Goedemiddag, avond of ochtend beste Tweakers!
Vandaag heb ik hulp nodig met een build voor een vriend, hij heeft zelf onderstaande built (onderaan de post) samengekozen op pcpartpicker, en vroeg mij of ik een post wilde maken op Tweakers voor een laatste check . Ik denk zelf dat er hier en daar nog wel wat verbeterd kan worden, maar zou hier graag ook hulp bij willen! Alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoelt om op te gamen, en verder gewoon schoolwerk enzo. Ik zou spellen zoals Overwatch op high settings 60fps kunnen runnen op Full HD. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ik met dit budget GTA V redelijk zou kunnen runnnen, op medium settings ofz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De echte maximumprijs is ongeveer 820€, dit is dan inc. verzendkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb echt alleen een PC nodig, verder heb ik alles al. (monitor 60Hz Full HD)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik wel goed uit de voeten kan komen met 1050ti en een Ryzen 1600, ik zou echter wel wat hulp willen bij het kiezen van voeding, moederbord en ram.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het maar van goede kwaliteit is en niet na 1 jaar uit elkaar valt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid maakt niet echt uit, heb altijd een headset op. Grootte is ook geen probleem.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie de onderstaande built die ik zelf bij elkaar gezocht heb nog ergens kunnen verbeteren of goedkoper maken zonder verlies van prestatie. Bang for buck dus
. Alle tips zijn welkom!
Dit is de build die hij samengekozen heeft:
p.s.
Er wordt later nog een SSD aan toegevoegd, deze hoeft niet in het lijste.
Vandaag heb ik hulp nodig met een build voor een vriend, hij heeft zelf onderstaande built (onderaan de post) samengekozen op pcpartpicker, en vroeg mij of ik een post wilde maken op Tweakers voor een laatste check . Ik denk zelf dat er hier en daar nog wel wat verbeterd kan worden, maar zou hier graag ook hulp bij willen! Alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoelt om op te gamen, en verder gewoon schoolwerk enzo. Ik zou spellen zoals Overwatch op high settings 60fps kunnen runnen op Full HD. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ik met dit budget GTA V redelijk zou kunnen runnnen, op medium settings ofz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De echte maximumprijs is ongeveer 820€, dit is dan inc. verzendkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb echt alleen een PC nodig, verder heb ik alles al. (monitor 60Hz Full HD)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik wel goed uit de voeten kan komen met 1050ti en een Ryzen 1600, ik zou echter wel wat hulp willen bij het kiezen van voeding, moederbord en ram.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het maar van goede kwaliteit is en niet na 1 jaar uit elkaar valt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid maakt niet echt uit, heb altijd een headset op. Grootte is ook geen probleem.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie de onderstaande built die ik zelf bij elkaar gezocht heb nog ergens kunnen verbeteren of goedkoper maken zonder verlies van prestatie. Bang for buck dus
Dit is de build die hij samengekozen heeft:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 224,50 | € 224,50 |
| 1 | MSI B350M Gaming Pro | € 80,50 | € 80,50 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G | € 168,- | € 168,- |
| 1 | Toshiba P300 (Bulk), 1TB | € 41,50 | € 41,50 |
| 1 | Sharkoon VS4-S | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | be quiet! Pure Rock Slim | € 22,- | € 22,- |
| 1 | Team Group Vulcan Vulcan DDR4-2400 16GB | € 113,99 | € 113,99 |
| 1 | Corsair CX450M | € 48,- | € 48,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 725,44 | |
p.s.
Er wordt later nog een SSD aan toegevoegd, deze hoeft niet in het lijste.