All round monitor maximaal 200 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Ik zoek een?
Monitor om aan mijn laptop aan te sluiten, zodat ik thuis beter kan werken. Office, surfen, paar programma's voor werk en heel af en toe lichte gaming. Zit zelf te denken aan een 24 inch full hd scherm. Het is gewenst om het scherm in hoogte te kunnen instellen. Heb zelf weinig kennis op het gebied van monitoren, daarom graag jullie hulp.

Wat is je budget?
Maximaal 200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur.

Heb zelf de volgende schermen al gevonden:

pricewatch: Philips Brilliance B-line 241B7QPJKEB Zwart (goede review op youtube gevonden)
pricewatch: AOC I2490PXQU/BT Grijs
pricewatch: Iiyama ProLite XUB2492HSU-B1 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Nu online
Toch aan het twijfelen gebracht om iets meer uit te geven en voor deze te gaan:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2518D Zwart

Als ik er wat langer mee wil doen is de hogere resolutie misschien ook wat meer toekomstbestendig. Wel serieus veel geld voor een monitor.

[ Voor 6% gewijzigd door Matedeor op 03-01-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm145
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-03 21:09
Paar vraagjes:

- Wat voor aansluitingen moet hij in ieder geval hebben? (Displayport, HDMI, USB-c/Thunderbolt Etc.)
- Is het belangrijk dat alle kleuren kleurecht zijn? Doe je grafisch ontwerp?
- Wil je usb poorten in je monitor? Kan handig zijn om standaard een toetsenbord en muis op je monitor aan te sluiten bijvoorbeeld.
- Hoeveel ruimte heb je op je bureau?
- Zijn de looks heel belangrijk?

Dit zijn een paar opties voor wat simpeler maar wel binnen je budget:
pricewatch: Dell P2417H Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite B2483HSU-B1DP Zwart

Net buiten je budget maar wel 27 inch (Full HD)
pricewatch: LG 27MB65PY Zwart

Buiten je budget maar 27 inch en hogere resolutie
pricewatch: Iiyama GB2783QSU Zwart
pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart

[ Voor 49% gewijzigd door dm145 op 03-01-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 22:15
Er zijn 2 mogelijkheden.

Ofwel gebruik je 2 schermen tegelijk, en heb je best hetzelfde dpi op je laptopscherm als op de externe monitor, anders krijg je een groot verschil in tekstformaat. Zeker als je voor kleine tekst een bril nodig hebt is dat belangrijk.

Gebruik je enkel het externe scherm, ga dan voor 27 of zelfs 32 inch. Doorgaans gaat je monitor langer mee dan je computer, en ben je wat meer toekomstbestendig.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Nu online
dm145 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:03:
Paar vraagjes:

- Wat voor aansluitingen moet hij in ieder geval hebben? (Displayport, HDMI, USB-c/Thunderbolt Etc.)
- Is het belangrijk dat alle kleuren kleurecht zijn? Doe je grafisch ontwerp?
- Wil je usb poorten in je monitor? Kan handig zijn om standaard een toetsenbord en muis op je monitor aan te sluiten bijvoorbeeld.
- Hoeveel ruimte heb je op je bureau?
- Zijn de looks heel belangrijk?

Dit zijn een paar opties voor wat simpeler maar wel binnen je budget:
pricewatch: Dell P2417H Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite B2483HSU-B1DP Zwart

Net buiten je budget maar wel 27 inch (Full HD)
pricewatch: LG 27MB65PY Zwart

Buiten je budget maar 27 inch en hogere resolutie
pricewatch: Iiyama GB2783QSU Zwart
pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart
Bedankt voor het meedenken. Zijn de voorgestelde opties volgens jou beter dan die van mij?

1. Ben binnenkort ook van plan een nieuwe laptop te kopen, dus kan ik daarbij rekening houden met aansluitingen, resolutie etc. In ieder geval hdmi, mogelijk thunderbolt.
2. Ben geen grafisch ontwerper. Is dus niet allesbepalend.
3. Qua breedte momenteel genoeg, diepte is wel beperkt. Dus dat zou bij een heel groot scherm mogelijk een probleem zijn.
4. Looks vindt ik wel belangrijk. Bij minimaal verschil tussen de twee schermen kies ik de mooiste.

Gebruik waarschijnlijk enkel het externe scherm. Heb hiervoor alleen op een 15 inch laptop gewerkt, dus voor mijn gevoel is 24 inch al aardig groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm145
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-03 21:09
Als je een 1440p scherm koopt, dan is stiekem een 27 inch scherm wel lekker. 24 inch voelt dan snel vol. Bij 27 inch full hd zijn daarentegen alle icoontjes wel weer heel groot. Als je daar wat meer gevoel bij wil krijgen kan je altijd eens langs een mediamarkt ofzo gaan om te kijken hoe dat verschil er uit ziet.

Zelf heb ik altijd goede ervaringen met Dell en Iiyama gehad. Uit mijn lijstje zou ik persoonlijk voor die laatste Iiyama gaan. Heb zelf nu de voorloper van die Dell P2417H, waar ik heel erg tevreden over ben, maar wel merk nu dat ik op mn werk met een 27" 1440p scherm werk, dat 24" 1080p toch wat klein is.

Overigens heb je met die 25" Dell die je postte ook zeker geen slecht scherm hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Nu online
dm145 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:50:
Als je een 1440p scherm koopt, dan is stiekem een 27 inch scherm wel lekker. 24 inch voelt dan snel vol. Bij 27 inch full hd zijn daarentegen alle icoontjes wel weer heel groot. Als je daar wat meer gevoel bij wil krijgen kan je altijd eens langs een mediamarkt ofzo gaan om te kijken hoe dat verschil er uit ziet.

Zelf heb ik altijd goede ervaringen met Dell en Iiyama gehad. Uit mijn lijstje zou ik persoonlijk voor die laatste Iiyama gaan. Heb zelf nu de voorloper van die Dell P2417H, waar ik heel erg tevreden over ben, maar wel merk nu dat ik op mn werk met een 27" 1440p scherm werk, dat 24" 1080p toch wat klein is.

Overigens heb je met die 25" Dell die je postte ook zeker geen slecht scherm hoor!
Ben vooral bang dat 27 inch te groot wordt op mijn bureau. Ben vandaag langs de mediamarkt geweest, maar vindt dat toch altijd moeilijk vergelijken, omdat het bij de mediamarkt anders is dan dat het thuis staat. Hadden daarnaast maar een beperkt aantal monitoren staan die niet aanstonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Nu online
Ga uiteindelijk voor één van deze (met nu een voorkeur voor Iiyama), goede reviews over gevonden, ook hier op tweakers.

pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart
productreview: AOC Q2790PQU/BT Zwart review door WCA

Vanavond nog even beslissen of het de 24 inch of toch de 27 inch wordt. Neig momenteel naar de 24 inch, omdat ik 350 euro wel veel geld vindt voor mijn doeleinden. 189 euro is dan makkelijker te verantwoorden, en kan je ook weer makkelijker over bijvoorbeeld 3 jaar een nieuwe kunnen kopen. Al blijft 27 inch (en hogere resolutie) ook trekken :P.

[ Voor 22% gewijzigd door Matedeor op 04-01-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Nu online
Uiteindelijk voor deze gegaan:

pricewatch: Iiyama ProLite XUB2492HSU-B1 Zwart

Eerste indruk is goed. Nog even liggen twijfelen over 1440p, maar aangezien ik het gevoel heb dat het steeds meer richting 4k gaat, toch uiteindelijk nu voor goedkoper gekozen. Prijsverschil was minimaal 130 euro. Kan ik over een aantal jaar makkelijker 4k verantwoorden als dat verder is doorontwikkeld. Daarnaast schijnt een ps4 er ook niet goed mee te werken, terwijl ik het wel fijn om er af en toe Fifa op te spelen. Formaat tot nu toe ook geen spijt, 27 inch is wel indrukwekkender, maar 24 inch op normale afstand naar mijn mening rustiger.

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 08-01-2018 20:25 ]

Pagina: 1