Mijn vraag
Mijn Medion Erazer X6601 kan de opstartschijf niet meer vinden.
Ik had de computer opgestart en daarna draaide ik binnen Mcafee Securitycenter een volledige scan. Dit deed ik om een schone start te krijgen voordat ik Mcafee updatete naar Mcafee LifeSafe.
Aangezien het scannen wat langer duurde besloot ik het aan de netstroom te hangen. En al snel was het etenstijd. Dus ik liet de laptop onbeheerd aanstaan. Na etenstijd kom ik terug.... Zwart scherm met de volgende tekst: reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key
Blijkbaar is het ding uitgevallen toen ik weg was en de laptop heeft tussentijds geprobeerd om opnieuw op te starten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Medion Erazer X6601 zonder poespas
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
BIOS gekeken (F2 lang indrukt houden)
Er zijn 3 SATA-poorten zichtbaar:
1 SSD (aangenomen dat hier een SSD zit)
2 HDD (onbezet)
3 DVD (bezet)
Slechts een schijf wordt herkend. Een DVD-speler.
Mijn Medion Erazer X6601 kan de opstartschijf niet meer vinden.
Ik had de computer opgestart en daarna draaide ik binnen Mcafee Securitycenter een volledige scan. Dit deed ik om een schone start te krijgen voordat ik Mcafee updatete naar Mcafee LifeSafe.
Aangezien het scannen wat langer duurde besloot ik het aan de netstroom te hangen. En al snel was het etenstijd. Dus ik liet de laptop onbeheerd aanstaan. Na etenstijd kom ik terug.... Zwart scherm met de volgende tekst: reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key
Blijkbaar is het ding uitgevallen toen ik weg was en de laptop heeft tussentijds geprobeerd om opnieuw op te starten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Medion Erazer X6601 zonder poespas
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
BIOS gekeken (F2 lang indrukt houden)
Er zijn 3 SATA-poorten zichtbaar:
1 SSD (aangenomen dat hier een SSD zit)
2 HDD (onbezet)
3 DVD (bezet)
Slechts een schijf wordt herkend. Een DVD-speler.

Trein?