Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Mijn LG OLED55C7 ging zojuist opeens uit. Ik kan hem ook niet meer aan krijgen. Ik heb de stroom er een tijdje afgehaald, en zowel met de afstandsbediening als met de knop achterop de tv geprobeerd. Geen resultaat. Alleen het rode led lichtje aan de voorkant brandt. Als ik hem probeer aan te zetten hoor ik wel een klikkend geluid, wat ik normaalgesproken ook hoorde. Maar verder gebeurt er niets. Het rode led lichtje gaat ook niet knipperen, maar blijft alleen continu branden.

De handleiding en googelen biedt ook geen oplossing.

Kan ik er vanuit gaan dat hij is overleden, of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Anders ga ik maar contact met de winkel opnemen voor een beroep op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:37
Gewoon garantie werk. Met de winkel contact opnemen.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Renegade666 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:53:
Gewoon garantie werk. Met de winkel contact opnemen.
OK, thanks.

Ik heb Mediamarkt inmiddels gebeld (algemeen nummer). Zij verwezen mij door naar (gaven het nummer van) de vestiging waar ik de TV heb gekocht. De vestiging gaf mij het nummer van LG. Na enkele vragen van LG was de conclusie dat er een monteur aan huis komt. Deze neemt binnen 2 weken contact op.

Ik vind 2 dingen een beetje jammer:
  • Het gaat zo best lang duren.
  • Mediamarkt schuift het probleem wel erg makkelijk door naar LG. Ze vullen hun verantwoordelijkheid als verkopende partij in door het geven van een telefoonnummer van de fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

KopjeThee schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:33:
[...]
]Mediamarkt schuift het probleem wel erg makkelijk door naar LG.
Dat is wel raar dat jij erin trapt. Tenminste, ik dacht dat de leverancier (in dit geval MM) de eerste tijd verantwoordelijk is voor de afhandeling en jou niet lastig mag/moet vallen met doorverwijzingen. Geen idee hoe oud jouw TV is maar Pricewatch schat dat ding niet ouder dan 9 maanden dus volgens mij is MM de enige aangewezen partij om jou hierin te ondersteunen.

Neemt niet weg, maar dat is weer een ander verhaal, dat direct contact met LG mogelijk een snellere oplossing levert (een monteur) dan als MM er nog eens tussen gaat zitten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:38:
[...]
Dat is wel raar dat jij erin trapt.
...
Neemt niet weg, maar dat is weer een ander verhaal, dat direct contact met LG mogelijk een snellere oplossing levert (een monteur) dan als MM er nog eens tussen gaat zitten.
Vooral vanwege het laatste eigenlijk. Eigenlijk zou ik me misschien wat principiëler moeten opstellen. De betreffende Mediamarkt kon bij de aanschaf (ongeveer 6 maanden terug), de TV binnen 1 uur bezorgen. Ze hebben als service koeriers rondrijden die je zelf bijna niet kunt bijhouden. Mijn meer principiële kant zou zeggen: Laat zo'n koerier even binnen een uur een nieuw exemplaar bezorgen, dan mag hij de oude defecte direct weer meenemen. Ik zou het natuurlijk kunnen voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-04-2021
KopjeThee schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:45:
[...]

Vooral vanwege het laatste eigenlijk. Eigenlijk zou ik me misschien wat principiëler moeten opstellen. De betreffende Mediamarkt kon bij de aanschaf (ongeveer 6 maanden terug), de TV binnen 1 uur bezorgen. Ze hebben als service koeriers rondrijden die je zelf bijna niet kunt bijhouden. Mijn meer principiële kant zou zeggen: Laat zo'n koerier even binnen een uur een nieuw exemplaar bezorgen, dan mag hij de oude defecte direct weer meenemen. Ik zou het natuurlijk kunnen voorstellen...
En? monteur al geweest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Goed dat je het vraagt.

De LG monteur is inderdaad langsgeweest, al een tijd terug inmiddels. Hij had keurig alle onderdelen mee die mogelijk de oorzaak zouden kunnen zijn. Het bleek aan het scherm zelf te liggen. Dit is vervangen. En nu werkt alles weer naar volle tevredenheid. Vriendelijk en vakkundig geholpen. Het heeft iets meer dan 1 week geduurd.

Qua service zou ik zeggen
  • Mediamarkt: 5,5 (ze hebben alleen het LG nummer gegeven)
  • LG: 8 (goed geholpen, had misschien iets vlotter gekund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leigh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-04-2021
KopjeThee schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 05:51:
[...]

Goed dat je het vraagt.

De LG monteur is inderdaad langsgeweest, al een tijd terug inmiddels. Hij had keurig alle onderdelen mee die mogelijk de oorzaak zouden kunnen zijn. Het bleek aan het scherm zelf te liggen. Dit is vervangen. En nu werkt alles weer naar volle tevredenheid. Vriendelijk en vakkundig geholpen. Het heeft iets meer dan 1 week geduurd.

Qua service zou ik zeggen
  • Mediamarkt: 4 (ze hebben alleen het LG nummer gegeven)
  • LG: 8 (goed geholpen, had misschien iets vlotter gekund)
top! geniet er maar weer van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Strikt genomen had je op je strepen kunnen staan, maar dan had je je tv naar de mm kunnen brengen en had het allemaal veel langer geduurd. Recht op een ander toestel terwijl de reparatie loopt heb je sowieso niet.

Dit doorverwijzen is helemaal niet zo slecht, zolang er maar gebeurt waar je recht op hebt. Dit is gewoon pragmatisch prima opgelost zo. Ze hebben je verwezen naar een dienst met een aan huis service. Prima toch?

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 14-02-2018 08:50 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-07 13:58
JvS schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:49:
Strikt genomen had je op je strepen kunnen staan, maar dan had je je tv naar de mm kunnen brengen en had het allemaal veel langer geduurd. Recht op een ander toestel terwijl de reparatie loopt heb je sowieso niet.

Dit doorverwijzen is helemaal niet zo slecht, zolang er maar gebeurt waar je recht op hebt. Dit is gewoon pragmatisch prima opgelost zo. Ze hebben je verwezen naar een dienst met een aan huis service. Prima toch?
Mooi opgelost voor @KopjeThee inderdaad. Feit blijft wel dat de Mediamarkt wel hele beroerde service heeft met dit soort garantie gevallen. Ik lees echt te vaak dat MM je gewoon doorverwijst naar de fabrikant, terwijl je de koopovereenkomst met de MM bent aangegaan. Gelukkig heb ik nog nooit gebruik hoeven maken van een dergelijke garantie, dus ik heb geen ervaring met andere ketens. Ik koop grotere apparatuur (tv, hifi, witgoed, inbouwapparatuur) sowieso nooit bij een MM, maar liever bij een normale kleinschaligere winkel. Service is daar veelal veel beter.

(alhoewel ik mij C7 bij de BCC heb gehaald voor een mooie prijs 7(8)7 maar jullie snappen vast mijn punt.)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maar wat is daar dan precies het probleem mee? Dat begrijp ik niet helemaal. Je krijgt toch waar je recht op hebt op een prettige manier? Mm is en blijft verantwoordelijk voor het feit dat je garantie hebt en krijgt, maar hoe of wie de uitvoering doet is niet relevant toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:49:
Recht op een ander toestel terwijl de reparatie loopt heb je sowieso niet.
Kijk, daarmee had mm nu punten op service kunnen scoren! :) Niet met mij eerst een paar keer intern van kastje naar muur sturen, om vervolgens alleen een lg nummer te geven. Ik hoop niet dat er ooit iets stuk gaat van mm, van een iets minder bedrijf dan lg. Dan vang je overal bot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

KopjeThee schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:01:
[...]

Kijk, daarmee had mm nu punten op service kunnen scoren! :) Niet met mij eerst een paar keer intern van kastje naar muur sturen, om vervolgens alleen een lg nummer te geven. Ik hoop niet dat er ooit iets stuk gaat van mm, van een iets minder bedrijf dan lg. Dan vang je overal bot.
Nee, dan zal de MM het gewoon zelf in ontvangst nemen en (laten) repareren. Je doet nu de aanname dat de MM altijd onder de garantie probeert uit te komen, maar dat zijn naar mijn mening voorbarige conclusies. Voor grote premium tv's van bijna alle grote merken hebben alle fabrikanten servicemonteurs die aan huis komen repareren. Dat is een veel prettigere manier dan met de TV onder je arm weer naar de MM toe moeten.

Ik vind dit ook gewoon helemaal geen kastje-muur. Je bent van je eerste aanspreekpunt (die je altijd als eerste moet informeren) naar een service verwezen die je direct en goed aan huis geholpen heeft. Mediamarkt heeft gewoon een normale dienstverlening geboden.

Ik snap dat de volgende werkdag een nieuwe TV bezorgen een 10 met een griffel verdient. Maar ik begrijp echt oprecht niet waarom dit als zo negatief wordt ervaren dat het een 4 verdient als cijfer. Het is gewoon keurig afgehandeld.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 14-02-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07 19:00
Helemaal met @JvS eens.
Gewoon keurig afgehandeld.
Ja een vervangende TV zou beter scoren. Maar misschien als je je TV bij een speciaalzaak koopt dat je een vervangende tv kan krijgen, maar niet als je bij de supermarkt van MM zo goedkoop mogelijk een tv koopt. En zelfs dat vraag ik me af, want ook die kleinschalige TV zaak heeft geen magazijn vol TV's ter leen, daar zijn de marges echt niet groot genoeg voor.

Ik zie niet hoe dit anders aangepakt had moeten worden door MM.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 14-02-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:29

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JvS schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:17:
Maar wat is daar dan precies het probleem mee? Dat begrijp ik niet helemaal. Je krijgt toch waar je recht op hebt op een prettige manier? Mm is en blijft verantwoordelijk voor het feit dat je garantie hebt en krijgt, maar hoe of wie de uitvoering doet is niet relevant toch?
is was in dit specifiek geval dan ook geen probleem, echter bij deze constructie ligt het "van 't kastje naar de muur"-effect wel erg op de loer.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Fraggert schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:52:
[...]

is was in dit specifiek geval dan ook geen probleem, echter bij deze constructie ligt het "van 't kastje naar de muur"-effect wel erg op de loer.
Mijn schoonmoeder ligt ook altijd op de loer. Mediamarkt neemt gewoon reparaties aan (mijn samsung tablet is vorig jaar onder garantie gerepareerd). Ik zie nog steeds alleen een goed afgehandelde reparatie onder garantie zaak en verder veel aannames en vreemde conclusies.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 14-02-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:29

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JvS schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:10:
[...]

Mijn schoonmoeder ligt ook altijd op de loer. Mediamarkt neemt gewoon reparaties aan (mijn samsung tablet is vorig jaar onder garantie gerepareerd). Ik zie nog steeds alleen een goed afgehandelde reparatie onder garantie zaak en verder veel aannames en vreemde conclusies.
sjongejonge......ik zeg toch ook dat het in dit geval prima geregeld is.

Het wil echter ook vaak genoeg voorkomen dat het niet in één keer geregeld is. Ikzelf zie dan liever niet dat ik met de fabrikant moet gaan lopen bellen maar de bal bij de winkel leg.
Zelf aan de hand gehad met mijn panasonic TV en dat was knap irritant want dat ging niet helemaal zo als het moest helaas (lees: kastje van de muur).

Dus niks aannames of vreemde conclusies.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
probeer eens een andere powerkabel, had weken geleden hetzelfde probleem. tv ging niet meer aan. eerst kreeg ik geen beeld, daarna alleen geluid. nadat ik de powerkabel had vervangen werkte alles weer perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 14-02-2018 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 14:56
lennox-06 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:35:
probeer eens een andere powerkabel, had weken geleden hetzelfde probleem. tv ging niet meer aan. eerst kreeg ik geen beeld, daarna alleen geluid. nadat ik de powerkabel had vervangen werkte alles weer perfect.
Probeer eens het topic te lezen ;) TL;DR: Het paneel is onder garantie vervangen door LG.

PVO

Pagina: 1