zie ik weer wat anders. Mijn budget was eerst €200 maar heb het inmiddels verhoogd tot €300

Ter info, ik gebruik het scherm alleen maar icm mijn Playstation 4 PRO en ik speel bijna alleen Call of Duty WW2.

Ik wil sowieso 27inch hebben met 1MS reactietijd en had eerst een Full HD scherm gevonden van 75hz die perfect binnen mijn budget van €200 past. (https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch) en ik was overtuigd dat dit de juiste keuze was.

Toen ging ik verder zoeken en ik las ik dat voor shooters een 144hz scherm een stuk better is. Toen heb ik het volgende scherm gevonden ( https://www.wehkamp.nl/Zo...&View=Grid&NavState=&Ns=P )

Wederom overtuigd van de juiste keuze zie ik dat beide monitors maar Full HD zijn en dit leek mij wat matig aangezien je in tv wereld al richting Ultra HD en 4K gaat.

Toen toch maar gezocht naar een Utra HD scherm en met mijn budget is het onmogelijk om en een Ultra HD scherm te hebben en ook nog 144HZ. Dan kom je al op een Ultra HD monitor met 75hz (https://www.bol.com/nl/p/...ch#product_specifications)

Dus mijn vragen zijn of het verschil tussen een Full HD of Ultra HD monitor echt merkbaar is bij shooter spellen (heb wel een PS4 PRO voor 4k gaming)? Is het verschil tussen 75hz en 144hz echt merbaar en kan je dan beter voor een Ultra HD scherm gaan met 75hz gaan of een FUll HD scherm met 144hz?

Ik ben hier zelf totaal niet bekend mee en wat beter is voor wat ik het gebruik dus wat hulp met met mijn keuze zou zeer welkom zijn :) :) :)

Gr, Fabian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Wat belangrijk is om te weten is dat refresh rates van boven de 60 nutteloos zijn als je een console aansluit, aangezien geen enkele game boven de 60 fps draait. Dus ik zou me daar niet druk over maken.

Voor de Pro denk ik dat het beste is om te kijken naar een 4k 60hz scherm met een lage input lag. Ligt er ook aan welke games je gaat spelen. Als je alleen CoD speelt, is full HD goed genoeg. Die games draaien altijd op 1080p 60fps zo ver ik weet.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

pricewatch: AOC U2879VF Zwart

Deze dan wat? Voldoet aan je eisen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianko
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-11-2021
Bedankt voor de reacties!!
Dus als ik het goed bedrijp merk je dus 0,0 verschil bij een PS4 tussen een 60hz of een 75hz scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:41
Die heb ik ook, prima schermpje voor het geld. Maar als er 28” 4k IPS HDR schermen (voor een schappelijke prijs) uitkomen gaat deze toch wel de deur uit..