Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdachtjijnou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 19:57
Mijn vraag
Sinds een paar weken blijft de 2,4Ghz verbinding op mijn Netgear R7000 uitvallen. Met de bekabelde verbinding en het 5,0Ghz netwerk is niks aan de hand.
Het gaat om het vervallen van de internetverbinding, maar ook het interne netwerk. De apparaten blijven wel verbonden met de router maar hebben geen internettoegang. Ook kan ik niet bij de routerinstellingen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De problemen begonnen bij de vorige firmware versie. Ik dacht met de laatste update misschien de oplossing te hebben maar de problemen blijven aanhouden.

Het gaat om de Netgear Nighthawk R7000, nog geen 2 jaar oud.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd de software terug te zetten naar een oudere versie. Ondertussen zit ik weer op de laatste firmware. Ik heb meerdere factory resets geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb nog niet de stap naar een alternatieve firmware durven zetten.
EDIT: ik heb ook geprobeerd het kanaal te wijzigen, echter had dit geen effect. Hij stond op automatisch, nu op een vast kanaal dat niet druk is volgens een WiFi Analizer app, maar helaas geen resultaat

Ik vermoed dat er een probleem is met de DHCP server van de router, maar hier houdt mijn kennis ook op. Windows trouble shooter geeft me geen andere info dan dat microsoft.com niet te bereiken is.

Ik heb geen zin om een nieuwe router te moeten kopen terwijl deze nog zo relatief jong is.. Heeft iemand misschien ideeën?

[ Voor 7% gewijzigd door watdachtjijnou op 02-01-2018 15:31 ]

Beste antwoord (via watdachtjijnou op 17-01-2018 19:26)

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 22:29
Er is een hotfix uitgebracht voor de problemen met de 1.0.9.18 firmware.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Op welk kanaal zit je 2,4Ghz SSD ? Als je hem niet op 1,6,11 hebt staat zet hem dan op 1 van die drie. Het zou namelijk ook nog kunnen dat je buren een nieuwe router hebben en nu lekker zitten te storen (of een nieuwe magnetron :P)

Met de app wifi analyzer kan je checken wat het wifi in de buurt allemaal doet qua channels.

[ Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 02-01-2018 15:30 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdachtjijnou
HKLM_ schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:28:
Op welk kanaal zit je 2,4Ghz SSD ? Als je hem niet op 1,6,11 hebt staat zet hem dan op 1 van die drie. Het zou namelijk ook nog kunnen dat je buren een nieuwe router hebben en nu lekker zitten te storen (of een nieuwe magnetron :P)

Met de app wifi analyzer kan je checken wat het wifi in de buurt allemaal doet qua channels.
Geprobeerd, maar helaas zonder resultaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
watdachtjijnou schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:31:
[...]

Geprobeerd, maar helaas zonder resultaat :'(
Oke, sprinkt hij er direct uit of na een tijdje ? Op wat voor devices ?

[ Voor 29% gewijzigd door HKLM_ op 02-01-2018 15:38 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdachtjijnou
HKLM_ schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:37:
[...]

Oke, sprinkt hij er direct uit of na een tijdje ? Op wat voor devices ?
Hij springt er na een tijdje uit en het varieert hoelang hij het blijft doen. Soms valt hij 3x op een dag uit, soms 3 dagen achter elkaar niet. Bij een restart van de router pakt hij het signaal weer op.

Het gaat om alle devices die verbonden zijn met het 2,4Ghz netwerk. Denk aan een TOON thermostaat, een radiotoren, en oudere laptops en smartphones die geen 5Ghz ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wacht eens even, je zegt dat ze wel met de router verbonden blijven maar geen internettoegang hebben. Dan zit het probleem dus niet zozeer in je Wifi-verbinding, maar in de verbinding van je router met internet (of eigenlijk: het doorzetten van die verbinding naar je apparaten) zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-04 08:19
Als je geen internet tot je beschikbaarheid hebt, zou je dan eens in een commandline (opdrachtprompt) scherm het volgende commando typen (en het resultaat kan je hier plaatsen):
code:
1
ipconfig

Mogelijk proberen de clients om de X tijd een vernieuwingsaanvraag bij de DHCP server, als deze niet bereikbaar is krijg je een link-local ip-adres 169.X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdachtjijnou
MikevanEngelen schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:17:
Als je geen internet tot je beschikbaarheid hebt, zou je dan eens in een commandline (opdrachtprompt) scherm het volgende commando typen (en het resultaat kan je hier plaatsen):
code:
1
ipconfig

Mogelijk proberen de clients om de X tijd een vernieuwingsaanvraag bij de DHCP server, als deze niet bereikbaar is krijg je een link-local ip-adres 169.X.
Zojuist weer geen verbinding, kreeg de volgende response:

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) Wireless-N 7260
Physical Address. . . . . . . . . : A0-A8-CD-98-D7-F8
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::cd46:bf7a:4ed9:1151%10(Preferred)
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.33(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease Obtained. . . . . . . . . . : dinsdag 2 januari 2018 18:06:28
Lease Expires . . . . . . . . . . : dinsdag 23 januari 2018 00:56:36
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 77637837
DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-20-61-D8-E0-74-86-7A-34-8E-98
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Als je het aandurft.. zou ik er Xwrt-Vortex op flashen..
http://xvtx.ru/xwrt/index.htm

draait mijn R7000 ook en daarmee lijkt die ook het stabielste te zijn.. (tov de originele en DD-WRT)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdachtjijnou
Ondertussen wat verder gezocht in huis. Blijkt er een desktop (verbonden via de kabel) ook een foutmelding te geven. Zie onderstaande screenshot. Ook deze pc krijgt geen toegang tot internet.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1eqlba.jpg

Een andere laptop geeft aan dat er iets mis is met de IP configuratie en krijgt geen ip-adres (gecheckt in ipconfig)

Mijn laptop heeft wel een ip (zie mijn eerdere reactie) maar als ik internet heb is dit een ander ip-adres. Ook geeft mijn laptop geen ip-conflict maar een DNS conflict.

Een andere firmware flashen vermijd ik het liefst, aangezien ik twijfel of het een softwarematig probleem is (meerdere resets hebben geen effect namelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welk ip-adres had die deskyop? 192.168.1.33 toevallig?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:28
watdachtjijnou schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:15:
Ondertussen wat verder gezocht in huis. Blijkt er een desktop (verbonden via de kabel) ook een foutmelding te geven. Zie onderstaande screenshot. Ook deze pc krijgt geen toegang tot internet.

[afbeelding]

Een andere laptop geeft aan dat er iets mis is met de IP configuratie en krijgt geen ip-adres (gecheckt in ipconfig)

Mijn laptop heeft wel een ip (zie mijn eerdere reactie) maar als ik internet heb is dit een ander ip-adres. Ook geeft mijn laptop geen ip-conflict maar een DNS conflict.
Geef eens aan welke IP's het dan zijn. Dit begint te klinken als twee DHCP-servers in je netwert...
Een andere firmware flashen vermijd ik het liefst, aangezien ik twijfel of het een softwarematig probleem is (meerdere resets hebben geen effect namelijk).
Een factory reset is iets anders dan een firmware flashen. Als er een bug in de firmware zit kun je factory resetten tot je een ons weegt, het zal het niet oplossen, maar een firmware update (mits van relevante fix voorzien) wel. Dat gezegd, enige wat wijst naar de firwmare is feit dat dit alleen op 2.4GHz zou spelen, terwijl IP-gedoe op layer 3 zit en dus voor alle interfaces van dat ding zou gelden. Eerst eens helder krijgen wat er met IP's gebeurt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdachtjijnou
Brahiewahiewa schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:32:
Welk ip-adres had die deskyop? 192.168.1.33 toevallig?
Mijn laptop wel ja. Maar desktops en andere apparaten kregen geen ip toegewezen.

[ Voor 13% gewijzigd door watdachtjijnou op 04-01-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

watdachtjijnou schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:56:
[...]

Mijn laptop wel ja. Maar desktops en andere apparaten kregen geen ip toegewezen.
Maar had die desktop een ip-adres dat binnen de scope van dhcp viel?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdachtjijnou
Brahiewahiewa schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:54:
[...]

Maar had die desktop een ip-adres dat binnen de scope van dhcp viel?
Jep. Waren .1.4 en 1.5 als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1020671

Die netgear is één van de beste routers die je kunt kopen. Daar zit het probleem niet. Daar hoef je niet te zoeken. Daar andere firmware op gaan flashen, kan leuk zijn en soms nuttig, als je bepaalde functionaliteit wil, maar heeft met dit probleem niets te maken, en zal het ook niet oplossen.

Beschrijf eens exact wát er allemaal in je netwerk zit. En staat alles wel dynamisch ingesteld?

Als ik je verhaal goed lees; hebben de apparaten waar je op dat moment storing op hebt, géén verbinding met de router. Ze hebben wel wifi verbinding, maar komen niet bij de router. Dit baseer ik hier op:
De apparaten blijven wel verbonden met de router maar hebben geen internettoegang. Ook kan ik niet bij de routerinstellingen.
Het meest waarschijnlijke is dat je een apparaat ergens hebt zitten wat ook als DHCP server optreed. De DHCP van die netgear controleert wél eerst of er niet een zelfde IP al actief is, voor hij het uitgeeft, dus je adresconflict komt daar niet van. Wat wél zou kunnen is dat er bv. meerdere apparaten statisch staan ingesteld op hetzelfde IP.

Je verhaal van 'eerst werkte het wel en dan na een tijdje niet' klinkt als een throttelend wifi signaal.

Maar goed, hoe dan ook, wil je het oplossen, dan is eerst een complete beschrijving nodig van je netwerk en alle devices die er in zitten.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 1020671 op 04-01-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

watdachtjijnou schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:50:
[...]

Jep. Waren .1.4 en 1.5 als ik me goed herinner.
Geef apparaten met een vast ip-adres, een ip-adres buiten de dhcp scope maar wèl in hetzelfde subnet.
Eventueel kun je ze reserveren adhv het mac-adres

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hier_ben_ik
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Veel mensen met R7000's hebben problemen. Zie https://community.netgear...are-1-0-9-18/td-p/1461226. Helaas komt Netgear al een week of 6 niet met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdachtjijnou
Hier_ben_ik schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:02:
Veel mensen met R7000's hebben problemen. Zie https://community.netgear...are-1-0-9-18/td-p/1461226. Helaas komt Netgear al een week of 6 niet met een oplossing.
Hmm dat had ik dus nog niet gevonden. Nou, dat verklaard een hoop. Zo te zien is er nog geen oplossing voor, maar zijn ze er wel hard aan bezig.

Bedankt! Ik denk dat dat het antwoord is op mijn vraag! Ik zal dus nog even geduld moeten hebben denk ik zo.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 22:29
Er is een hotfix uitgebracht voor de problemen met de 1.0.9.18 firmware.
Pagina: 1