Toon posts:

matrox g400 32mb

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd verschenen er op het beeldscherm groene vlekken, dit gebeurde als een klein Window geminimaliseerd werd. deze vlekken waren tijdelijk en ze waren weg te halen met bijvoorbeeld F5 (refresh).
Dit probleem is voorgelegd aan de leverancier, samen met de leverancier is gekeken wat er gebeurde met een andere Matrox videokaart en een andere monitor. Met als resultaat dat er geen verschil was, ook met een duurdere Matrox kaart bleven de vlekken zich voordoen.

Vervolgens is een AOpen kaart geprobeerd, deze heeft geen last van de genoemde groene vlekken. Echter, de AOpen kaart is volgens de leverancier van een mindere kwaliteit en FL 150,= goedkoper. Het type van de AOpen videokaart is RIVA TNT2 64 PA300Plus met een geheugen van 32MB.

Het probleem van de vlekken is met de AOpen kaart opgelost, toch blijft de vraag: Wat is er mis met de Matrox videokaart?

De leverancier veronderstelde dat de Matrox videokaart meestal in combinatie met WIN NT wordt gebruikt, en wij gebruiken als OS WIN98.
De Matrox zal volgens de leverancier waarschijnlijk goed werken onder WIN NT.

Nu is het toeval dat ik WIN NT via school met een deellicentie kan kopen.

De vraag is: Graag wil ik de matrox houden, hoe kan ik zorgen dat deze functioneerd?
En wat zijn consequenties van het instaleren van WIN NT en kan je dit naast WIN 98 zetten?

Vriendelijke groeten,
Bastiaan

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Vraagje: is windows 98 wel eens een keer opnieuw geïnstalleerd? Want dat zou het mischien op kunnen lossen, het lijkt nl. een software probleem.

Overstappen op Windows NT omdat die kaart daar beter zou werken is echt onzin . Matrox ontwikkeld op dit moment bijna alleen maar aan de windows 9x drivers, af en toe komt er een keertje een nieuwe NT driver uit.
Het kan prima NT dualboot naast win9x draaien, maar dat zou dan vanwege de stabiliteit van het OS zijn, niet vanwege de compatabilliteit, want die is in NT een stuk minder.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Je hebt je bus speed gewoon veel te hoog staan en daar kunnen matrox videokaarten niet tegen... En de tnt2's schijnbaar wel...

Currently playing: MTG Arena (PC)

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-03 12:55
bpiete,

Er is nix mis met je G400, het moet je installatie zijn. Probeer een herinstallatie van Windows, en installeer hierna de PD5.52 (de laatste drivers voor de G400). Dit zou je problemen moeten oplossen. Zorg er wel voor dat je de AGP apendage op 256MB zet in het bios.

P.S.
Uhmmie, er is geen enkele kaart zo tolerant op hogere bussnelheden als de G400!

Groetz,

Xor'Arch

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sommige G400 draaien 100Mhz agp snelheden!!!

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Dit is dus niet waar Matrox kaarten pikken echt niet zoveel... Ennuh met via-chipsets kunnen ze ook niet goed overweg (in iedergeval de KX133)... En dat is vanuit eigen ervaring... (bij 2 systemen)...

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Topicstarter
Beste adviseurs,

een beetje concreter, ik wil die matrox wel houden, maar wat dan te doen.

bus snelheid naar beneden of handhaven

wat kan die matrox aan.

tot op heden bedankt voor de inbreng

Bastiaan

Verwijderd

Wat voor merk en type moederbord heb je?
Je kan altijd even de agp bus omlaag gooien mocht je die overklokt hebben.
Dat NT verhaal is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb :(, Matrox ontwikkelt uistekende w95/98 drivers.
Heb je de matrox system utilitys geinstalleerd van de CD?
Probeer eens verschillende drivers, pd 5.30, 5.41 en 5.52 en de bios update.
Probeer in je bios div. agp aperturesizes bv. 32, 64, 128 of zoals gezegd 256.
Probeer eens een andere resolutie en refreshrate.

Verwijderd

Topicstarter
Beste edward: Ik heb een abit moederbord

Verwijderd

Topicstarter
sorry edward, je vroeg naar het type moederbord en niet naar het merk, het is dus een Abit BE6-II

Verwijderd

Ik heb helaas ook geen oplossingen meer, maar op dat mobo zou ie in ieder geval gewoon moeten werken.
Het is vaak moeilijk om te ontdekken wat er precies fout zit.
Pagina: 1