18" TFT, compaq 8020/Nokia 800 XI

Pagina: 1
Acties:

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
Hey,

Ik ben nog op zoek naar een groter tft-scherm.

Bovenstaande monitoren heb ik voor een goeie prijs gezien maar ik kan op de sites niet alle specs achterhalen zoals responsetijd en dotpitch :(... Iemand ervaring met 1 van deze schermen?

Welk TFT-scherm is nu aan te bevelen als het puur gaat om de kwalitijd van het beeld? Ik zelf wil er ook aardig mee gaan gamen en denk dan ook dat in ieder geval de responsetijd erg goed moet zijn..

Reacties ?

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Ok het is geen 18" maar een 17.4"

http://www.iiyama.nl/pages/lcd/as4431d.html

Hij heeft een superclear MVA scherm ofzo, wat het naijl effect tot het verleden maakt, ook met snelle spellen. En voor betere kwaliteit hebben ze er een DVI aansluiting bij gedaan. 8-)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Nokia?? Die maken toch al een tijdje geen schermen meer? is toch overgenomen door viewsonic?

Verwijderd

De Compaq is een zogenaamd IPS TFT-scherm, dus heeft hij ook last van "Ghosting"
je kunt beter een UHA-TN type monitor nemen zoals de Eizo L671, als je tenminste goed wilt kunnen gamen.

Verwijderd

Je kunt beter een Sharp TFT scherm kopen. Wel een stukje duurder. Maar dan heb je wel een fantastisch scherm.

Sharp heeft ook een 16" tft scherm. voor 2999,-

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 14:02 schreef delfosso het volgende:
Je kunt beter een Sharp TFT scherm kopen. Wel een stukje duurder. Maar dan heb je wel een fantastisch scherm.

Sharp heeft ook een 16" tft scherm. voor 2999,-
klopt Sharp levert ook aan EIZO, alleen heeft Sharp (nog) geen DVI-aansluiting.

Verwijderd

Zeer binnenkort wel! Sharp krijgt namelijk een nieuwe lijn TFT schermen vandaar dat deze wat zijn afgeprijst.

• psychotic
Het klopt dat Nokia zijn tak heeft over gedaan aan Viewsonic, ik kan echter niet de responsetijd en dotpitch achterhalen :(

Van die Compac heb ik toch iets kunnen vinden, responsetijd 30 milliseconde en een dotpitch van 0,28 bovendien heeft zede monitor een DVI-uitgang en is dualhead, kan dus op 2 pc's aangesloten worden. Het eerste vindt ik wel belangrijk (DVI).

Zelf heb ik al een Iiyama 3823 15" TFT, deze is ok maar ik wil dus een grotere erbij en liefst een ander merk.

Sharp heb ik niet echt een hoge pet van op en sta dan ook verbaast van het feit dat ze aan Eizo leveren..Hoewel het gaat dan natuurlijk alleen om de schermen en niet om de techniek die er omheen zit.

Ik zoek nog even verder, bedankt alvast voor de reacties

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Hier een citaat van een test v/d Compaq:
As a company, Compaq likes to be associated with quality products, and there's no doubt that the TFT8020 falls into this category. There's a solid, rugged feel to the monitor, and this was mirrored by its performance in our tests.
There are two inputs to choose from - D-SUB and DVI - and unusually the monitor almost matched its digital performance with its analog one. It only failed one out of the four moire tests using the D-SUB, with a sharp Desktop using both sources. Also, it generally scored well for its colour reproduction, having few problems with low and high intensity scores. Our one criticism is that the primary colours dominated in our colour blend tests.

It scored equally well in our real-world tests, with good viewing angles backed up by decent performance for Photoshop use, DVD playback and 3D games. Its anti-aliasing at 1,024 x 768 was also good enough to gain a pass. One slight problem is ghosting, which was obvious after text had been displayed on-screen for a few seconds, but this is a quality shared by all the screens using IPS technology.

The TFT8020's impact is made even stronger thanks to the large 18.1in panel, while the optional USB hub could also come in useful. Although there are no other special features, if you can find the TFT8020 for a more reasonable price, then it's certainly worth shortlisting. Unfortunately for Compaq, the NEC and Iiyama screens both provide equal or better quality for a lower price.

Verwijderd

Sharp heb ik niet echt een hoge pet van op en sta dan ook verbaast van het feit dat ze aan Eizo leveren..Hoewel het gaat dan natuurlijk alleen om de schermen en niet om de techniek die er omheen zit.

Echt veel verstand van TFT heb je niet. Zonder Sharp had TFT nog niet bereikbaar geweest voor consumenten. Sharp heeft de TFT scherm namelijk uitgevonden en er voor gezocht dat deze betaalbaar worden.
Sharp maakt zonder twijfel de allerbeste TFT schermen ter wereld (uitstekend geschikt voor games, films)

Sharp is al zo ver in de ontwikkeling van TFT dat ze binnen 2 jaar hun televisies vervangen door TFT televisies.

• psychotic
delfosso,

Sorry voor mijn onwetendheid, de naam Sharp ken ik alleen van magnetrons, hifi enz, daar is het in ider geval geen topmerk in..Maar goed, zo leer je nog eens wat;)

butrosgali,

Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik voor die Compaq ga, ik kan hem voor een goeie prijs krijgen:7

Pagina: 1