[Excel] inschrijfsysteem roommate-voorkeur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1021479

Topicstarter
Dag allen,

Samen met wat vrienden organiseer ik een evenement met overnachtingen.
In de inschrijvingsmodule konden mensen kiezen voor een roommate (die zich apart moest inschrijven).

Nu heb ik een excel met alle inschrijvingen en in één van de kolommen staat de naam van de persoon waar hij/zij wilt bij slapen.

Hoe kan ik op een eenvoudige manier deze mensen aan elkaar koppelen zonder ik alles afzonderlijk moet bekijken?

Alvast bedankt!

Groetjes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT!

We willen hier geen vraagbaak zijn, maar denken wel graag mee. Zie ook de vooringevulde tekst die je hebt verwijderd uit je startpost ;)
Omdat je dit in Excel wil maken: geef ajb aan wat je zelf al aan opties hebt overwogen en geprobeerd. Waar loop je vast? Als geen idee: hoe zou je het (stap voor stap) op papier doen, kan je dat automatiseren?

Als ik mag gokken, dan is de verticaal zoeken-functie (vlookup in het Engels) wat je zoekt.

k pas ook je topictitel wat aan, 'zelfde gegevens zoeken en koppelen' maakt IMHO niet zo duidelijk waar het om gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)