Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Een 43" UHD TV kopen voor 600,- > VA/IPS panelen, RGB(W)?

Pagina: 1
Acties:

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11:13

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Topicstarter
Beste Tweakers, ik ben al langere tijd op zoek naar een TV. In de nieuwe folder van de Mediamarkt staat een pricewatch: LG 43UJ634V Zwart en in de winkel leek dit een prima toestel voor het geld. Echter werd ik er in het PS4 topic op gewezen dat deze TV een RGBW pixel-layout heeft en dat deze effectief maar 2880 pixels in de breedte heeft. Ongeschikt dus.

Ik zoek een?
Ik ben dus al langere tijd aan het zoeken naar een geschikte TV, feit is dat alles groter dan 43" niet fatsoenlijk past op mijn kamer. Het 'past' wel, maar dan staat het scheef voor mijn bed, mijn dak loopt namelijk schuin af.

Wat is je budget?
De LG die ik nu besteld heb kost 477 euro (en ik heb nog 25 Eur aan cadeaubonnen bij Mediamarkt). Graag wil ik echt niet boven de 600 euro zitten. Als het goed is zijn over een dag of 24 weer de BTW dagen, dus als die korting eraf is (prijs /1.21) max 600 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een paar maanden geleden een PS4 Pro gekocht, daarnaast heb ik een GTX1080 die uit zijn neus zit te eten dus de TV zal vast wel eens als monitor worden gebruikt. Daarnaast vind ik het belangrijk dat er een SPDIF audiouitgang op zit (Sony DAV-X1 Home cinema set, dus geluid van de TV boeit me niet) en dat ik er Netflix in 4K HDR op kan kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: LG 43UJ634V Zwart
pricewatch: Samsung UE43MU6100 Zwart
pricewatch: Philips 43PUS6262 Zwart

Deze heeft wel een VA-paneel, maar is alleen in de winkels te krijgen (hopelijk over een maand ook nog) (Ik refresh en hij is opeens compleet verdwenen van de site?) en is 49", maar ja.
http://www.mediamarkt.nl/...g-ue49mu6100-1514912.html
pricewatch: Samsung UE49MU6100 Zwart

categorie: Televisies

De Samsung is het enige product wat wellicht géén IPS paneel heeft voor zover ik kan zien, maar dat is dus ook niet duidelijk: https://www.displayspecifications.com/en/model/78fdba3

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb dus eigenlijk een TV nodig die over een VA-paneel beschikt, echt 4K is, en *in principe* niet kleiner of groter is dan 43"...
Is er iemand met verstand van deze zaken? Het lijkt er haast op alsof mijn eisenlijstje niet past bij het budget wat ik gesteld heb, en dan laat ik dingen als een 100Hz paneel al buiten beschouwing...

Kuusj wijzigde deze reactie 02-01-2018 15:50 (13%)

i7 6700K - MSI Z170A M5 - MSI GTX1080 GamingX - 16GB HyperX Fury - Corsair RM550x - NZXT H440NE - Roccat XTD - Corsair K70 - HP Omen 15 (2016) - PS4 Pro - S7 Edge - Kever

• Muheed10
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 25-09 11:45
Zelf heb ik de Sony 43XD8077, wat een 4K HDR 43 inch 2016 model van Sony is met een VA panel. Volgens mij is hier inmiddels een 2017 variant van (XE-serie), alleen weet ik niet zeker of dit ook een VA panel is,of dat ze toch zijn overgegaan naar IPS voor deze serie.

Aantal Hz ligt niet erg hoog, maar heb ik geen last van tijdens het gamen op de PS4 Pro of met het TV kijken. Misschien dat je eens naar de nieuwe 2017 serie kan kijken?

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True