Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil graag WoW Legion / Battle for azeroth gaan spelen op een gemiddelde FPS van 60, met instellingen high/sommige medium.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik vond op Tweakers gisteren een tweedehands computer, namelijk: https://tweakers.net/aanbod/1543631/game-pc-amd-fx-8350.html

Mocht deze niet in staat zijn de fps te halen van 60, dan is mijn budget rond de €600.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Randapparatuur heb ik, bestaande uit monitor, toetsenbord & Muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Hier zit eigenlijk mijn probleem, wat ik precies nodig heb weet ik zelf niet. Ik heb overal een beetje rondgelezen, maar ik zou geen inschatting kunnen maken wat een PC nodig heeft om WoW op 60 fps te kunnen draaien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn wens is wel dat de PC de komende jaren nog zonder vrij grote uitgave het spel kan blijven spelen :)

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee, standaard instellingen moeten voldoen

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Allereerst wilde ik graag kijken naar jullie meningen omtrent de tweedehands PC die ik hierboven heb gelinkt. Als die voldoet, is het in mijn ogen een prima prijs. Wat vinden jullie daarvan?

Mocht deze niet voldoen, dan ben ik graag op zoek naar extra mogelijkheden binnen het gegeven budget!

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-11 18:08
Prima computer voor die prijs.
Als je een nieuwe zou bouwen kom je al snel rond de €650+.

[ Voor 12% gewijzigd door SilencMol op 02-01-2018 11:49 ]

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 14:25
ik zou zelf eerder de basis game pc van de BBG bouwen en dan de grafische kaart vervangen voor een gtx-1060 3 GB(MSI GeForce GTX 1060 3GT OC) of 6 GB (Asus DUAL-GTX1060-6G ) ( wat je uit kan geven). Dan heb je alles nieuw en ben je helemaal het mannetje in die games.
dan ben je 675 euro ex verzend kosten kwijt voor de 6 gb en voor de 3 gb 612 euro.
wel beide ex windows 10, maar die koop je ook zo voor 10 euro of minder.
en kan je altijd nog een andere processor kopen of ssd (Wat wel een must is).

overigens als je die tweede hands pc krijgen onder de 400 euro, doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan die pc voor 350 ophalen, maar er werd mij ook aangeboden om de videokaart te veranderen in een Geforce GTX 1060 3Gb, waardoor de prijs naar de €500 zal gaan.

Maar aan jullie reacties te zien, is het dus zeker mogelijk om met die pc de komende jaren gewoon WoW te blijven spelen? :) Blijf een arme student namelijk ;) ;)

Alvast bedankt voor jullie reacties en nog de beste wensen trouwens!

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-11 18:08
Mijn broer heeft ook een FX-8350. gebruikt hij al 4-5 jaar werkt nog steeds prima, wel heeft hij na 3 jaar zijn r9-280 geupgrade naar een 970.

€150 extra voor een 1060 3gb,
De 770 staat voor €90 op V&A
GTX 970 €150-170 op V&A (Iets trager of het zelfde perf als 1060 3GB)

170-90= €80 bijleggen voor een upgrade. Wellicht meer werk met verkopen en een 2de handse GPU kopen.
150-90= €60 als je een goedkope kunt vinden.

Zou die videokaart kunnen overwegen als hij er €100 voor vraagt. Met een totaal prijs van 450.

[ Voor 16% gewijzigd door SilencMol op 02-01-2018 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
3 jaar een upgrade van 80 á 150 euro is geen probleem. Heel erg bedankt voor jullie reacties! :) Ik wacht even af of er nog andere tweakers zijn die mogelijk nog wat ideeën hebben, anders ga ik voor de €350 versie! Merci beaucoup!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 14:25
die 770 kan zeker nog wel goede games aan op 1080p. heb zelf de 780m. Die is vergelijkbaar.
En daar speel ik nog alle spellen mee, uiteraard moet ik wel wat spelen met de instellingen. De 1060 is een zeer intressante kaart. dus ik zou daar gewoon eens met de verkoper over praten.
Pagina: 1