W10 Traag bei Netwerkverbinding en Microsoft had gebeld :o

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:41

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
In het kort: Ik heb een Laptop opnieuw via de recovery geïnstalleerd, maar telkens als ik de netwerkkabel aansluit reageert die nergens meer op totdat ik de steker er weer uit haal.

Lang: Kwam een collega naar me toe die gebeld werd door Microsoft vanwege problemen op hun computer. Deze aardige medewerker met sterk Indisch accent heeft dan de Laptop via teamviewer overgenomen en gerepareerd. hmm ik mis een facepalm Smily dan maar deze |:( en 8)7

Nou dat ding heb ik dus nu bij mij thuis staan. Hij werkt nog gewoon. Ik heb heb zonder aan het netwerk te hangen opgestart en gecontroleerd. Op Teamviewer en een Defrag programma na heb ik niets raars kunnen waarnemen. Heb MBAM er eens overheen laten lopen, zonder resultaat. Maar zeker is zeker, dus restore uitgevoerd met het volledige wissen van de Windows Partitie. Restore duurde na mijn opzicht met ruim vier uur iets te lang. Maar uiteindelijk stond het erop. Nu heb ik hem via kabel op het netwerk aangesloten en ben begonnen met Updates en het installeren van de volgende Programma's: Avira Free, Spybot anti Beacon en MS Office 2013 Home. Tevens heeft de HP Software - oh ja vergeten te vertellen: het is een HP Laptop - enige updates uitgevoerd. De Windows update van 1511 op 1709 duurde ook een eeuwigheid, denk ook ruim 3 tot 4 uur.

Nou gisteren nog een aangehad om nog een Programma te installeren wat ik vergeten was. Toen merkte ik voordat ik het programma kon installeren, dat het beeldscherm 4 keer zwart werd. Dacht aan een driver installatie, ook de HP software melde, dat hij iets geïnstalleerd had en de Laptop opnieuw gestart moest worden. En nadat dit uitgevoerd is deed die zo raar. Met netwerkkabel kon ik geen enkel Programma starten. Haal ik de kabel eruit is alles normaal. Nu weet ik niet wat het HP Programma geïnstalleerd heeft, kan dit ook nergens zien. Ik had al het vermoeden, dat Avira eventueel dit zou kunnen veroorzaken. Tenminste had ik zoiets al een keer eerder gehad. Dus dacht ik ik gooi die er eens van af. Tijdens het verwijderen kreeg ik BSOD :o jaja met QR-Code :X en na het opstarten kwam de Windows Recovery en dat was het dan. Komt alleen nog maar de melding dat Windows zichzelf niet heeft kunnen repareren. Dus moet ik opnieuw beginnen.

Maar nu vraag ik me af, kan er - ook al heb ik een volledige Restore uitgevoerd, met wissen van de C: Partitie - nog steeds schadelijke software op de computer aanwezig zijn? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Ik zit eraan te denken, om hem nu met een W10 DVD te installeren en niet de Restore te gebruiken. Dan heb ik iig niet al die overbodige rotzooi erop.

Specs: i7 7500u, 12 GB RAM en 1 TB harddisk. Waarom er nou geen SSD inzit, weet ik ook niet.

Ik weet al waarom ik W10 alleen voor spelletjes gebruik -O-

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Hoogstwaarschijnlijk is jouw installatie van Windows 10 gewoon netjes geactiveerd. (je zou het zeker gemerkt hebben als dit niet zo was) Hierdoor heb je bij een nieuwe installatie van Windows 10 ook geen productcode nodig. Na een installatie zal Windows verbinding maken met Microsoft en hier is jouw systeem bekend. Deze zal dan, na het overeenkomen met de versie (Home, Pro) netjes geactiveerd zijn.

Je kan bij Microsoft gewoon de laatste versie van W10 downloaden. Waarschijnlijk zal je de x64 versie willen installeren dus weinig keuze zal je hebben.

Je kan nog controleren of je laptop een Firmware update kan gebruiken (via de HP site en dan jouw model invoeren... spreekt waarschijnlijk voor zich). Daarna de installatie starten van DVD of USBstick. In de stappen van de setup krijg je op een gegeven moment netjes alle partities van de schijf te zien. Verwijder gerust alle partities die er op staan en kies dan voor volgende. De setup zal dan zelf de juiste partities aanmaken.

Enne... om welk model laptop gaat het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

1. Maak een nieuwe ISO van je windows 10..
2. Verwijder alle partities
3. Installeer alleen de nodige drivers !!! (videokaart, audio etc. )
4. installeer geen HP troep.. wordt de laptop traag van en je hebt het niet nodig (neem aan dat het een HP laptop is)(en HP assist heb je dus niet nodig om je laptop goed werkend te hebben)
5. Als je toch HP dingen nodig hebt, zoals printer ofzo.. download en installeer alleen dit.
6. Windows update uitvoeren

Probleem hoort nu opgelost te zijn..
(TIP: zet automatische updates voor HP/microsoft op handmatig, zo kun je zien wat er geinstalleerd wordt en dus het probleem sneller achter halen, mocht er na een update de laptop moeilijk doen)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hoe ik W10 geïnstalleerd krijg weet ik wel. Ik vroeg me af of het mogelijk is, dat er nog steeds iets aanwezig is op de laptop.

Enne kan ik bij W10 Updates op handmatig zetten? Weet niet, of dit handig is aangezien het niet mijn Laptop is maar van een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Nou, dat kan niet en dat zou je ook niet willen. Updates zijn er voor een reden. En de door Microsoft aangeboden stuurprogramma's zijn best erg stabiel inmiddels. Niet altijd de nieuwste, maar de nieuwste zullen ook niet zo maar de stabielste stuurprogrammas zijn.

Zeker met deze HP laptops... laat Windows na de verse install maar eventjes lekker pruttelen. Mijn ervaring is dat alle updates netjes geïnstalleerd worden en dat deze prima functioneren. Achteraf kan je altijd nog kiezen om iets te installeren, maar dit is niet altijd beter.

En als het updates betreft van een HP programma die deze bij houd... deze dan ook niet installeren als je dat niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik zal het vanavond nog een proberen met een Windows DVD i.p.v. met de Systemrestore. Ik heb idd liever de WHQL drivers van Microsoft, dan die van HP. Ik zal eens kijken wat die doet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Zo, ik heb nu W10 per DVD geïnstalleerd en het loopt nu ten eerste sneller en ten tweede is het probleem ook weg.

Pagina: 1