Croga schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:14:
Zolang je geen eigen netwerk van klanten hebt ben je voor je begint al kansloos.....
Hoeveel vraag krijg jij op dit moment zelf van bedrijven voor IT personeel?
Hoeveel vraag denk je zelf te kunnen gaan genereren?
Wat heb jij die bedrijven te bieden wat ze elders niet kunnen krijgen?
Deze zelfde vraag nu andersom: Hoeveel mensen vragen je ze op dit moment te detacheren?
Hoe denk je aan personeel te komen?
Wat denk jij dat personeel te bieden te hebben?
De IT detacherings wereld is al volledig uitgemolken. Zowel aan vraag-kant als aan aanbod-kant. Daar ga je als beginneling niet tussen komen tenzij je nu al een enorm netwerk aan klanten hebt.
Qua klanten netwerk moet ik zeggen dat ik inderdaad nog niks heb.. Natuurlijk wel instanties waar ik eerder gewerkt heb, maar ik heb nog geen enkele benadering gedaan naar de klanten toe. Ik heb wel bij een andere detachering bureau ''gesolliciteerd' en ben daar op gesprek geweest. Erna natuurlijk vriendelijk de aanbod geweigerd
Zij hebben mij verteld dat zij nu ongeveer 25+ openstaande vacatures hebben maar niemand om die in te vullen.. .En daar ben ik dus wel sterk in.
Eerst even je vragen beantwoorden:
Hoeveel vraag krijg jij op dit moment zelf van bedrijven voor IT personeel? Ik hanteer de volgende formule, kostprijs x 2.026, dus als een medewerker een salaris krijgt van 10 euro per uur (bruto), kost hij voor mij 1.65 ongeveer. Dit kan ik via een payroll bedrijf gaan doen of zelf gaan doen ben hier nog niet helemaal over uit.
Kostprijs van die medewerker is dus 16,50 per uur. Dit doe ik keer 2.026 en dat is mijn prijs. Best laag vergeleken met andere detacheringbureau's.
Hoeveel vraag denk je zelf te kunnen gaan genereren? Dit weet ik nog niet..
Wat heb jij die bedrijven te bieden wat ze elders niet kunnen krijgen? Medewerkers die meer betaald krijgen, niet als nummertje worden behandeld, goede begeleiding krijgen.. Dus meer gemotiveerd. Plus een goedkoper tarief natuurlijk.
Hoeveel mensen vragen je ze op dit moment te detacheren? Ik heb nu een kleine mapje met ongeveer 15 sterke C.V's
dit zijn jongens die elders werken, ex collega's met een sterke CV, die zwaar onderbetaald krijgen, ik kan ze iig meer aanbieden, en omdat het vrienden zijn, willen ze zich graag ook bij mij aansluiten

Hoe denk je aan personeel te komen? Ik wil proberen te beginnen met voor juni minimaal 5 medewerkers in dienst te hebben, als ik de klanten kan trekken is dit voor mij makkelijk haalbaar.
Wat denk jij dat personeel te bieden te hebben? Hoger salaris dan hun huidige werkgever, en meer zeggenschap, aangezien ik nieuw ben is er genoeg optie voor doorgroeimogelijkheden en hun eigen inbreng.
Ik heb het gevoel dat dat uitgemolken helemaal niet klopt, de vacatures stromen elke dag weer binnen, en had ergens gelezen dat we in 2020 een onwijze tekort aan IT'ers gaan hebben. Dus vacatures genoeg zou je denken.