Antec kasten niet erg modvriendelijk.

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik was best blij met mijn antec kast, maar nu toch een stuk minder nu ik merk hoe mod-onvriendelijk die dingen zijn.

Er zitten dus 4 plaatsen in voor 80mm fans, maar daar zit een rooster voor. Maar aangezien die een bolle vorm hebben, en niet mooi rond zijn is het gewoon lelijk om die weg te halen. En ook een groter gat (92mm) is niet mogelijk omdat je dan last hebt van de montagegaten van de fanhouders. 120mm fans hoef je al helemaal niet te proberen.

Best wel balen, je zit dus of met lelijke gaten in je kast, of met herrie.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 19:26

Convoy

g44p

waarom zou je die willen modden, is toch zonde?? :?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Mijn idee, gewoon laten zoals ie is. Hij is vet duur. Die ga je toch niet verklooien.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Kom op zeg, ben toch zeker tweaker? :) Nee dat is bullshit. Het gaat mij om de herrie die de fans maken als ze achter die roosters blijven zitten. Die wil ik er dus uit en dan gewone fingerguards erin. Maar dat gaat dus niet. Baal ik best van.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Duh, modden tot daar aan toe, maar die Antec kast (ik neem aan dat je het hier over de SX1030BE(C) heb) kost toch aardig wat duiten en is praktisch van alle gemakken voorzien.

Casemodden doe je met een prutskassie van net aan 100 piek zodat ie er toch als een dure kast uitziet.

Nou ja, is mijn mening maar.

Verwijderd

ik heb al mijn fans op 8 volt gezet, scheelde een jas...
(antec 830)

Verwijderd

ruilen tegen mijn Aopen HQ08? Die is wel goed te modden, is nog niets aan gebeurd overigens :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 12 juli 2001 12:14 schreef bwe het volgende:
ik heb al mijn fans op 8 volt gezet, scheelde een jas...
(antec 830)
8volt vind ik heel knap, 7volt kan wel maar 8 volt :? ?

iStockphoto

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 12:12 schreef Wannapuf het volgende:
Duh, modden tot daar aan toe, maar die Antec kast (ik neem aan dat je het hier over de SX1030BE(C) heb) kost toch aardig wat duiten en is praktisch van alle gemakken voorzien.

Casemodden doe je met een prutskassie van net aan 100 piek zodat ie er toch als een dure kast uitziet.

Nou ja, is mijn mening maar.
Ik heb idd de SX1030BEC ja. En modden doe je niet alleen om de kast duurder te laten lijken dan dat ie is. Maar ook om je kast zo te maken dat ie is zoals jij zelf wil. En dat is ie dus niet, en ik kan hem ook zo niet maken, en dat sucks.

Die fans op 7 volt help idd wel. Maar ja, dan is de airflow ook weer minder. En ik kan de herrie al een heel stuk verminderen als die irritante roosters er niet voor zouden zitten. En het zou nog beter zijn als ik er 120mm low-speed papst fans in zou kunnen zetten, maar daar is totaal geen ruimte voor.

Het is idd een hele mooie en goed afgewerkte kast, maar ik kan hem niet krijgen zoals ik wil, en daar baal ik gewoon van.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
weet je zeker dat die herrie van de case fans afkomt ? ik heb ook een Antec en het meeste lawaai komt gewoon van m'n YSTech fan op de Alpha6035... de Antec case fans die worden meegeleverd zijn zeer stil...echt zonde om zo'n kast te slopen....

shit: ik heb een 4x40 LCD bestelling lopen dus moet ik toch in m'n Antec zagen >:)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ob,

Ik heb toch echt plaatjes gezien van Antec kasten waar ze dus wel onder een 120mm fan geplaatst hebben. mbv een dremel dan wel. :)

Het enige probleem wat ik nu heb is dat die onderste "HD Bracket houder" in mijn 1030BEC dus met POPNAGELS vast zit. .. nou moet ik OF die er uithalen om ruimte te maken voor mijn toekomstige radiator.... of ik laat de boel zitten en bevestig die radiator aan het "dak" van mijn kast.. maar dan moet ik daarin gaan lopen zagen om daar fans te monteren.

Enneuh daar zit ik niet echt om te springen, zoals al eerder gezegd.. die kast was heel duur en ik wil hem zo 'heel' mogelijk laten.. maar mijn waterkoeling wil ik er wel in kwijt.. hmm. Puzzelen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Die antec fans zijn stil ja, maar ik heb andere fans (sunon) die veel meer CFM doen en door die roosters gaan ze fluiten.

Ze hadden die stomme roosters eruit moeten laten en er gewoon fingerguards erin moeten zetten. Wie gaat er van een vierkant gat nou een rond rooster maken? |:( (ja, antec ja, nou ja, de originele fabrikant dan)

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 12:16 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

8volt vind ik heel knap, 7volt kan wel maar 8 volt :? ?
als je een silverado koopt krijg je 10 en 8 volt kabeltjes erbij om die koeler NOG stiller te maken...
die 10 volt loopt naar m'n silverado en drie keer raden wat ik met dat 8 volt's kabeltje gedaan heb... :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 12:42 schreef bwe het volgende:

[..]

als je een silverado koopt krijg je 10 en 8 volt kabeltjes erbij om die koeler NOG stiller te maken...
die 10 volt loopt naar m'n silverado en drie keer raden wat ik met dat 8 volt's kabeltje gedaan heb... :)
Die heb je op de buitenwand van je kast aangesloten? ;)

Nee, maar ik baal hier dus echt van. Het is idd een hele mooie kast maar als je de mogelijkheden volledig wilt benutten dan ben je de sjaak. Dat gaat dus niet zonder veel herrie. En dat vind ik best jammer. Ook is het best passen en meten om er een H2O koeling setup erin krijt te kunnen zonder te gaan boren en zagen. Die kast is best groot, maar dat soort dingen gaan toch echt niet zonder dingen weg te breken.

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 10:04
zonde van je kast om die te modden

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 12:47 schreef Guider het volgende:
zonde van je kast om die te modden
Leg eens uit? Waarom is dat zonde? Omdat ie 350 piek kost? Bullshit. Ik wil dat ding kunnen gebruiken zonder dat ik gek word van de herrie. En die herrie is makkelijk te voorkomen door de roosters weg te halen. Maar ja, dat gaat dus zomaar niet. En ik sloop mijn kast toch niet door alleen die roosters weg te halen? Ik maak hem alleen wat vriendelijker voor mijn oren. Lelijker word ie er niet op als ik ipv die lelijke roosters koperkleurige fingerguards erin zet.

Verwijderd

Groot gelijk dat je ook een dure kast moet kunnen modden (ik ben er dan wel xtra voorzichtig mee, dat wel)

Alleen zijn de huidige roosters wel erg fijn (vergeleken met andere kasten, met een paar lullige gaatjes) als je er niets aan wilt veranderen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 14:56 schreef newby het volgende:
Groot gelijk dat je ook een dure kast moet kunnen modden (ik ben er dan wel xtra voorzichtig mee, dat wel)

Alleen zijn de huidige roosters wel erg fijn (vergeleken met andere kasten, met een paar lullige gaatjes) als je er niets aan wilt veranderen.
Ach, ze bedekken nog best veel oppervlakte hoor. Een fingerguard is toch fijner...

• Artcore
  • Niet online
Die roosters eruit zagen gaat best hoor. Er zit toch nog iets voor, nl. dat geribbelde plastic 'voording'...

Dan zie je toch die lelijke dingen niet, en sowieso als je er fingerguards voor hebt zie je het helemaal niet.

Verwijderd

Ik heb die roosters van mijn Antec SX830 er gewoon uit geknipt maar het scheelde amper in geluid,mijn fan's zijn super stil(Papst)maar je hoort gewoon de lucht suizen.
Als je echt zo'n Tweaker bent als je zegt dan had je al lang met je Dremel die 92 of 120mm fan in je kast zitten.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 15:06 schreef rjw het volgende:
Ik heb die roosters van mijn Antec SX830 er gewoon uit geknipt maar het scheelde amper in geluid,mijn fan's zijn super stil(Papst)maar je hoort gewoon de lucht suizen.
Als je echt zo'n Tweaker bent als je zegt dan had je al lang met je Dremel die 92 of 120mm fan in je kast zitten.
Het gaat er niet om of ik ze erin krijg of niet. Dat is geen probleem. Maar het gaat erom of de kast er dan nog uitziet als ze er eenmaal inzitten. En 120mm fans aan de achterkant dat gaat echt niet...

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 19:26

Convoy

g44p

hoe zet je je fans op 7v dan, gewoon aansluiten op de voeding???

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik zie het probleem niet zo.. als ik die roosters (metaal) uit mijn 1030 haal, dat ZIE ik toch helemaal niet? Er zit gewoon zwart plastic voor. Overigens verf je die fingerguards ook zwart + zwarte fans.. dat zie je echt niet door de zwarte kunststof heen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik heb nog even gekeken, maar met wat gepruts en geknutsel moet het lukken om een 120mm fan achterin te krijgen

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Hej Obsidian,

Als je die kast kwijt wilt om een andere te kopen die wel modvriendelijk is, laat het me dan ff weten :P

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Ik heb in mijn antec een 120 bovenop gemaakt, en verder 4 x 80. Achja :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Mmm... ik heb nu maar 4 sunons erin gezet op 5 volt. Hoor je tenminste ook niet...

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb goede verwachtingen voor mijn 2 extra Antec 80mms.. ben benieuwd hoeveel stiller die kast dan is met 4x80mm van Antec ipv die 2 Sunons. Nu nog ff bedenken hoe ik waterreservoir + radiator kwijt kan zonder mijn kast te moeten slopen :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:55
Op donderdag 12 juli 2001 18:13 schreef FirefoxAG het volgende:
Hej Obsidian,

Als je die kast kwijt wilt om een andere te kopen die wel modvriendelijk is, laat het me dan ff weten :P
Jah half got wil wel met je ruilen denk ik :P

niet in gaan lopen zaguh !! |:(

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Moet kunnen hoor

Maar ik denk dat ik zelf toch wel een andere kast ga kopen om te modden...

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op vrijdag 13 juli 2001 16:20 schreef newby het volgende:
Moet kunnen hoor

Maar ik denk dat ik zelf toch wel een andere kast ga kopen om te modden...
Als je je oude wilt verkopen mail me dan op andygeerlings@lycos.com met je vraagprijs.
Ik wil de zwarte uitvoering van die kast wel hebben ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Is het mogelijk om voorin 2 x 120 mm's weg te stouwen? Ik wil ook zo'n kast + waterkoeling en dan is het wel kewl om voorin de rad weg te werken...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Nou Sorry hoor,ik heb die kast ook,en ik heb aardig al wat ideeen om 'm te modden.

Raam komt er in,120mm Fan in de bovenkap.
Misschien die roosters weghalen om geluid te reduceren.

En misschien nog een 120mm fan in het raam.
DUS je kan genoeg aan deze kast modden.

H. ;)

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik heb er ook zo een, maar bij mij gaat ook de zaag erin zodra ik mijn Cooling cube binnen heb. :)

Leuke lamp, overigens !!

Pagina: 1