Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laatste check Game Pc, budget +-800€

Pagina: 1
Acties:

• kspaar
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Goedemiddag, avond of ochtend beste Tweakers!
Vandaag heb ik hulp nodig met een build voor een vriend, hij heeft zelf onderstaande built (onderaan de post) samengekozen op pcpartpicker, en vroeg mij of ik een post wilde maken op Tweakers voor een laatste check . Ik denk zelf dat er hier en daar nog wel wat verbeterd kan worden, maar zou hier graag ook hulp bij willen! Alvast bedankt ;)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoelt om op te gamen, en verder gewoon schoolwerk enzo. Ik zou spellen zoals Overwatch op high settings 60fps kunnen runnen op Full HD. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ik met dit budget GTA V redelijk zou kunnen runnnen, op medium settings ofz. :)

Wat mag het systeem gaan kosten?
De echte maximumprijs is ongeveer 820€, dit is dan inc. verzendkosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb echt alleen een PC nodig, verder heb ik alles al. (monitor 60Hz Full HD)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik wel goed uit de voeten kan komen met 1050ti en een Ryzen 1600, ik zou echter wel wat hulp willen bij het kiezen van voeding, moederbord en ram.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het maar van goede kwaliteit is en niet na 1 jaar uit elkaar valt ;)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid maakt niet echt uit, heb altijd een headset op. Grootte is ook geen probleem.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie de onderstaande built die ik zelf bij elkaar gezocht heb nog ergens kunnen verbeteren of goedkoper maken zonder verlies van prestatie. Bang for buck dus >:) . Alle tips zijn welkom!

Dit is de build die hij samengekozen heeft:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 224,50€ 224,50
1MSI B350M Gaming Pro€ 80,50€ 80,50
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 168,-€ 168,-
1Toshiba P300 (Bulk), 1TB€ 41,50€ 41,50
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1be quiet! Pure Rock Slim€ 22,-€ 22,-
1Team Group Vulcan Vulcan DDR4-2400 16GB€ 113,99€ 113,99
1Corsair CX450M€ 48,-€ 48,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 725,44

p.s.

Er wordt later nog een SSD aan toegevoegd, deze hoeft niet in het lijste.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Voor gamen lijkt het me een stevige cpu vergeleken met de videokaart.
Bij een Ryzen zou ik sneller geheugen nemen. 16GB is met de huidige geheugenprijzen eigenlijk niet haalbaar in dit budget.
Ik zou als voeding pricewatch: Corsair CX450M of pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold nemen. De voeding de je nu kiest is ook nog eens niet leverbaar voor die prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 02-01-2018 15:34 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:47
Dat Ram ga je niet voor die prijs krijgen, en die voeding ook niet. De CPU en GPU zijn inderdaad niet in balans. Verder mis ik echt wel een SSD voor dit budget.

Kijk eens even hier naar:
Verwijderd in "Game PC 700 - 800 euro"

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
@Verwijderd
Voorraad Leverancier: 0
Voorraad Nieuwerkerk a/d IJssel: 0
Levertijd: Verwachting onbekend

• Nat-Water
@Verwijderd Ja?

SIComputers, notoire leverancier. Check de beoordelingen maar, of zoek maar even op het forum. Levertijd van het ram is onbekend en prijs zit 70 euro onder de rest van de leveranciers.

Oftewel, databasefout.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• kspaar
@Jesse Ten eerste bedankt voor de tips! Ik ga de voeding aanpassen naar de Corsair, en wat zou jou dan een goede balans qua videokaart en cpu lijken?

@Nat-Water Jij ook bedankt voor de reactie! Ik ben vergeten aan de startpost toe te voegen dat er later nog een SSD aan toegevoegd gaat worden. En dan ook, wat vindt jij dan een goede cpu en gpu die in balans zijn in dit budget?

• Nat-Water
Persoonlijk zou het omdraaien, eerst een SSD en dan een HDD. Scheelt je je Windows opnieuw installeren.

Ik zou bijvoorbeeld eerder een 1600 pakken (niet de X). Als je je werkgeheugen op 8GB houdt kan je er misschien nog wel een 1060 3GB in gooien.

• kspaar
@Nat-Water Ik denk dat ik de HDD er nog ff inlaat; n SSD van 500gb is al gauw 140€...
Verder; is 8GB nog wel handig in deze tijd? Ik dacht dat we zo ongeveer op het punt van min. 16GB ram aangekomen waren... maar het kan altijd nog uitgebreid worden als de prijzen wat gedaald zijn right?
En die gpu denk ik ook nog even over, maar bedankt voor de hulp!

• Nat-Water
Dat ligt er maar aan aan wie je het vraagt. Als ik naar mijn standaard werkgeheugengebruik kijk kom ik niet boven de 7 GB uit, en ik vind 16GB dan ook nogal overrated ;). Als ik dan 100 euro kan uitgeven aan of
werkgeheugen wat ik misschien wel, misschien niet kan gebruiken, of een betere videokaart die wel direct voordeel geeft is het voor mij geen moeilijke keuze..

1 reepje van 8 doet prima, en je kan dan ook nog later een reepje van 8 bijkopen. Een videokaart uitbreiden gaat niet.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
kspaar schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:56:
@Jesse Ten eerste bedankt voor de tips! Ik ga de voeding aanpassen naar de Corsair, en wat zou jou dan een goede balans qua videokaart en cpu lijken?

*knip*
Voor gaming in dit budget zou ik kijken naar een cpu rond de 125 euro en een videokaart rond de 250 euro.

• kspaar
Nat-Water schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:15:
Dat ligt er maar aan aan wie je het vraagt. Als ik naar mijn standaard werkgeheugengebruik kijk kom ik niet boven de 7 GB uit, en ik vind 16GB dan ook nogal overrated ;). Als ik dan 100 euro kan uitgeven aan of
werkgeheugen wat ik misschien wel, misschien niet kan gebruiken, of een betere videokaart die wel direct voordeel geeft is het voor mij geen moeilijke keuze..

1 reepje van 8 doet prima, en je kan dan ook nog later een reepje van 8 bijkopen. Een videokaart uitbreiden gaat niet.
Nogmaals bedankt voor al je hulp! Het wordt zeer gewaardeerd _/-\o_ . Ik denk dat 1 reepje van 8 dan handiger is ja, heb je nog een goed reepje? En dan doe ik die erin, met een 1060 en een 1600 non-x! Bedankt O+

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
Een pc voor gamen en alledaags gebruik en dan geen SSD?

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik zou sowieso een gtx1060 doen, de prestatieverschillen tussen de 1050 en 1060 zijn enorm. De 3GB versie is ook niet eens veel duurder.

• Nat-Water
pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A kan je doen. Staat ook op de QVL.

Met een 1600 heb je een koeler erbij, dus kan je oude eruit. Raad eens waar je dan opeens budget voor hebt :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,50€ 194,50
1MSI B350M Gaming Pro€ 80,50€ 80,50
1Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G€ 229,-€ 229,-
1Toshiba P300 (Bulk), 1TB€ 41,50€ 41,50
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT8G4DFS824A€ 82,40€ 82,40
1Corsair CX450M€ 48,-€ 48,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 83,89€ 83,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 786,74

Is er trouwens een bepaalde reden dat je voor dit (lees: mATX formaat) moederbord bent gegaan? Je kast is namelijk gewoon geschikt voor groter. Voor de ledjes hoef je het iniedergeval niet te doen.

[ Voor 93% gewijzigd door Nat-Water op 02-01-2018 18:17 ]

• kspaar
@Nat-Water Bedankt voor alle hulp! Vriend gaat als het goed is vanavond z'n pc bestellen, wel nog zonder SSD, die voegt hij er later wss nog aan toe. (vraag me niet waarom ;p)

Edit;
nog één laatste vraag; hoe zit het met windows?
Ik had ergens gezien dat je het voor 20€ kon halen, maar mn vriend zit op middelbare school, dan kan je het toch ook gratis krijgen ergens?

[ Voor 35% gewijzigd door kspaar op 02-01-2018 19:52 ]

Verwijderd

Het is wel aan te raden om 2x 4GB geheugen te nemen i.p.v. 1x 8GB. In CPU intensieve scenario's kan dit best wat uitmaken. Denk aan:
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSE

Als moederbord kun je de iets goedkopere pricewatch: ASRock AB350M Pro4 pakken welke ook nog eens uitgebreider is dan de MSI en onderdelen heeft van betere kwaliteit.

• Nat-Water
Dan is een ander moederbord wel aanbevolen. Het huidige heeft maar 2 sloten.
(Daarom vroeg ik ook of er een reden voor het kleine mobo was ;))

Pagina: 1