Advies mbt aankoop gaming-pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben geen hardcore gamer, maar wil eindelijk eens investeren in een deftige desktop, want mijn arme toaster-laptop kan het niet meer aan. Momenteel speel ik vooral volgende games: League of Legends, Skyrim, Divinity Original Sin 2, Fable,… en daarnaast stream ik ook muziek en video’s.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoe minder hoe beter, maar het budget zit rond de €1000 (kan wel wat hoger gaan indien nodig, maar liever niet).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog niets van randapparatuur dat ik zou kunnen meenemen. Wat headset betreft zou ik een draadloze verkiezen (want de katten knagen aan de kabels).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen flauw idee, daarom stel ik de vraag hier.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur geen AMD-processor, omdat de meeste reacties die ik al gehoord heb van mensen uit mijn omgeving meestal niet zo positief zijn (?)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er moet een goede koeling inzitten (mijn huis is goed geïsoleerd en bijgevolg nogal aangenaam warm) en de pc moet tevens voldoende geheugen bezitten. Ik heb momenteel 1TB externe harde schijf en een SSD schijf van 500 GB die zo goed als vol staan. Ik heb wel een kennis die de pc in elkaar zou willen zetten voor mij.

Ga je overklokken?
Neen.

Wat verwacht je van ons?
Een high end game pc is zeker niet nodig, maar ik zou een “deftige” en snelle pc willen aan een betaalbare prijs. Aangezien ik nul komma nul verstand heb van alle componenten die in een pc moeten, zou jullie advies uiteraard meer dan nuttig zijn.

Dankjewel voor de assistentie! 😊

Groetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Je zou eens kunnen beginnen met reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018 ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.