Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 02:11
Ik vind het bekijken van YouTube channels van een aantal fotografen wel wat toevoegen aan de hobby voor de dagen dat je er zelf niet op uit gaat. Een aantal vind ik zeer inspirerend. Ik dacht eens een topic te maken waarbij ik de betere (IMHO) channels eens wil bundelen.

[url="thttps://www.youtube.com/channel/UCfhW84xfA6gEc4hDK90rR1Q/featured"]Thomas Heaton - Landscape Photography[/url]
Thomas Heaton is een landschapsfotograaf en hij maakt erg fraaie foto's. Maar het leuke van zijn channel is dat hij heel goed uitlegt hoe hij die foto maakt en vooral hoe hij een shoot voorbereid en de compositie uitlegt. Meestal maakt het maar één of hooguit een paar foto's, maar die zijn vrijwel altijd top. Heel inspirerend hoe dedicated hij is om de perfecte foto te maken. Meeste filmpjes zijn zo'n 10-15 minuten, maar er straalt een enorme rust van uit.

Dit gaat enkel om landschapsfotografie en je zult geen video tegenkomen, behalve zijn video/drone footage voor het channel die ook van meer dan prima niveau zijn.

Ted Forbes - The Art of Photography
Ted Forbes bespreekt zo ongeveer alles met betrekking tot fotografie. Gear reviews, Q&A, photo assignments (en nabespreking), ... Prettig te bekijken, maar soms wat langdradig.

Phlearn
Phlearn gaat niet zozeer over fotografie, maar over nabewerking in Photoshop en/of Lightroom. Er zijn heel veel video's beschikbaar en het wordt in een prettig tempo uitgelegd. Als je je PS/LR skills wat wilt verbeteren, dan weet ik zeker dat je hier wat tips kunt krijgen.

Peter McKinnon
Peter McKinnon is een wat meer up-tempo channel en een rising star in de YouTube community. Het gaat meer om foto/video en hij maakt erg prettig te bekijken video's. Helaas gaat het tegenwoordig meer over Peter McKinnon en zijn werkzaamheden dan over foto/video. Hij is dikke maatjes met Casey Neistat (bekendste YouTuber) en ze zijn tegenwoordig ook vaak samen in de video's te zien. Helaas vind ik het voor de enthousiaste fotograaf wat minder interessant geworden.

Dit waren zo even wat channels die ik interessant vind. Als je ook een goed channel hebt, dan hoor ik het graag...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 14:03

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Yep allemaal kanalen waar ik op geabonneerd ben. Peter McKinnon ergens begin vorig jaar ontdekt en wat een gast is dat. Niet altijd even nuttig of leerzaam maar wat een energie heeft die gast (en krijg je er van). Tomas Heaton is ook heel OK inderdaad. Zijn laatste video waarin hij reageert op comments van viewers is ook prima vol te houden...

Maar The Camera Store TV is ook zeker de moeite waard. Veel reviews van nieuwe gear en die Chris Nickels is leuke smaakmaker van het kanaal. En hun eindejaarsreview videos zijn super.

F-Stoppers keek ik ook vaak maar dan vooral voor de Eliah Loccardi series.

En dan is er ook nog Adorama, een kanaal opgezet door een andere foto store met korte filmpjes van diverse fotografen.

[ Voor 7% gewijzigd door sys64738 op 01-01-2018 20:52 ]

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:46
TheCameraStoreTV is één van m'n favoriete inderdaad wat betreft fotografie-YouTube-kanalen :)

Tony & Chelsea Northrup gaan vaak heel objectief te werk in reviews en besprekingen.

Beetje omstreden, want het is vaak z'n mening, maar hij laat wel vaak praktijkzaken zien:
Jared Polin (FroKnowsPhoto)

FStoppers is vaak wel vermakelijk en ze hebben geregeld vrij uitgebreide reviews en behind-the-scenes.

Matt Granger (That Nikon Guy) doet ook veel reviews.

Good Light Clips vind ik een beetje een vreemde, maar z'n foto's vind ik best goed :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 18:54
Joe Edelman

Portret / Model portfolio fotograaf die dat niet meer actief doet, En tegenwoordig voornamelijk les geeft zowel op Youtube alsook bij fotoclubs en fotografie beurzen.

Geeft altijd duidelijke uitleg.
Apparatuur speelt geen belangrijke rol bij hem en laat ook vaak zien hoe je iets ook met doe het zelf oplossingen kunt bereiken zonder gelijk een hoop geld kwijt te zijn aan nieuwe spullen.
Doet elke maandag nacht (0:30) een livestream van 90 minuten waarin hij vragen van kijkers beantwoordt, Soms met een onderwerp maar recent niet meer.

Heeft tegenwoordig een 'regel' dat je minstens net zoveel tijd met je camera moet besteden als dat je besteed aan het kijken van Youtube video's over fotografie, Slecht weer is geen excuus want binnen is er ook genoeg te ontdekken en experimenteren.
Vind persoonlijk dat hij daarmee een goed punt heeft.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49

koornee

3!

Kaiman Wong, voor de meer luchtigere reviews. Was eerst bij Digital Rev, maar nu solo. Grappig en luchtig, maar wel vermakelijk altijd.

En the angry photographer, geeft voornamelijk zijn mening, ook meer ter vermaak, maar soms wel scherp in z'n meningen/reviews.

Jay P Morgan, wat meer serieus, tips en tricks en veel gepraat, maar ook handige BTS video's.

Jammer dat Ken Rockwell geen kanaal heeft,... :D

[ Voor 4% gewijzigd door koornee op 01-01-2018 21:12 ]

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-07 17:40

CasGas

.

Kai W kijk ik meestal meer voor het vermaak, maar meestal heeft die wel goeie punten of iets slecht of goed zou moeten zijn.

Peter Mckinnon volg ik vanaf het eerste uur, maar de laatste tijd is het meer een Neistat kloon aan het worden, maar dan met wel mooie grafische techniek erin verwerkt.. weet niet of ik hem nog wel blijf volgen.

Als deze gast iets heeft getest, dan heb ik naar mijn idee een oprechte review gezien van een lens:
Christopher Frost Photography

Brandon Li vanwege video technieken en ook "makkelijke" reviews.

Jimmy McIntyre die altijd maar (met zijn blije bakkes) geweldige technieken laat zien. Erg enthousiast hoe hij het laat zien, naar mijn idee een tovenaar wat dat betreft.

Thomas Heaton omdat het gewoon vermakelijk is en hij gewoon goede foto's schiet en dan ook laat zien hoe hij dat voor elkaar krijgt

Caleb Pike, oftewel DSLR Video shooter, heeft altijd goede reviews die ook gericht zijn op fotografie, maar natuurlijk ook voor video spul

Tutvid heeft ook goede howto's voor bepaalde technieke voor foto en videografie

En ook The Slanted Lens mag niet ontbreken, leuk om te zien hoe ze een foto tot stand brengen, alleen iets te veel gesponsord door Tamron :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:43
Niet per se hoogstaande uitleg of fotografie, maar erg leuk om naar te kijken, vooral de 10-minute challenges: Jordan Matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 14:03

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

CasGas schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 21:06:
Peter Mckinnon volg ik vanaf het eerste uur, maar de laatste tijd is het meer een Neistat kloon aan het worden, maar dan met wel mooie grafische techniek erin verwerkt.. weet niet of ik hem nog wel blijf volgen.
So true. Had laatste echt het idee dat ik een Casey vlog zat te kijken. Jammer want hij was van zichzelf absoluut al goed genoeg dus dat vleugje Neistat had hij niet nodig. Kijken hoe het zich in 2018 ontwikkelt....

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-07 17:40

CasGas

.

sys64738 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:57:
[...]

So true. Had laatste echt het idee dat ik een Casey vlog zat te kijken. Jammer want hij was van zichzelf absoluut al goed genoeg dus dat vleugje Neistat had hij niet nodig. Kijken hoe het zich in 2018 ontwikkelt....
Inderdaad, hij heeft het niet nodig, maar Neistat ziet er dan wel een samenwerking in waardoor hij automatisch een beetje zijn storytelling heeft overgenomen, naar mijn idee kan die gewoon beter bij zijn eigen ding blijven, zijn tutorials waren eerder altijd leuk interessant..

De 1 na laatste bijvoorbeeld, als hij die camera uit elkaar gaat halen, dat is mij een iets te gesponsord verhaal.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 08:09
Raar dat Mike Browne nog niet gevallen is: https://www.youtube.com/user/photoexposed
Interessant, vnl naar post processing, maar niet echt mijn stijl: Serge Ramelli: https://www.youtube.com/user/cmoeu

Een man down to earth en een van mijn persoonlijke favorieten: Craig Roberts

[ Voor 65% gewijzigd door DinoBe op 26-01-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-07 09:06
De meeste kanalen die ik volg zijn al gepost, maar dit zijn mijn aanvullingen:

Anthony Morganti: YouTube: Anthony Morganti
Chris Eyre-Walker: YouTube: Chris Eyre-Walker
Chris Winter YouTube: Chris Winter
Cooph: YouTube: COOPH
Evan Ranft: YouTube: Evan Ranft
First Man Photography: YouTube: First Man Photography
James Popsys: YouTube: James Popsys
PhotoRec TV: YouTube: PhotoRec TV

Als ik zo door mijn eigen lijst met subscriptions scroll kom ik er nog veel meer tegen. Maar dit zijn de kanales die noemenswaardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayne_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-07 19:41
Vreemd dat Frank Doorhof nog niet voorbijgekomen is.

Een aantal andere kanalen die ik volg:
Sean Tucker
Nathan Elson
Glyn Dewis
Kevin Mullins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
Hahn schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:56:
Tony & Chelsea Northrup gaan vaak heel objectief te werk in reviews en besprekingen.
Lange tijd gevolgd, maar pretenderen te luisteren naar kritiek. In de praktijk valt dat heel erg tegen. Ik heb Tony vaker gewezen op behoorlijke fouten in zijn technische achtergrond filmpjes, maar heeft daar nooit iets mee gedaan. Heeft mij weleens gevraagd om onderbouwing, die ik hem toezond en vervolgens is er niets mee gedaan. Ik snap dat je niet naar iedere user moet luisteren, maar als je aangeeft te luisteren naar feedback en pretendeert objectief te zijn, dan moet je dat ook waarmaken.

Matt Granger is een super aardige gast, maar zit er helaas ook regelmatig naast.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1