Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Basverhaak
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14:30
Ik weet nou niet of ik gewoon heel veel pech heb met de silicon lotery of dat het een hardware probleem is.
Ik probeer mijn fx8320e te overclocken maar heb echt slechte resultaten. Ik kan niet stabiel langs de 4.4 ghz komen. Zelfs met een extra voltage van 0.3v. Dat vond ik al redelijk veel en zeker aangezien mensen zeggen dat ze met deze cpu zonder extra voltage al bij 4 Ghz komen. (ik niet, max was 3.8ghz voordat alles blauw werd). En zelfs als ik op 4.2 Ghz kom met een extra voltage 0.2v wordt de chip wel heel warm (rond de 70 graden). Ik had voor de FX-8320e een FX-6350 waar ik makkelijk 4.8 Ghz mee kon halen en bleef ook een stuk koeler.
Weet iemand hier raad mee of ziet dat ik wat fout doe?

Mijn specs:
FX-8320e
MSI 970 Gaming
16gb ddr3 1866mhz (2x4gb, 1x8gb)
GTX 970 asus strix (geen eigen oc)
Scythe Mugen 3
400watt sharkoon wpm psu
1tb hdd, 128gb ssd

PS: Als iemand nog een MSI 970 Gaming Pro Carbon heeft liggen en wilt verkopen, stuur dan even een berichtje! ;)

I5 2500K ♥

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Sowieso is "andere halen" geen garantie dus wss heb je gewoon pech :+

Dat je CPU warm word met 0,2V is ook niet gek, het is best een stap en de FX8xxx serie staat bekend als aardige warmte en stroom monstertjes.

Eventueel zou het je PSU kunnen zijn, ook niet echt een hoogvlieger en als ze wat ouder worden.....
Standaard word bij de FX8xxx ook altijd VRM!!!! geroepen maar als ik zo snel even op m'n telefoon kijk is dat best netjes bij je bord :)

Gabriël Ryzen

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:07

Racing_Reporter

Mediaproducent

Overclocking is hit or miss, je hebt pech ;) En daarnaast probeer je een energie-efficiënte editie te overklokken, dat is ook al niet echt daarvoor gemaakt.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt een vrij grote kans dat een flinke overklok bij volledige systeembelasting leidt tot een flinke klapper van die trieste kwaliteit voeding. Verder zijn de E modellen inderdaad niet echt super overklokkers. Je hebt best kans dat een FX6350 @ 4.8 in de praktijk sneller zal zijn dan deze 8350E ooit zal worden.

Je hebt deze chip niet onlangs nieuw gekocht hoop ik? Heb je je 6350 nog? Als het antwoord op beide vragen toch ja blijkt, Die 8-core terugbrengen en geld terug en dan doordraaien op de 6350 tot je een zinnige upgrade kan doen naar Ryzen oid.

I reject your reality and substitute my own

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor discussies over overclocking hebben we een apart subforum - Overclocking & Tweaking

Move PMG -> OC

Soittakaa Paranoid!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True