Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade GamePC

Pagina: 1
Acties:

• CoeliJoeli
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 15:18
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat hier om een (CPU) upgrade van mijn huidige PC. Het wordt voornamelijk gebruikt voor gamen (GTA V, Dark Souls III) en het streamen van games.
Bij GTA V heb ik problemen met streamen. Textures die laat (of helemaal niet) worden geladen. Even googlen geeft antwoord dat de CPU de bottleneck is. Streamen via hardware (GPU) is daarentegen ook mogelijk, maar daar heb ik het zelfde probleem mee.
Mochten jullie zelf ervaring met dit soort zaken hebben dan hoor ik het ook graag :)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt rond de 300 euro. Bij een grotere benodigde upgrade dan kan ik het budget opschroeven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem:
CPU - Intel Haswell Core i5 4590
CPU Cooler - Thermalright True Spirit 140 Power
GPU - Nvidia GTX970
MB - Gigabyte G1.Sniper B6
SSD - Crucial SSD MX100 256GB
RAM - Crucial DDR3 Ballistix Sport 2x4GB 1600
XFX ProSeries 750W

Wat verwacht je van ons?
Ik ben opzoek naar jullie advies met betrekking tot een upgrade. Zelf lijkt mij een CPU upgrade genoeg. Maar als jullie zeggen upgrade meer, dan hoor ik het graag

mixer.com/coelijoeli & twitch.tv/coelijoeli

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 05-04 21:15
Ik zou beginnen met daadwerkelijk opzoeken waar je bottleneck zit, in plaats van googlen. Gewoon met iets als MSI afterburner kijken waar het zit. Als het je CPU is ben je met een upgrade naar een modern platform veel kwijt - dan moet je ram, cpu en mobo vervangen worden.

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.
Rum, beer, quests, and mead. These are things that a pirate needs!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
Nat-Water schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:34:
dan moet je ram, cpu en mobo vervangen worden.
De 2 BBG's van gisteren, liggen tussen de 230 en 400 Euro voor nieuwe CPU, RAM en mainboard.

Mogelijk (maar niet in de startpost) eventueeel kan de voeding hergebruikt of vervangen worden maar dan moet je nog wel redelijk kunnen meekomen in games.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 05-04 21:15
Klopt, maar als je er dan vervolgens achterkomt dat het je GPU was die de boel ophield ben je wel mooi je geld kwijt :)

Straks is het gewoon de CPU die te heet wordt en daardoor throtteled. Dan ben je met een fatsoenlijke CPU koeler ook al iets verder.

Een 2e hands 4770K is misschien ook wel goedkoper en een optie. Scheelt een hoop vervangen.

Iniedergeval. Meten = weten.

[Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 02-01-2018 12:40]

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.
Rum, beer, quests, and mead. These are things that a pirate needs!

• CoeliJoeli
@Nat-Water
Helaas heb ik niet heel veel verstand van Afterburner, maar daar zal ik me eens in gaan verdiepen.
Ik zal even mijn lijstje updaten met de CPU cooler.

@MAX3400
De voeding zal ik hergebruiken

[Voor 14% gewijzigd door CoeliJoeli op 02-01-2018 12:40]

• SilencMol
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 06-04 08:02
Kijken of dat je CPU / GPU niet te warm word. Anders een nieuwe koeler of desnoots een betere cpu op 1150.

Om te streamen kom je al snel uit op een Ryzen 1600, Met 16GB ram, je zou ook eerst alleen 8GB nemen. Kost dan alsnog €400
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 192,50€ 192,50
1Asus Prime B350-Plus€ 92,50€ 92,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 194,-€ 194,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 479,-

• Menno02
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 01-04 09:04
Welke voeding heb je precies? Je wil namelijk niet dat je voeding je nieuwe componenten sloopt.

• CoeliJoeli
@Menno02
Ik zal mijn voeding even toevoegen

@Nat-Water @MAX3400
Heb even gekeken en getest. Ik zie dat mijn CPU constant 100% gebruikt in combinatie met GTA V + OBS (stream software).

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True