Toon posts:

Advies/tips van 2 monitoren '1' beeldscherm maken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben al een paar dagen wat aan het proberen maar ik krijg nog niet wat ik wil.
Namelijk 1 groot beeldscherm.
Ik heb 2 mooie schermen staan en een Nvidia videokaartje (Geforce 210) met 1 HDMI, 1 DVI en 1 VGA uitgang.
Beeldscherm 1 is aangesloten op de HDMI, nummer 2 op de DVI.

In beeldscherminstellingen staat de optie op beeldscherm uitbreiden, dus mijn bureablad beslaat nu beide beeldschermen en bijvoorbeeld mijn internetbrowser kan ik groter maken zodat deze 2 beeldschermen beslaat.

Echter zou ik bijvoorbeeld bij Youtube filmpjes (als ik bij een film op volledig scherm klik) willen dat dit dan oko uitgebreid word op beide beeldschermen.
Als ik nu op volledig scherm klik word het maar op 1 scherm weergegeven.
Ik speel graag Guild Wars en hier loop ik ook tegen dat probleem aan, dat ik hem dus op 2 schermen uitgebreid wil zien ipv maar op 1 scherm.

Mijn gevoel en afgaande op wat ik zelf al heb opgeduikeld is dat dit wss afhankelijk is van de game/het programma wat ik dan gebruik of dat ik beide beeldschermen op HDMI of de DVI moet aansluiten d.m.v. een splitter of omvormer? Of mss een tweede kaart moet aanschaffen?
Of zit ik nog steeds verkeerd?

Alle advies is welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Denk dat je eerder een Matrox Dualhead of iets dergelijks nodig hebt, je computer ziet 2 beeldschermen en fullscreen blijft bij 1 beeldscherm zoals je al had gezien.

Lees de specificaties van die Matrox eens door zou ik zeggen: http://www.matrox.com/gra...cts/gxm/dh2go/digital_se/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies mijn probleem alleen dan samengevat in anderhalve regel ^_^ xD
Dankjewel ik ga hier eens even op googlen ! =]

* Denk dat ik zo al geholpen ben, weet nu wat ik nodig heb/moet zoeken 8) _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2018 16:33 . Reden: UPdate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:17:
Ok ik ben al een paar dagen wat aan het proberen maar ik krijg nog niet wat ik wil.
Namelijk 1 groot beeldscherm.
Ik heb 2 mooie schermen staan en een Nvidia videokaartje (Geforce 210) met 1 HDMI, 1 DVI en 1 VGA uitgang.
Beeldscherm 1 is aangesloten op de HDMI, nummer 2 op de DVI.

In beeldscherminstellingen staat de optie op beeldscherm uitbreiden, dus mijn bureablad beslaat nu beide beeldschermen en bijvoorbeeld mijn internetbrowser kan ik groter maken zodat deze 2 beeldschermen beslaat.

Echter zou ik bijvoorbeeld bij Youtube filmpjes (als ik bij een film op volledig scherm klik) willen dat dit dan oko uitgebreid word op beide beeldschermen.
Als ik nu op volledig scherm klik word het maar op 1 scherm weergegeven.

Ik speel graag Guild Wars en hier loop ik ook tegen dat probleem aan, dat ik hem dus op 2 schermen uitgebreid wil zien ipv maar op 1 scherm.

Mijn gevoel en afgaande op wat ik zelf al heb opgeduikeld is dat dit wss afhankelijk is van de game/het programma wat ik dan gebruik of dat ik beide beeldschermen op HDMI of de DVI moet aansluiten d.m.v. een splitter of omvormer? Of mss een tweede kaart moet aanschaffen?
Of zit ik nog steeds verkeerd?

Alle advies is welkom :)
Zo mooi is dat anders niet, een youtube of andere film op twee monitoren
Er zit een rand tussen, dus tenzij je twee identieke bezel-loze beeldschermen hebt, zit je altijd tegen een streep in het midden te kijken dan.

* FreshMaker vindt het prettig om op één scherm de media te zetten, en ondertussen op scherm 2 'andere' werkzaamheden ( van patience tot tweakers )

edit :

Krijg je zulke films

Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/2eVsYR.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:29

Osxy

Holy crap on a cracker

Met een recentere Nvidia kaart kan dit middels Nvidia Surround.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@FreshMaker
Ik snap wat je bedoeld, daar ben ik me ook van bewust. Vind ik ook niet echt geweldig maar leuk is het wel, is maar net wat je persoonlijke smaak heeft denk ik :p
Doe hetzelfde meestal ook, 1 scherm media/gamen en andere de werkprogramma's, maar goed.....

@Osxy
Dit bleek al in mijn Nvidia config scherm ja, moet sws op zoek naar een Matrox-dual of betere videokaart dan ben ik nu achter. =]
Ik ga eens even rondneuzen, dankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@FreshMaker
Heb dit nog nooit gehad dus wil het sowieso eens een keer gaan proberen, zeker met het gamen ben ik benieuwd hoe dit is :)
Die balk in het midden kijk je op een gegeven moment wel overheen als je eraan gewend bent denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik dan maar ga investeren in een leuk Nvidia kaartje ipv MatroxDualHead2Go, mocht het me achteraf niet bevallen dan is de Matrox een beetje nutteloos lijkt me?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2018 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:53
Als "early" Eyefinity gebruiker (HD5000 launch, eind 2009 dus) kan ik je alvast meegeven dat op 2 schermen gamen ruk is. Juist in iedere shooter, RPG en strategy game gaat het belangrijkste element; je reticle, je karakter en je stats gesplit worden over de randen van de schermen.

Verder kun je het geld beter in een nieuwe videoaart stoppen dan in een matrox device. Bijna iedere videokaart van AMD uitgekomen sinds 2009 ondersteunt het en voor Nvidia is er ondersteuning in de kaarten die zijn uitgekomen in 2010 of later. Daarnaast gaat die videokaart die je nu hebt het sowieso niet trekken.

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 01-01-2018 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:29

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:47:
Denk dat ik dan maar ga investeren in een leuk Nvidia kaartje ipv MatroxDualHead2Go, mocht het me achteraf niet bevallen dan is de Matrox een beetje nutteloos lijkt me?
Lijkt me een stuk verstandiger ja.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Paprika
Okido, bedankt voor het delen van je ervaring xD
Nieuwe videokaart gaat het zijn dan, kan sws wel een upgrade gebruiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*sluit topic* :D

Ben erachter gekomen dat mijn huidige videokaart dit toch ondersteund, heeft te maken met de maximale resolutie zag ik.
Die is op deze kaart maximaal 2560x1600, na het herinstellen van de beeldschermresoluties van 1920 naar 1280 allebei, dan werkt het zoals ik wil =]
Alleen geen Full HD, daar heb ik dan toch echt een betere kaart voor nodig.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2018 17:11 ]

Pagina: 1