Mijn vraag
Beste Tweakers, ik zit al een week met een traag netwerk waarvan ik zelf het probleem niet kan achterhalen. Het probleem lijkt zich niet voor te doen als ik een torrent via m'n Mac download. Maar inloggen op de Synology en/of Youtube films streamen gaat verschrikkelijk langzaam, tot op het punt dat er timeout foutmeldingen worden gegeven.
Hebben jullie aan de hand van onderstaande informatie toevallig wat tips over wat het misschien kan zijn, of hoe ik het probleem kan herleiden?
Ik heb trouwens de afgelopen maand geen updates gedraaid of instellingen gewijzigd in m'n systeem, het netwerk, m'n Nas of router.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Een MacBook Pro uit 2016, met een Sharkoon USB-C netwerk/USB adapter mét de laatste drivers
- Een Synology DS213j
- Een Time Capsule uit 2011
- Een 5-poort switch
- Alles is sinds het begin al met elkaar verbonden via UTP-kabeltjes. Op 'n Apple TV en PS4 na is alles voorzien van een Cat6/Gigabit netwerk.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zit op een Mac, en heb het volgende al bekeken voor zover ik er uit kwam:
Beste Tweakers, ik zit al een week met een traag netwerk waarvan ik zelf het probleem niet kan achterhalen. Het probleem lijkt zich niet voor te doen als ik een torrent via m'n Mac download. Maar inloggen op de Synology en/of Youtube films streamen gaat verschrikkelijk langzaam, tot op het punt dat er timeout foutmeldingen worden gegeven.
Hebben jullie aan de hand van onderstaande informatie toevallig wat tips over wat het misschien kan zijn, of hoe ik het probleem kan herleiden?
Ik heb trouwens de afgelopen maand geen updates gedraaid of instellingen gewijzigd in m'n systeem, het netwerk, m'n Nas of router.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Een MacBook Pro uit 2016, met een Sharkoon USB-C netwerk/USB adapter mét de laatste drivers
- Een Synology DS213j
- Een Time Capsule uit 2011
- Een 5-poort switch
- Alles is sinds het begin al met elkaar verbonden via UTP-kabeltjes. Op 'n Apple TV en PS4 na is alles voorzien van een Cat6/Gigabit netwerk.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zit op een Mac, en heb het volgende al bekeken voor zover ik er uit kwam:
- Via Netwerkhulpprogramma heb ik gekeken of er veel fouten zitten in de verzonden pakketten. Dat was niet het geval
- De Synology heb ik een test laten doen, en zowel het systeempje en de HD's gaven geen foutmeldingen.
- Ik heb gekeken of het via Wifi beter werkt, maar dat bracht geen verbetering.
- Via Google heb ik nog het een en ander getracht op te zoeken, omdat ik eerst dacht dat het aan de Synology lag. Via die weg kwam ik erachter dat je een hardware test kunt doen om te zien of er iets mis is met het apparaat.