Gezocht: wekkerradio - random alarm sound vanaf USB/SD/DLNA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:54
Hi, ik gebruik momenteel een Logitech UE Smart radio, maar die begint steeds meer kuren te krijgen en daarom zoek ik nu wat anders.

Ik heb al heel wat modellen bekeken, maar kan niks vinden wat voldoet aan mijn wensen.
Wat ik zoek:
  1. de mogelijkheid om er een USB-stick of (micro)SD-kaart in te stoppen
  2. en vooral: de mogelijkheid om als alarm sound van de wekker een random nummer daarvan af te laten spelen
  3. of evt. punt 3, maar dan vanaf Plex/DLNA
  4. Radio streams via Wifi zijn een pre, niet strict noodzakelijk. FM/DAB+ is niet nodig.
  5. Prettig in gebruik, scherm dimbaar/niet te fel
Vooral punt 2 lijkt een probleem. Heel wat apparaten van bijv. Medion komen in de buurt, maar die kunnen dan als alarm weer niks van de draagbare opslagmedia afspelen.

Heeft er iemand een suggestie? Richtprijs max. 100 euro, maar geen strict budget.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Nog een hoop zoekwerk gedaan, enkel de Augustus MB400 gevonden. Geen random nummer vanaf USB/SD, maar wel wakker worden met (het begin van) het laatst afgespeelde nummer. Goed genoeg.

Echter, hij schiet op andere punten tekort lees ik in reviews, en heeft een knullige bug dat hij denkt dat het weekend vr&za is. Dus ik laat hem toch maar schieten.

Mocht iemand nog suggesties hebben, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:24
als je nou eens met plex je eigen lokale radio zender maakt.. en dan een ip wekerradio die je daarop afstemt
kan wel een ingewikkeld project worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:39
boyette schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:42:
als je nou eens met plex je eigen lokale radio zender maakt.. en dan een ip wekerradio die je daarop afstemt
kan wel een ingewikkeld project worden
Kan met plex, maar is misschien wel wat met een kanon op een mug schieten; je kan het ook met bijvoorbeeld Shoutcast oplossen, of zelf wat in elkaar sleutelen en het op een raspberry pi harken. Is er een leuk projectje voor om van te leren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:24
tja. TS had het zelf al over plex vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Dank voor het meedenken! Ik ga eens kijken of ik de firmware van de Logitech UE Smart radio kan downgraden naar de LMS firmware:
productreview: Logitech UE Smart Radio Wit review door biomass

Om vervolgens op mijn RPi Logitech Media Server te kunnen installeren:
http://eribuijs.blogspot....pi-squeezebox-server.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Veel moeite gedaan om de firmware te downgraden van UE naar LMS, en een Logitech Media server geinstalleerd. Alles werkt m.b.t. media afspelen over het lokale netwerk, maar vervolgens gaat de wekker überhaupt niet af op de ingestelde tijd, dus dan heb je er alsnog niks aan.

/edit: opgelost. de timezone op de RPi stond anders dan op de radio. Daardoor ging de wekker een uur te laat af.

Al met al is dit zo wel een voldoende goede oplossing. Het 'random' mechanisme (nummermix) kan beter, 6 van de 7 nummers vanochtend waren van dezelfde artiest. Maar ik wordt nu tenminste wakker met eigen muziek, in plaats van continu wegvallende radiostreams of de herrie van het backup alarm, waar ik last van had met de UE firmware.
/edit: backup alarm nog steeds zo nu en dan, ding is niet zo stabiel met Wifi. Wellicht trek ik nog eens een netwerkkabel.

[ Voor 56% gewijzigd door DeadMetal op 22-01-2018 14:38 ]

Pagina: 1