Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Video streamen naar mijn tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thijscream
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-03 01:13
Mijn vraag
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe tv, een samsung QE65Q7F, nu wil ik graag vanaf mijn nas video afspelen, maar ook bijvoorbeeld netflix kunnen gebruiken. Ik vind het niet erg om de netflix app op mijn tv te gebruiken zo lang mijn tv garantie heeft. Maar na de garantie wil ik toch de netwerk stekker uit mijn tv trekken om te voorkomen dat ik een 65 inch zwarte plaat heb waar ik misschien niets meer mee kan doen. Vandaar dat ik er op voorbereid wil zijn.
mijn budget is onderveer 250 euro.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een synology nas ds414j
Een synology nas ds416
samsung QE65Q7F
Htpc met een quad core amd processor een paar jaar geleden in elkaar geknutseld waarvan ik op de oude full hd tv de onboard video gebruikte om video af te spelen dmv kodi.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd om Plex virtueel te installeren op mijn dell poweredge t430, aangezien ik al mijn series heb onderverdeeld in #,A,B,C etc... herkent plex mijn video bestanden niet en kan ik dit dus niet gebruiken.
Na wat onderzoek gedaan te hebben blijf ik terug komen op een nvidia shield tv, is dit een apparaat wat zowel van een netwerk share video af kan spelen en waarmee ik ook met netflix kan verbinden. Als dit het geval is denk ik dat ik hiermee goed zit tenzij iemand anders een beter alternatief heeft.

het kastje moet onder een tv meubel gemonteerd worden, dus te groot(in de hoogte) of met een wifi antenne die niet afneembaar is vallen automatisch af.

Hopelijk kan iemand mij helpen die hier meer verstand van heeft dan ik.

Beste antwoord (via thijscream op 02-01-2018 22:45)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
TERW_DAN schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:12:
[...]

Daar een HDMI-kabel aan, eventueel een draadloos desktop setje en dan ben je er toch?
Voorlopig wel tenzij je NetFlix (of ander materiaal) wil bekijken op 2160p30 of hoger. Dan heb je als hardware-matige output HDMI2.x nodig en ik vermoed dat de machine van een paar jaar geleden dat misschien niet heeft (bij gebrek aan info).

Zoals @thijscream aangeeft, een Shield zou een goede optie zijn maar ook daarvan zou ik advocaat van de duivel kunnen spelen; als Google geen Android-updates meer geeft, heb je kans dat na een bepaalde tijd een codec ook niet meer herkend wordt (ooit) en dan kan je materiaal met die codec ook niet meer afspelen. Veel "ifs" maar hetzelfde argument als in de startpost over de 65" zwarte plaat.

Duurder alternatief wordt dan automatisch een NUC of BRIX met een Kaby Lake of Coffee Lake CPU & IGP en HDMI2.x aan boord alsmede integrated WiFi. Het OS, Linux of Windows, kan je waarschijnlijk zonder issues updaten/bijhouden de komende jaren en er zal ongetwijfeld een player zijn die 4K kan afspelen.

Let op: Kodi kan wel 4K afspelen maar geen HDR-metadata! Je "moet" vooralsnog terugvallen op VLC Nightly of andere players (PowerDVD ofzo) die dat wel kunnen. "Plain 4K" dus zonder HDR-metadata kan wel met Kodi.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

quote:
Htpc met een quad core amd processor een paar jaar geleden in elkaar geknutseld waarvan ik op de oude full hd tv de onboard video gebruikte om video af te spelen dmv kodi.
Daar een HDMI-kabel aan, eventueel een draadloos desktop setje en dan ben je er toch?

• thijscream
quote:
[...]

Het enige probleem hiermee is dat ik niet geloof dat dit apparaat van een paar jaar oud 4k af kan spelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
[...]

Voorlopig wel tenzij je NetFlix (of ander materiaal) wil bekijken op 2160p30 of hoger. Dan heb je als hardware-matige output HDMI2.x nodig en ik vermoed dat de machine van een paar jaar geleden dat misschien niet heeft (bij gebrek aan info).

Zoals @thijscream aangeeft, een Shield zou een goede optie zijn maar ook daarvan zou ik advocaat van de duivel kunnen spelen; als Google geen Android-updates meer geeft, heb je kans dat na een bepaalde tijd een codec ook niet meer herkend wordt (ooit) en dan kan je materiaal met die codec ook niet meer afspelen. Veel "ifs" maar hetzelfde argument als in de startpost over de 65" zwarte plaat.

Duurder alternatief wordt dan automatisch een NUC of BRIX met een Kaby Lake of Coffee Lake CPU & IGP en HDMI2.x aan boord alsmede integrated WiFi. Het OS, Linux of Windows, kan je waarschijnlijk zonder issues updaten/bijhouden de komende jaren en er zal ongetwijfeld een player zijn die 4K kan afspelen.

Let op: Kodi kan wel 4K afspelen maar geen HDR-metadata! Je "moet" vooralsnog terugvallen op VLC Nightly of andere players (PowerDVD ofzo) die dat wel kunnen. "Plain 4K" dus zonder HDR-metadata kan wel met Kodi.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• thijscream
quote:
MAX3400 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:29:
[...]

Tot nu toe zie ik als beste keuze een nvidia shield tv. Weet iemand of er ook nog alternatieven zijn? ik hoef eigenlijk geen games van mijn pc naar de tv te streamen dus dit is een functie die ik niet echt nodig heb.
Misschien weet iemand een goedkoper alternatief wat 4k af kan spelen en netflix heeft?

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True