Embedded van afbeeldingen in reacties op nieuwsartikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 13:33
Steeds vaker kom ik tegen dat in reacties wordt gelinkt naar .jpg linkjes met een afbeelding. Bij een enkele link is het niet zo erg om er op te klikken en weer weg te klikken, maar bij meerdere afbeeldingen begint het toch irritant te worden en haalt het de flow uit de tekst bij een lange reactie.

Op het forum is het allang mogelijk, maar waarom niet op de frontpage? Websites als Arstechnica hebben het al lang. Afbeeldingen voegen enorm veel toe op een goede reactie. Tweakers plaatst toch ook geen review zonder plaatjes?
Waarom krijgt de community niet de mogelijkheid om daar op te reageren, overleggen en discussiëren met beeld in plaats van alleen maar tekst?

Edit: de titel moet zijn:

[ Voor 6% gewijzigd door wouterg00 op 02-01-2018 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

wouterg00 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:06:
Aangepast, inhoudelijke reactie laat ik aan mijn collega's van het productteam over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben er ooit voor gekozen om geen afbeelding in reacties toe te staan om te voorkomen dat reactiethreads erg druk worden door afleidende of andere ongewenste afbeeldingen. Of dat echt gaat gebeuren weten we niet omdat we het nooit uitgeprobeerd hebben. Aangezien de meeste reacties worden geplaatst direct onder redactionele artikelen vinden we de uitstraling van de reacties wel belangrijk.

Ik zal eens met @WoutF overleggen of we ons standpunt ten opzichte van afbeeldingen in reacties moeten herzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zolang het configurabel is om de afbeeldingen wel/niet te kunnen zien in reacties op FP, heb je mooie win/win situatie.

Moet dit niet gewoon als feature request in Mooie Features?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ben ik vreemd als ik me geen enkel voorbeeld voor de heest kan halen waar naar een iets toevoegende (zet: +2) figuur is gelink die ik zonder klikken zou hebben willen gezien?

Ik persoonlijk ben voor de frontpage erg gecharmeerd van de simpele en snel door-'scanbare' lijst reacties. Zonder figuren, video, etc. Maar goed, daar kan het een setting voor zijn.

Maar @Falcon configurabel: dan nog gaan er af en toe plaatjes komen te staan onder artikelen, waar mensen op kantoor niet po zitten te wachten. Spam-pr0n, rel-accounts, etc. Al gebeurt dat op het forum ook amper dus misschien walt dat wel mee..
MF: Daar staat het ook :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En als het druk zal zijn in een discussiethread, maak dan gewoon een linkje waarmee je de foto kan uitklappen, net als een spoiler. Dan is iedereen wel tevreden :).

Dit zal ook wel denk ik een drempel zijn voor die meme's en andere gifjes, omdat men daar vooral aandacht mee wil trekken, en waarschijnlijk zal dit minder snel gebeuren als de afbeeldingen standaard verborgen zijn.
Eventueel kan er een beveiliging in dat enkel een [img] tag niet toegestaan is, en dat je minimaal xx tekens aan tekst moet bijdragen. Geen idee of zo'n beveiliging er al op zit, maar img-tags moet je dus uitsluiten.

[ Voor 62% gewijzigd door AW_Bos op 02-01-2018 11:18 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1