Packard bell Dot s laptop formatteren - lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-12-2024
Hoi Allen,

Hoe moet het in godsnaam :-(

Ik heb een Windows 7 bootable USB en ik heb de partities al kunnen formateren vanuit het windows installatiescherm, nu is dit gebeurd en dan krijg ik de melding:

De enige partitie waarop ik "next" kan klikken is de primary maar daarbij krijg ik meteen de melding:
Drive 0 Partition 3 --> Windows can't be installed on drive 0 partition 3.

Als ik dan op details klik: Windows cannot be installed to this disk. The computers hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disk's controller is enabled in the computers BIOS menu.

Soweiso kan ik in de BIOS hier niks van vinden ,maar het lijkt erop dat PB de hardware heeft beveiligd heeft?

Overigens heb ik 3 partities volgens dit ding. een primary van 213 gb, een system van 100 mb en een system reserved van 13gb (OEM Reserved). Alle partities zijn geformateerd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik weet me geen raad. Het is al een oud beestje maar ik wil hem gebruiken om mijn dartscores op bij te houden, hij heeft dus maar 1 taak :+

UPDATE:
Als ik de netwerkkabel eruit haal krijg ik de melding:
We couldn't create a new partition or locate an existing one. For more information see setup log files.

ipv de eerst gemoemde melding

[ Voor 9% gewijzigd door hansheem op 01-01-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Niet formatteren maar alles verwijderen zodat je ontoegewezen ruimte overhoud al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
PilatuS schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:30:
Niet formatteren maar alles verwijderen zodat je ontoegewezen ruimte overhoud al geprobeerd ?
Probleem is dat hij helemaal niet meer op wilde starten, dus ik kon alleen nog maar via de windows installatie de HDD "benaderen". inmiddels is hij dus al wel geformateerd maar wil hij hem niet installeren.

Of begrijp ik jou top niet helemaal juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij de Windows installatie niet formatteren maar alle partities verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
Dat kan ik nog weleens proberen, niet geschoten altijd mis :-) ik geef zometeen weer een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je Windows op een schijf willen zetten zonder dat je deze opdeelt in verschillende partities is alles verwijderen en op volgende klikken altijd de beste manier. Wanneer je ontoegewezen ruimte hebt is de schijf netjes compleet leeg zonder dat er vreemde partities achter blijven. Zodra je dan op volgende drukt zorgt Windows netjes zelf voor de juiste partities met het juiste aantal GB's. Iedere keer als ik Windows opnieuw installeer doe ik dat op deze manier. Net zo lang alles verwijderen tot alleen ontoegewezen ruimte hebt en dan op volgende klikken, makkelijk kan niet. (Wel oppassen met meerdere schijven, maar daarom haal ik altijd alles los bij een PC die meerdere schijven heeft op de Windows HDD/SSD na.)

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 01-01-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
PilatuS schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:38:
Als je Windows op een schijf willen zetten zonder dat je deze opdeelt in verschillende partities is alles verwijderen en op volgende klikken altijd de beste manier. Wanneer je ontoegewezen ruimte hebt is de schijf netjes compleet leeg zonder dat er vreemde partities achter blijven. Zodra je dan op volgende drukt zorgt Windows netjes zelf voor de juiste partities met het juiste aantal GB's. Iedere keer als ik Windows opnieuw installeer doe ik dat op deze manier. Net zo lang alles verwijderen tot alleen ontoegewezen ruimte hebt en dan op volgende klikken, makkelijk kan niet. (Wel oppassen met meerdere schijven, maar daarom haal ik altijd alles los bij een PC die meerdere schijven heeft op de Windows HDD/SSD na.)
Ik heb nu alles verwijderd en heb drive 0 unallocated space. Maar ook hierbij krijg ik de melding: We couldn't create a new partition or locate an existing one. For more information, see the setup log files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het zou kunnen dat je de drivers voor de SATA controller moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
PilatuS schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:49:
Het zou kunnen dat je de drivers voor de SATA controller moet laden.
Dan moet ik denk ik even een apart USB stickje maken met de juiste drivers erop? Maar hoe kom ik erachter welke ik moet hebben? :$ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op de site van PB kan je de drivers vinden. Dan moet je even kijken naar de SATA driver of Chipset drivers.

Je zou ook nog even in de BIOS kunnen kijken of de SATA controller op IDE of AHCI staat. Het zou kunnen dat het veranderen van de setting het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
Ik heb in de BIOS de insteling van AHCI aangepast naar IDE, en nu gaat hij wel installeren, ik ben benieuwd. Hij gaf nog wel de melding dat er niet geinstalleerd kon worden, maar ging toch door ...

Ik heb dit 1 keer eerder gehad vanavond en toen heeft hij bij: "Getting files ready for installation" hem eruit gegooid door network issues ofzo.

Hopen dat dat dit keer wel lukt! Heb de netwerkkabel er maar in gestopt voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
Ide is langzaam, je moet wel installeren met AHCI aan, omdat windows dan extra driver mee installeert.
Als je na installatie(ide) omschakels naar AHCI, kan het zijn dat windows niet boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
Het is gelukt! Topic mag een slotje op als dat zo werkt :D bedankt voor de hulp !!
Pagina: 1