Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Desktop staat te ver voor bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MelvinD
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 25-02 00:06
Hallo allemaal!

Het is bijna zover: ik ga verhuizen en bij mijn vriendin inwonen. Gelukkig is ze zo gul om een leegstaande kamer aan mij te "geven" waarin ik mijn desktop pc neer kan zetten. Er is echter een klein probleem met deze kamer: hij staat ver weg van de enige ethernet bedrading en ook het modem staat erg ver weg.

Om een belangrijke situatieschets te geven: het modem staat in de garage (die trouwens een metalen plafond heeft wat naar mijn idee al een groot deel van de WiFi naar boven beperkt). Aansluitend aan de garage is een deur die naar de keuken leidt, die overgaat in de woonkamer. Dan zijn weg vervolgt naar de gang, de trap op, de gang door tot aan de kamer waar mijn pc komt te staan. Om deze weg met een ethernet kabel te bedraden zou, naast dat het hele huis er dan vreselijk uit zou zien, ook nog eens erg onhandig zijn en dit zou, volgens mij, veel van de snelheid van het internet kunnen weghalen.

Nu zou ik een gat kunnen boren in de garage net schuin boven het modem zodat dit gat uitkomt in de juiste kamer, maar ook dit zou geen gezicht zijn. Ideaal zou het voor mij zijn als ik een soort tweede modem/router kan installeren op de kamer waar mijn desktop staat om dan een ethernet kabel van een meter te gebruiken om de twee op elkaar aan te sluiten. Ik heb alleen geen idee of dit er is en of dit mogelijk is.

Om een lang verhaal kort te maken: hoe zorg ik ervoor dat ik een bedrade internetverbinding kan krijgen op mijn desktop pc zonder een 20 meter lange kabel door het huis te trekken, een gat in het plafond/de vloer te boren of een WiFi ontvanger in mijn pc te zetten?

Sorry voor het lange verhaal, en bedankt voor enige feedback en hulp!

Beste antwoord (via MelvinD op 01-01-2018 22:29)

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:57
quote:
MelvinD schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:38:
Om deze weg met een ethernet kabel te bedraden zou, naast dat het hele huis er dan vreselijk uit zou zien, ook nog eens erg onhandig zijn en dit zou, volgens mij, veel van de snelheid van het internet kunnen weghalen.
Zo lang je kabel niet langer dan 100m en van fatsoenlijke kwaliteit is ga je daar helemaal niets van merken hoor. :)
quote:
MelvinD schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:50:
[...]

Dat klinkt niet verkeerd. Alleen vraag ik me dan af wat voor effect dit heeft op de snelheid van het netwerk. Wordt dit hierdoor veel langzamer?
Mogelijk. Het is met powerline adapters een beetje hitt or miss. Sommige mensen hebben er geweldige resultaten mee, bij anderen werkt het totaal niet. Ik heb het voor één aansluiting in gebruik (een mediaspeler in de keuken) en zo lang het werkt werkt het prima. Er zijn echter zo af en toe wel eens dagen dat het spul om onverklaarbare redenen geheel niet werkt. :+

Waarschijnlijk is het minder snel en minder stabiel dan een ethernet kabel. Ik zou een gaatje boren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:54

HKLM_

www.cloud23.nl

Je kan een powerline adapter proberen deze maakt gebruik van je stroomnetwerk om de data over te vervoeren.

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:31
Een gat in de vloer is niet zo drastisch, en in de garage is een gat in het plafond toch geen drama.

Maar als dat echt niet kan, dan zal powerline de enige mogelijkheid zijn.

• MelvinD
quote:
HKLM_ schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:45:
Je kan een powerline adapter proberen deze maakt gebruik van je stroomnetwerk om de data over te vervoeren.
Dat klinkt niet verkeerd. Alleen vraag ik me dan af wat voor effect dit heeft op de snelheid van het netwerk. Wordt dit hierdoor veel langzamer?

• skelleniels
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 31-03 07:11
quote:

Ideaal zou het voor mij zijn als ik een soort tweede modem/router kan installeren op de kamer waar mijn desktop staat om dan een ethernet kabel van een meter te gebruiken om de twee op elkaar aan te sluiten. Ik heb alleen geen idee of dit er is en of dit mogelijk is.
Ik vraag me af hoe je dit dan zou zien? Die modem/router moet dan toch nog effectief op het internet worden aangesloten, waardoor je alsnog gaten zal moeten boren tot in de garage? Of denk je dat die modem/router alleen maar stroom nodig heeft en dat daar dan meteen internet op zit?

Denk ook zoals hierboven gezegd dat je voor de minste miserie best powerlines gebruikt. Niet optimaal, maar beter dan wifi.

http://specs.tweak.to/16567

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 31-03 16:47

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik ben ook bij mn vriendin gaan inwonen en bedraad internet was een harde eis. Er zit een gat in het plafond en in de slaapkamer :)
Het valt echt wel mee met in hoeverre je het ziet...als je niet in de death star woont en her en der een gordijn ofzo hebt tenminste.

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• MelvinD
Alright, bedankt voor de feedback! Ik denk dan dat ik in de eerste plaats eens goed na ga denken over een klein gat. Maar ik zal zeker ook eens beter kijken naar een powerline, klinkt interessant, ook voor de rest van het huis.

Nog een kleine vraag: stel nou dat er geen lan poorten meer over zijn in het huidige modem. Kan ik dan makkelijk een tweede modem/router nemen, die op de eerste aansluiten en vanuit de tweede meerdere kabels door het huis steken?

[Voor 33% gewijzigd door MelvinD op 01-01-2018 21:57]

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:54

HKLM_

www.cloud23.nl

quote:
MelvinD schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:55:
Alright, bedankt voor de feedback! Ik denk dan dat ik in de eerste plaats eens goed na ga denken over een klein gat. Maar ik zal zeker ook eens beter kijken naar een powerline, klinkt interessant, ook voor de rest van het huis.

Nog een kleine vraag: stel nou dat er geen lan poorten meer over zijn in het huidige modem. Kan ik dan makkelijk een tweede modem/router nemen, die op de eerste aansluiten en vanuit de tweede meerdere kabels door het huis steken?
Dan heb je een switch nodig :)

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• MelvinD
Okay, perfect! Heel erg bedankt allemaal. Hier kan ik zeker wat mee!
Goed internet maakt het verhuizen toch net iets dragelijker ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:57
quote:
Om deze weg met een ethernet kabel te bedraden zou, naast dat het hele huis er dan vreselijk uit zou zien, ook nog eens erg onhandig zijn en dit zou, volgens mij, veel van de snelheid van het internet kunnen weghalen.
Zo lang je kabel niet langer dan 100m en van fatsoenlijke kwaliteit is ga je daar helemaal niets van merken hoor. :)
quote:
MelvinD schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:50:
[...]

Mogelijk. Het is met powerline adapters een beetje hitt or miss. Sommige mensen hebben er geweldige resultaten mee, bij anderen werkt het totaal niet. Ik heb het voor één aansluiting in gebruik (een mediaspeler in de keuken) en zo lang het werkt werkt het prima. Er zijn echter zo af en toe wel eens dagen dat het spul om onverklaarbare redenen geheel niet werkt. :+

Waarschijnlijk is het minder snel en minder stabiel dan een ethernet kabel. Ik zou een gaatje boren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MelvinD
quote:
Xander schreef op maandag 1 januari 2018 @ 22:07:
[...]

[...]

Thanks! Ik denk ook inderdaad dat een klein gaatje dicht bij de muur in dit geval de beste optie is. Ik ga eens kijken of dat lukt met al dat materiaal tussen de twee verdiepingen. Maar anders zal ik zeker de powerline overwegen. Bedankt voor je tijd!

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Let op met powerline. Het KAN goed werken, maar kan ook belabberd werken of storingen geven. Als je zo;n setje overweegt, koop dan in een winkel of online waar je het terug kan sturen, mocht het niet goed werken.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True