Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuw i5 systeem

Pagina: 1
Acties:

• Killjoy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:48

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Na bijna 10 jaar wordt het tijd voor een nieuw systeem. Op basis van andere topics heb ben ik gekomen tot onderstaande onderdelen. Ik ga dit maal voor de luie optie en laat het systeem bouwen door Azerty, inclusief Windows 10 installatie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De meest spannende dingen zijn Open Rails, Diablo III en Age of Empires III. Allemaal op een resolutie van 1920x1200 op een Dell U2415.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal budget voor onderdelen is zo'n 1200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude, getrouwe Soundblaster X-Fi ExtremeMusic PCI :+ En de Dell U2415.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wel, het onderstaande zou de lading moeten dekken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sowieso moet het een intel systeem worden, gezien wat oudere software die single core optimized is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is altijd fijn. Verder vraag ik mij af of het nog zin heeft omwille van performance een losse geluidskaart toe te voegen. Voorheen altijd wel gedaan (de X-Fi en daarvoor de Live).

Ga je overklokken?
Nee; vandaar de 8400. Qua leverbaarheid nog wel de 8600K overwogen, maar in combinatie met een geschikt moederbord zit ik aan 130 euro meerprijs. Dat is het me niet waard.

Wat verwacht je van ons?
Kijk even of ik - als herintreder - geen rare keuzes heb gemaakt. En goedkoper is natuurlijk altijd goed :) En als jullie een mogelijkheid zien om die 8600k wel binnen budget te brengen...

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 182,50€ 182,50
1Gigabyte Z370P D3€ 90,-€ 90,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 296,90€ 296,90
1Fractal Design Define Mini C€ 68,50€ 68,50
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 31,-€ 31,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 194,-€ 194,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 147,-€ 147,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.089,85

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Als ik de laatste Hardware.info magazine er bij pak zie ik wel dat Intel single core sneller kan zijn dan AMD maar de verschillen zijn niet zo belachelijk groot. De vraag is dus of je het gaat merken.

Ieder zijn voorkeur maar ik zou zeker ook naar een Ryzen build kijken ter vergelijk. Multicore zijn die erg leuk en zo'n systeem koop je niet voor een jaar neem ik aan. Dus wellicht dat over een jaar je juist meer dingen hebt waarbij multicore performance belangrijk is.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

quote:
Killjoy schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:40:
Na bijna 10 jaar wordt het tijd voor een nieuw systeem. Op basis van andere topics heb ben ik gekomen tot onderstaande onderdelen. Ik ga dit maal voor de luie optie en laat het systeem bouwen door Azerty, inclusief Windows 10 installatie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De meest spannende dingen zijn Open Rails, Diablo III en Age of Empires III. Allemaal op een resolutie van 1920x1200 op een Dell U2415.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal budget voor onderdelen is zo'n 1200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude, getrouwe Soundblaster X-Fi ExtremeMusic PCI :+ En de Dell U2415.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wel, het onderstaande zou de lading moeten dekken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sowieso moet het een intel systeem worden, gezien wat oudere software die single core optimized is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is altijd fijn. Verder vraag ik mij af of het nog zin heeft omwille van performance een losse geluidskaart toe te voegen. Voorheen altijd wel gedaan (de X-Fi en daarvoor de Live).

Ga je overklokken?
Nee; vandaar de 8400. Qua leverbaarheid nog wel de 8600K overwogen, maar in combinatie met een geschikt moederbord zit ik aan 130 euro meerprijs. Dat is het me niet waard.

Wat verwacht je van ons?
Kijk even of ik - als herintreder - geen rare keuzes heb gemaakt. En goedkoper is natuurlijk altijd goed :) En als jullie een mogelijkheid zien om die 8600k wel binnen budget te brengen...

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 182,50€ 182,50
1Gigabyte Z370P D3€ 90,-€ 90,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 296,90€ 296,90
1Fractal Design Define Mini C€ 68,50€ 68,50
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 31,-€ 31,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 194,-€ 194,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 147,-€ 147,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.089,85
pricewatch: Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB
Dat scheelt al 25 euro.
En waarom zou je een ander bord moeten hebben voor een 8600K?

V&A:24 Core Xeon E5 v4, 256GB ECC met dual 10Gbit upgradeset

• Killjoy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:48

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
quote:
unezra schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:46:
Als ik de laatste Hardware.info magazine er bij pak zie ik wel dat Intel single core sneller kan zijn dan AMD maar de verschillen zijn niet zo belachelijk groot. De vraag is dus of je het gaat merken.

Ieder zijn voorkeur maar ik zou zeker ook naar een Ryzen build kijken ter vergelijk. Multicore zijn die erg leuk en zo'n systeem koop je niet voor een jaar neem ik aan. Dus wellicht dat over een jaar je juist meer dingen hebt waarbij multicore performance belangrijk is.
Neem ik in overweging. Tnx.
quote:
Had eerlijk gezegd niet verder gekeken dan adviezen en reviews bij Tweakers. Maar ik zie dat 'de buitenwereld' wel reviews heeft over dit merk. Interessant.
quote:
En waarom zou je een ander bord moeten hebben voor een 8600K?
Ik hink op twee gedachten, eerlijk gezegd. Objectief heb je volkomen gelijk. Gevoel zegt dat het zonde is een K-processor te combineren met een bord dat niet geschikt is over OC'en. Maar waarom zou ik ineens gaan overklokken, terwijl ik dat in geen 17 jaar heb gedaan...

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

quote:
Killjoy schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:48:

[...]
Gevoel zegt dat het zonde is een K-processor te combineren met een bord dat niet geschikt is over OC'en. Maar waarom zou ik ineens gaan overklokken, terwijl ik dat in geen 17 jaar heb gedaan...
Waarom zou je daar niet mee kunnen overklokken? Met 6 fases kun je nog steeds wel tot een leuke 24/7 overclock komen en daar gaat het toch juist om?

V&A:24 Core Xeon E5 v4, 256GB ECC met dual 10Gbit upgradeset

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True