Voodoo 2 doorgelust naar Viper,...

Pagina: 1
Acties:

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ik zat d'r net is na te denken (ja echt waar) en ik dacht opeens van, waarom heb ik in een oude computer thuis ( 300 mhz amd k6-2, 98 mb ram, 4 gb hdd, voodoo2+viper v330) een VOODOO 2 zitten EN een Viper ik geloof versie 330. Aan de achterkant van die computer zit zo'n doorluskabel van de ene naar de andere kaart.

In die tijd dat ik die computer kocht (3 jaar terug of meer) heb ik hem in elkaar laten zetten door de computerboer op de hoek maar nu ik er meer van weet vraag ik me af of dit wel nodig is... want die voodoo 2 staat in app. beheer als 3d kaart geinstalleerd en die viper als monitor adapter.
Ik had toch ook gewoon alleen die voodoo2 als primare monitor adapter kunnen zetten?
Dat heb ik namelijk ook in me nieuwe computer met me Gforce 2 GTS...

iemand een ideetje?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
De Voodoo II is een add-on kaart, en als dit een vage opmerking is volg ik je vraag niet.

Verwijderd

Vage vraag, maar als je die Voodoo hebt doorgelust naar de Viper remt het de iper alleen maar af, maar dat zal je zelf ook wel weten.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Je bedoelt dus gewoon dat een Voodoo (2) er gewoon puur voor is om het 3D effect te versterken??

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Nee, die voodoo is geen beeldscherm adapter maar een add-on kaart, die gebruik je dus in combinatie..

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 12:29 schreef zonietdantochwel het volgende:
Vage vraag, maar als je die Voodoo hebt doorgelust naar de Viper remt het de iper alleen maar af, maar dat zal je zelf ook wel weten.
Die voodoo 2 remt niets af, zorgt alleen maar dat de 3d zooi versneld wordt. Een viper 330 redt het qua 3d performance niet tegen een voodoo 2

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
aha!
En als je dan een game speelt kan je in die game aangeven dat je gebruik wilt maken van de 3d-accel van de VooDoo 2.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
De voodoo 2 wordt pas actief zodra je m aanspreekt dmv 3d zooi.

Bij gewoon windowssen wordt ie nieteens gebruikt :)

Ding zit er dus puur in voor de games, en kan niet standalone draaien.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op donderdag 12 juli 2001 12:30 schreef DEM0N het volgende:
Je bedoelt dus gewoon dat een Voodoo (2) er gewoon puur voor is om het 3D effect te versterken??
Ja

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 12:32 schreef DJSmiley het volgende:
De voodoo 2 wordt pas actief zodra je m aanspreekt dmv 3d zooi.

Bij gewoon windowssen wordt ie nieteens gebruikt :)

Ding zit er dus puur in voor de games, en kan niet standalone draaien.
Hehe okeej thnx all!
Zo ik weet nog goed toen ik die computer net had,... iedereen zo vanne.. ZOOOO MOOIE 3D heb ik nog NOOIT gezien :P

• Dennis
Op donderdag 12 juli 2001 12:31 schreef DEM0N het volgende:
aha!
En als je dan een game speelt kan je in die game aangeven dat je gebruik wilt maken van de 3d-accel van de VooDoo 2.
Choeso jei!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Nog 1 vraggie,. waar dient die doorluskabel voor dan? Kan die communicatie niet via het moederbord lopen?
Moet je dan perse die kabel erin hebben en anders werken je games niet met de VooDoo 2,..
vaagjes :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Dennis
Op donderdag 12 juli 2001 12:34 schreef DEM0N het volgende:
Nog 1 vraggie,. waar dient die doorluskabel voor dan? Kan die communicatie niet via het moederbord lopen?
Moet je dan perse die kabel erin hebben en anders werken je games niet met de VooDoo 2,..
vaagjes :)
Als je 3D gebruikt, schakelt die kaart de videokaart "uit", oftewel dan geeft de 3D kaart het beeld door, en de videokaart niet meer. Wordt de 3D kaart NIET gebruikt, dan lust hij het "gewone" beeld door.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 12:38 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Move HA -> VB
Ohja |:( sorry oscar,.. :P

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 12:39 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Als je 3D gebruikt, schakelt die kaart de videokaart "uit", oftewel dan geeft de 3D kaart het beeld door, en de videokaart niet meer. Wordt de 3D kaart NIET gebruikt, dan lust hij het "gewone" beeld door.
I know enough,..

Thnx!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
jezus, hoe jong zijn jullie? zijn jullie allemaal van voor het voodoo tijdperk?

hehe, genoeg denigrerend praat.

die voodoo2 zit erin omdat je viper 330
a) kut beeldkwaliteit heeft
b) alleen software en direct 3d doet, waar de voodoo ook nog glide en opengl heeft.
c) de voodoo2 sneller is dan de viper, en nog merkbaar ook....

je kunt de voodoo niet los doen, omdat het een 3d add-on kaart is. er zit gewoon geen 2d hardware op de kaart.
bij de meeste spellen word gevraagd welke drivers je wilt gebruiken: de primaire (=de viper) of 3dfx shit.

de doorlus kabel gata buitenom, zodat de voodoo2 het beeldsignaal kan onderscheppen, 3d van zichzelf erover heen kan doen, en dan pas naar de monitor sturen (= wel erg simpel gezegd...)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Enne die voodoo2 kan maar tot 85 HZ vond ik altijd wel klote :( .
Heb je zo'n superdeluxe kweetniethoeveel hz monitor kan je em "maar" op 85 Hz zetten.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 20:33 schreef qrazi het volgende:
zodat de voodoo2 het beeldsignaal kan onderscheppen, 3d van zichzelf erover heen kan doen, en dan pas naar de monitor sturen (= wel erg simpel gezegd...)
Dat heb ik nooit gesnapt he!
Hoe kon die voodoo nou een bestaand beeld van de primaire videokaart versnellen en grafisch gezien veel mooier maken :?

Je zou toch zeggen dat die voodoo helemaal nix aan het beeld van de primaire videokaart heeft aangezien hij het allemaal toch zelf moet renderen. Dus waarom die doorluskabel?

Verwijderd

Viper voor 2D (desktop windows bv )
Voodoo voor 3D (games bv)

In windows maakt viper het beeld dat door de voodoo doorgeven word, tijdens spellen word de viper uitgeschakkeld en verzorgd de voodoo kaart de beelden. Dus die doorlus kabel is er omdat je anders 2 maal monitor nodig hebt.

• Ramon
  • Laatst online: 22:52
Op donderdag 12 juli 2001 20:52 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Hoe kon die voodoo nou een bestaand beeld van de primaire videokaart versnellen en grafisch gezien veel mooier maken :?

Je zou toch zeggen dat die voodoo helemaal nix aan het beeld van de primaire videokaart heeft aangezien hij het allemaal toch zelf moet renderen. Dus waarom die doorluskabel?
hij onderschept helemaal niets voor 3D! Als de computer met 3D instructies komt voor een spel (waarbij is aangegeven dat hij de Voodoo2 moet gebruiken) dan gaat het gewoon via het moederbord. Die doorluskabel is puur voor de 2D die de Viper330 doet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 21:09 schreef Camel het volgende:
Viper voor 2D (desktop windows bv )
Voodoo voor 3D (games bv)

In windows maakt viper het beeld dat door de voodoo doorgeven word, tijdens spellen word de viper uitgeschakkeld en verzorgd de voodoo kaart de beelden. Dus die doorlus kabel is er omdat je anders 2 maal monitor nodig hebt.
Op donderdag 12 juli 2001 21:16 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

hij onderschept helemaal niets voor 3D! Als de computer met 3D instructies komt voor een spel (waarbij is aangegeven dat hij de Voodoo2 moet gebruiken) dan gaat het gewoon via het moederbord. Die doorluskabel is puur voor de 2D die de Viper330 doet.
Ahhh, is ook idd wel logisch ja!
Tsja, ik was toen nog ongeloveloos n00b en een vriend van mij had een voodoo2, wat ik altijd wel heel erg vaag vond met dat kabeltje :)

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

alles wat deze gast zegt klopt alleen is de kwaliteit van de viper 330 uitstekend te noemen en 3d spelen zijn er op te spelen alleen helaas de oude zoals nfs3 of resident evil1 etc....
voodoo2 is inderdaad veel sneller en de viper is noodzakelijk voor 2d.
viper 550 16mb en voodoo2 12mb zijn ongeveer gelijke qua snelheid.
succes
Op donderdag 12 juli 2001 20:33 schreef qrazi het volgende:
jezus, hoe jong zijn jullie? zijn jullie allemaal van voor het voodoo tijdperk?

hehe, genoeg denigrerend praat.

die voodoo2 zit erin omdat je viper 330
a) kut beeldkwaliteit heeft
b) alleen software en direct 3d doet, waar de voodoo ook nog glide en opengl heeft.
c) de voodoo2 sneller is dan de viper, en nog merkbaar ook....

je kunt de voodoo niet los doen, omdat het een 3d add-on kaart is. er zit gewoon geen 2d hardware op de kaart.
bij de meeste spellen word gevraagd welke drivers je wilt gebruiken: de primaire (=de viper) of 3dfx shit.

de doorlus kabel gata buitenom, zodat de voodoo2 het beeldsignaal kan onderscheppen, 3d van zichzelf erover heen kan doen, en dan pas naar de monitor sturen (= wel erg simpel gezegd...)

...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 20:52 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Juist!
thats what i am trying to say.

dat dacht ik dus ook!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
Op donderdag 12 juli 2001 23:13 schreef earthforce het volgende:
alles wat deze gast zegt klopt alleen is de kwaliteit van de viper 330 uitstekend te noemen en 3d spelen zijn er op te spelen alleen helaas de oude zoals nfs3 of resident evil1 etc....
voodoo2 is inderdaad veel sneller en de viper is noodzakelijk voor 2d.
viper 550 16mb en voodoo2 12mb zijn ongeveer gelijke qua snelheid.
succes
[..]
hmmz....een buurjongen van mij heeft zo'n viper 330, en ik vind halflife niet om aan te zien.... :P maar in andere (van oorsprong d3d) spellen ziet het er idd een stuk beter uit...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Pagina: 1