Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game PC (componenten)

Pagina: 1
Acties:

• PeterGamer
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 16-11-2018
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals mijn naam zegt: gamen. Maar ik wil ook graag streamen. Als ik niet game en stream, dan kijk ik TV, Netflix of Twitch tijdens het gamen. Ik draai windows 10, chrome, office en games als PUBG, World of Tanks, Civilization VI en X-Com 2.

Uiteraard, als er nieuwe games komen, wil ik die ook kunnen spelen. Ik wil graag winnen, maar het oog wil ook wat :)

Mijn partner is een nieuwe opleiding begonnen: netwerk en media beheer. Zij wil een netwerk maken van onze nieuwe PCs die ze kan beheren zoals in een bedrijf zou gebeuren. Ze wil dan oefenen met Linux, Microsoft Server (denk ik) en.. uhm... geen idee... soort gelijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absolute maximum prijs staat niet vast. Ik hoop dat ik een aantal componenten mee kan nemen, zoals mijn HDD, SSD, voeding en mogelijk ook kast. In totaal mag het EUR 1.000 kosten per machine. Maar zoals je in mijn lijstjes zal zien, zit ik daar momenteel nog onder. Wat natuurlijk beter is.

Ik zal zelf assembleren, ik heb geen software nodig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hieronder de lijst met wat ik heb.

Ik ben niet 100% zeker van de kast, maar de mijne lijkt er verdacht veel op. De grootte, merk en serie (Cooler Master Elite) zijn zeker goed, ook het aan en uit knopje ziet er uit als op mijn kast.

Hoe meer ik mee kan nemen, hoe beter. Ik denk aan HDD, SSD, de voeding en wellicht de kast. Ik heb momenteel ook een DVD herschrijver. Het kan zomaar zijn dat ik die er uit laat.

Ik neem alle randapparatuur mee (muis, toetsenbord, headset, schermen). Beide schermen zijn full HD 1080. Echter, ik vermoed zomaar dat die nog eens vervangen gaan worden. Zeker de Samsung. De kwaliteit/kleur is jammer. De kans is groot dat ik er dan wat meer geld aan uitgeef voor een hogere resolutie en bijvoorbeeld IPS.

Mijn 27" scherm zit op de GPU, mijn IPS scherm op het moederbord. Dit is natuurlijk niet ideaal. Kan dit anders? In een andere thread las ik van iemand dat die een oude GPU meenam voor een tweede scherm. Is dat voor mij een optie/logisch?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 197,50€ 197,50
1ASRock B85M Pro4€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 94,-€ 94,-
1Cooler Master Elite 335€ 0,-€ 0,-
1LG IPS234V-BN Zwart€ 0,-€ 0,-
1Samsung S27E330H Zwart€ 176,31€ 176,31
1Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 0,-€ 0,-
1Logitech G500€ 0,-€ 0,-
1ICIDU Value DDR3,1333-8GB KIT€ 0,-€ 0,-
1Creative Labs Sound Blaster EVO Zx€ 83,61€ 83,61
1Cooler Master B600€ 69,-€ 69,-
1Crucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,42

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb 2 lijstjes gemaakt, een Intel en een AMD versie. Daarnaast heb ik een lijste gemaakt met een alternatieve kaart en vervangende onderdelen voor die onderdelen die ik misschien mee kan nemen.

Intel Volgens mij is Intel nog altijd beter. Heb ik dat goed begrepen?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 182,-€ 182,-
1Gigabyte Z370P D3€ 90,-€ 90,-
1MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC€ 409,50€ 409,50
1Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 167,50€ 167,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 849,-

AMD Ryzen hebben meer cores en zijn daarom wellicht beter in gamen en streamen/Netflix kijken tegelijk?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 192,50€ 192,50
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC€ 409,50€ 409,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 852,45

Alternatieven Dit zijn de componenten die wellicht een goed alternatief zijn voor wat ik misschien toch niet mee (kan) nemen. Een kast vind ik een lastige keuze: geluid, ruimte, koeling...
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 495,-€ 495,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 194,-€ 194,-
1be quiet! Pure Power 10 CM 500W€ 71,90€ 71,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,85

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prestatie is voor mij het belangrijkste. Maar, mijn partner en ik gamen beide in dezelfde zolder kamer zonder airco. Warmte en geluid kan een issue zijn. Ik hoef niet zozeer in mijn kast te kunnen kijken, als dat wel kan ook goed.

Ga je overklokken?
Nee, daar ben ik veel te onzeker voor.

Wat verwacht je van ons?[i]
Voor een duppie op de eerste rij. Maar als het uiteindelijk niet voldoet aan mijn verwachtingen, wordt het alsnog weggegooid. Dus ik spendeer graag een beetje meer voor iets beters.

Ik hoop dat jullie kunnen vertellen...
  1. welke onderdelen ik prima mee kan nemen
  2. of mijn 2 lijstjes correct zijn samen gesteld
  3. of de alternatieve GPU het waard is
  4. of de gekozen geheugen modules onderdoen voor de geheugen modules in de alternatieven (die staan namelijk in de BBG van deze maand)
  5. of ik misschien interessante componenten of alternatieven over het hoofd heb gezien (een capture card misschien?)
  6. of er op korte termijn nieuwe producten worden verwacht die voor mij interessant kunnen zijn, ik wil natuurlijk niet wachten, maar ik kan wel wachten.
  7. welke vragen ik nog meer had moeten stellen
  8. Intel of Ryzen?
Alle adviezen die ik kan krijgen, worden gewaardeerd. Maar ik ben altijd zeer geïnteresseerd in het waarom. Dus als je tijd hebt om te vertellen waarom iets beter of anders kan, dan waardeer ik dat zeer. Heb je misschien huiswerk voor mij, dan graag!

In ieder geval bedankt!

• Menno02
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 09:04
1. Als onderdelen voor je PC zou ik alleen opslag meenemen en misschien de kast, maar wil je niet een keer een andere kast?
2. De componenten van het Intel en AMD lijstje zijn compatibel.
4. De gekozen Team Group Vulcan setjes lijken me prima, even als dat van Corsair als alternatieve keuze.
5. Als voeding kun je deze meenemen als alternatief: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold.
6. In de loop van het jaar komt de Ryzen 2 serie, misschien is dat interessant. Ook komen er Crucial MX500 SSD’s voor het geval dat je een SSD wil kopen. De verwachting is ook dat prijzen van SSD’s en geheugen in 2018 gaan dalen.
8. Ik zou denk ik gaan voor AMD, omdat zoals jij al zegt je meer dingen tegelijk wil doen waarvoor meerdere threads (toch?) handig zijn.

• youridv1
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 09:03
Geheugen zou ik mbv de moederbord QVL doen met Ryzen. Met Intel is het meer een kwestie van "t werkt wel."

Qua voeding is de purepower in principe goed zat. Focus Plus Gold is ook een goede optie. Corsair TX550M v2, RM550x en Bitfenix Whisper 450 ook. De laatste twee zijn mijn favorieten.

Er komen tweede generatie Ryzen processors (de processors zijn dan wel "2e generatie" maar het is maar een refresh) maar dat wordt geen night and day hoor. Ze kunnen op alle AMD subreddits dromen over 4.5GHz+ en nog meer kernen voor je geld, maar als dat gebeurt dan sta ik perplex. Dat is het wel zo'n beetje voor nieuwe hardware, los van goedkopere Coffee Lake moederborden voor oa de i5 8400.

Ik zou voor Ryzen kiezen waarschijnlijk. 12 threads, zelfde gaming performance. (jajaja 7% met een 1080Ti op te lage settings, leuk voor testen en voorspellen, maar niet praktisch)

Tijd voor een nieuw kastje wellicht? Tenzij sleepers je ding zijn.
pricewatch: Fractal Design Define C
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart
pricewatch: Phanteks Eclipse P300
pricewatch: Fractal Design Meshify C
Er zijn meerdere varianten van een paar van die behuizingen. Ik ga ervan uit dat je meer dan capabel genoeg bent om die zelf te vinden :)

Good Value case fans.
pricewatch: Corsair ML120 (2-pack), 120mm

Ik zou het extra geld uitgeven aan de 1070Ti. Stuk meer performance voor je geld.

i7 6700K | Gigabyte Z170XP-SLI | 16GB HyperX Fury | Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming | Kraken X62 | NZXT Hue+ | Samsung 850 Evo 500GB | Intel 660p 1TB | WD Blue 3TB | Corsair RM750x | Fractal Design Define S TG (Mod)

• PeterGamer
Dank jullie wel voor de hele snelle reacties Menno02 en youridv1!

Natuurlijk wil ik een andere kast :) Maar ja, als het niet nodig is... Wat bedoel je met een sleeper youridv1? Vooralsnog heb ik die Fractal Design Define C genomen, daar lijkt iets van geluiddempend materiaal in te zitten.

Ik begrijp dat jullie beide eigenlijk vinden dat er een nieuwe voeding in zou moeten. [b]Is dat nodig, of is dat luxe?[b] Qua voeding heb ik de goedkoopste van jullie voorstellen in het lijstje gezet.

Voor wat betreft de geheugen modules, ik kan ze inderdaad niet terugvinden in de lijst van MSI. Wellicht toch maar voor de modules gaan uit de BBG. Toch jammer... 3 tientjes. Tenzij je zeker weet dat die andere modules prima gaan werken, @Menno02 ? [b]Overigens, ik zie wel dat MSI B350 PC mate niet overweg kan met 3000MHZ geheugen. Kan ik dan niet beter voor 2933MHZ gaan?[b]

In de kast zitten al 2 fans, heb ik die 2 extra nodig, @youridv1 ? En is dat dan ter vervanging of extra?

Ik wil ook graag het extra geld aan die 1070 TI uitgeven, maar dan wil ik eigenlijk ook nog ergens besparen om in de buurt van die EUR 1.000 te blijven.

• youridv1
@PeterGamer Sleeper: PC met met moderne hardware die vanaf de buitenkant jaren oud lijkt door het gebruik van een ouderwetse behuizing van bijvoorbeeld een oude HP prebuilt.

Een nieuwe voeding is niet echt heel erg nodig, maar als dit mijn pc was dan zou ik zonder nadenken de voeding vervangen. Een voeding met een garantieperiode van 3 jaar is na die tijd ook gewoon aan vervanging toe.

Die fans waren als eventuele extra. Ze zijn niet nodig, gewoon een optie mocht je wat meer airflow willen.

3000MHz ramkitjes worden omgezet naar 2933 op B350 en X370 borden. Dat is standaard en daar hoef je geen speciaal ram kitje voor te hebben.

Als de 1070Ti dan net te duur is (ik zie niet echt een punt van besparing namelijk) dan zou ik op zn minst een 1070 zoeken met een dual fan koeler. Dat is eigenlijk gewoon nodig voor een 150 watt kaart.

[Voor 13% gewijzigd door youridv1 op 02-01-2018 08:13]

i7 6700K | Gigabyte Z170XP-SLI | 16GB HyperX Fury | Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming | Kraken X62 | NZXT Hue+ | Samsung 850 Evo 500GB | Intel 660p 1TB | WD Blue 3TB | Corsair RM750x | Fractal Design Define S TG (Mod)

• SilencMol
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 30-03 17:41
Als je streamen niet zo hoog op je lijstje hebt staan, zou ik de processor nog niet upgraden.
Een nieuwe voeding en GPU (1070Ti) zou ik aanraden. (In je oude kast)

Moederbord, cpu en ram nog even mee wachten.
Nieuwsartikel:
AMD komt in februari 2018 met refresh van Ryzen-processors gemaakt op 12nm
Volgende maand al!! :o

[Voor 40% gewijzigd door SilencMol op 02-01-2018 08:59]

• PeterGamer
Februari 2018 is al snel... komt dan die hele serie in februari of alleen eerst die ryzen 7? Het artikel is daar niet heel erg duidelijk over.

• youridv1
ik zou gokken op eerst 7

• PeterGamer
Ik begrijp dat een versie van de nieuwe Xbox One X processor, een 8 core intel, binnenkort ook beschikbaar komt voor de PC. Weet iemand hier meer van?

[Voor 8% gewijzigd door PeterGamer op 02-01-2018 22:35. Reden: zin aangepast ;) overigens blijkt dit een AMD te zijn]

• youridv1
Ik kan je zin niet volgen maar ik zal het zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

De cpu van de XBox One X wordt niet geproduceerd door Intel maar door AMD.
Het gaat hier om een custom APU speciaal voor deze console met daarin:
8 core 2.3GHz 16nm Jaguar CPU.
2560 core 1172MHz 16nm Polaris GPU.
12 GB GDDR5.

12GB wordt zowel voor RAM als VideoRAM doeleinden gebruikt.

Ik hoop niet dat de 8 core jaguar beschikbaar komt voor PC. Het is echt een aanfluiting van een CPU met een singlecore performance van lik mn reet...

• PeterGamer
Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde. Ok, niet de moeite waard dus. Ik had begrepen dat microsoft zou stoppen met de samenwerking met intel. Ik ging er daarom eigenlijk vanuit dat het nu nog om een intel processor zou gaan.

Ik heb mijn lijstje geupdated:
Ik neig naar de AMD versie:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,50€ 194,50
1MSI B350 PC Mate€ 82,50€ 82,50
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 495,-€ 495,-
1Fractal Design Define C€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.014,40

Ik heb toch die andere set geheugen chips erin gezet. Ze zijn goedkoper en voldoen aan de eisen van het moederbord. Het zou dus moeten werken. Echter, de "true latency" is 6% hoger (10.69ns ipv 10.00ns).. Maakt dat veel verschil?

De voeding heb ik er nog niet bijgezet, ik vermoed dat de voeding een gevalletje van "dat komt nog wel" gaat worden. Aan de andere kant, die laatste EUR 65 kan er ook nog wel bij. Even over denken nog.

Ik heb de kast gekozen omdat het er op de foto's op lijkt dat er geluidsisolatie in zit. De S versie, geloof ik, lijkt dat niet te hebben, die heeft echter wel een 3de sleuf om kabels weg te werken. Ook een optie. Mijn huidige kast is niet geruisloos zeg maar, ik hoop dat dit wat minder zal zijn.

Ik denk niet dat ik ga wachten op mogelijke nieuwe generaties. Er vindt bijna continu vernieuwing plaats, dan kan ik blijven wachten :).

Dank tot dusver!

[Voor 87% gewijzigd door PeterGamer op 03-01-2018 07:48. Reden: Uitgebreid met huidige status van het wensen lijstje.]

• youridv1
De S versie heeft dezelfde isolatie. Mijn systeem zit in een Define S (maar had in een Meshify C of Define R6 gezeten als ik nu zou kopen).
Define kasten zijn over het algemeen gefocusd op stilte. De Bequiet Pure Base 600 is ook een leuke optie, al is die wat minder qua airflow dan een define c, maar wel nog een stapje stiller.

Of dat teamgroup spul de 3000MHz gaat halen is wel een vraagstukje. Sowieso de meest recente bios pakken voor de beste kansen op een hoge stabiele RAM snelheid. Met een CAS latency van 16 gaat het hier om een niet al te denderende bin van micron of sk hynix.

Alles met een CAS latency van 14 en een snelheid van minstens 2666 is perfect voor Ryzen. (hoe hoger de snelheid hoe beter natuurlijk)

3000 met CAS latency 15 werkt tegenwoordig ook wel aardig, maar 16 kitjes willen nog wel eens gezeik leveren. Ik denk dat 2666 stabiel er wel in zal zitten met een recente bios, maar beloven kan ik het niet.

Naar wat ik van ze gezien heb, hebben deze twee moederborden sterke geheugen compatibaliteit onder de budget achtige borden. Met een recente bios dan.
pricewatch: Asus Prime B350-Plus
pricewatch: MSI B350 Tomahawk

[Voor 21% gewijzigd door youridv1 op 03-01-2018 16:09]

• PeterGamer
Die Meshify vind ik het mooist, waarschijnlijk vanwege die donkere glas plaat. De pure base 600 vind ik ook wel wat, omdat ik daar eventueel nog mijn dvd schrijver in kwijt kan. Zo heel af en toe koop ik nog games op DVD voor welke onzinnige reden dan ook.

Voor wat betreft die geheugen modules. Ik begrijp Team Group is een b of c merk? Die corsair uit de bbg heeft een cas van 15, die zou je dan ook links laten liggen, begrijp ik? Zoals ik eerder ergens aangaf, liever een paar tientjes meer dan spijt. Daar ga ik dan toch nog even naar kijken.

Die Asus prime heeft lichtjes, echt niet. Die tomahawk oogt stoer, maar dat is voor mij dan weer geen selectie criteria... nog niet. O-)

Misschien moest ik nog even goed kijken naar wat ik uit wil geven. Dit is het probleem met hobbies, hebben hebben hebben.

Oh ja, nog even heel wat anders: wil ik HDMI of display poorten?

[Voor 3% gewijzigd door PeterGamer op 04-01-2018 11:16. Reden: vraag over display poorten]

• youridv1
Liever een paar tientjes meer dan spijt?
pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX
Dit is je kit. Door G.Skill speciaal voor Ryzen ontworpen. Beter wordt het niet! (Behalve verlichting dan)

• PeterGamer
Telt dat ook voor andere onderdelen, @youridv1 .

Ik ga toch maar niet voor een kast met glasplaat. Die r6 is ook mooi. Enig idee hoe het zit met de be quiet pure 900?

• youridv1
De R6 is prachtig. Kun je ook met glas krijgen trouwens. De Dark Base 900 is een full tower. Kijk maar eens naar de afmetingen. Dat ding is mega. Zeker een goede behuizing hoor. Modulair, inverteerbaar, moederbord tray kan schuiven. Het ding is alleen echt heel erg groot, ik benadruk het nog maar even. De darkbase 700 is waarschijnlijk handiger voor jou. Die is van normaal formaat.

Better safe than sorry moederborden gesorteerd van "goedkoop" naar duur.
pricewatch: MSI B350 Gaming Pro Carbon
pricewatch: Asus ROG Strix B350-F Gaming
pricewatch: MSI X370 Gaming Pro Carbon
pricewatch: Asus Prime X370-Pro
pricewatch: Gigabyte GA-AX370-Gaming 5
pricewatch: Asus ROG Crosshair VI Hero

Kwalitatief erg goede luchtkoelers
pricewatch: Noctua NH-U12S
pricewatch: Noctua NH-U14S

De Dark Rock 3 en Dark Rock Pro 3 van bequiet! zijn ook van goede kwaliteit. (Noctua is ongeslagen kampioen, maar bequiet! is een hele sterke 2e)

Qua voedingen
Corsair RMx
EVGA Supernova G3 en G2
Bitfenix Whisper
Seasonic Focus Plus en Prime Ultra

[Voor 7% gewijzigd door youridv1 op 04-01-2018 15:05]

• PeterGamer
Wow dat is nog een hoop informatie op de valreep :) Dank je wel!

Mijn nieuwste build ziet er dan zo uit, met de opmerking dat afhankelijk van hoe weinig ik eet deze maand, ik ook een nieuwe voeding erin zet. Mijn dame wil een grotere (500) of een extra SSD (250). Dat lijkt me niet het probleem, toch?

Als laatste heb ik toch nog 2 vraagjes:
1. Die GPU is 5cm hoog. De lengte gaat passen, die info kon ik terug vinden, de hoogte niet... Gaat de hoogte een probleem worden?
2. Kan er een DVD speler in die meshify kast?

Volgens mij is het dan toch een mooie machine geworden, met een beetje overscheiding. :D

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 190,95€ 190,95
1Asus ROG Strix B350-F Gaming€ 125,30€ 125,30
1Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced€ 520,-€ 520,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Meshify C€ 84,91€ 84,91
1LG IPS234V-BN Zwart€ 0,-€ 0,-
1Samsung S27E330H Zwart€ 177,19€ 177,19
1Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 0,-€ 0,-
1Logitech G500€ 0,-€ 0,-
1G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX€ 243,85€ 243,85
1Creative Labs Sound Blaster EVO Zx€ 83,61€ 83,61
1Cooler Master B600€ 69,-€ 69,-
1Crucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.494,81

• youridv1
1. Heb je gezien wat de maximale CPU koeler hoogte is in de Meshify? Dan past een 5cm hoge gpu ook nog wel hoor :D

2. Nope, helaas niet. Die kun je ook los krijgen met een USB kabel. Dat zou dan je uitweg kunnen zijn. Een nog omzeilendere oplossing is tussen deze build en een andere pc in huis een share maken voor de dvd speler van die pc en dan daar de dvd in stoppen. (Ben je meteen van dat vreselijke geluid af!)
In de Define R6 wel trouwens.

3. Nog een SSD? Dat kan wel hoor. Er is een SSD bracket waar je er 3 op kwijt kan. Dus nog 2 naast je BX100. Vervolgens kun je nog een extra SSD/HDD kwijt in de extra 3.5" bay naast je desktop hdd. Moederbord heeft 6 satapoorten.
Bovendien kun je SSD's in het allerergste geval gewoon ergens in je kast vastmaken met dubbelzijdig tape. Klinkt een beetje apart, maar dat kan met een SSD gewoon. Ze hebben geen bewegende delen.

4. Die voeding gewoon een keertje doen als je er wat geld voor over hebt.

5. Ik ga als een vastlopende LP klinken maar: Update je bios zo snel mogelijk. Helpt met kinderziektes en die had Ryzen best wel. Bios update en ze zijn allemaal weg. (Je zou kunnen zeggen "bijna" weg omdat niet elke ramkit zomaar werkt, maar Flare X wel)
Bij AMD kun je het Ryzen optimized powerplan for windows 10 krijgen, dat helpt ook aardig met performance en stroomverbruik. Ryzen is heel erg intelligent mbt powermanagement, wel zo leuk als je windows zo instelt dat Ryzen de ruimte krijgt om z'n trucjes uit te halen

6. Mocht je nog interesse hebben in iets van een lichtje.
pricewatch: Cablemod WideBeam Magnetic RGB LED Strip - 30cm
Deze kun je aansluiten op de RGB header op je moederbord. Zit linksonderin in de buurt van je voeding. Een 30cm strip is ongeveer genoeg om langs 1 zijde van je glazen ruit te hangen. (Magnetisch, Stalen constructie kast, jadiejada..) Vervolgens kan ie syncen met de ledjes van de B350 Strix via Asus Aura software. Met een 30cm strip en een glasplaat zo donker als die van de meshify blijft het dan maar bij een zachte plaatselijke gloed, in plaats van een RGB
kerstmis shitshow

[Voor 19% gewijzigd door youridv1 op 04-01-2018 21:46]

• PeterGamer
Onderstaande heb ik voor het gemak gequoteerd, hier heb ik wat kanttekeningen en/of vragen bij.
quote:
youridv1 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:37:
1. Heb je gezien wat de maximale CPU koeler hoogte is in de Meshify? Dan past een 5cm hoge gpu ook nog wel hoor :D
De CPU koeler staat recht op de processor, recht op het moederbord. Dit is in dezelfde richting als de breedte van de kaart, die is 134mm. Dat gaat prima passen gezien de breedte van de kast. De hoogte van de kaart staat daar weer op, in dezelfde richting als het moederbord, in de kast omhoog, zeg maar. Kom ik dan klem te zitten met de geheugenchips?
quote:
2. Nope, helaas niet. Die kun je ook los krijgen met een USB kabel. Dat zou dan je uitweg kunnen zijn. Een nog omzeilendere oplossing is tussen deze build en een andere pc in huis een share maken voor de dvd speler van die pc en dan daar de dvd in stoppen. (Ben je meteen van dat vreselijke geluid af!)
In de Define R6 wel trouwens.
Het lijkt erop dat die Define R6 niet te verkrijgen is. Maar, aangezien mijn dame toch een netwerk wil maken met haar (identieke) PC als server om haar nieuwe vaardigheden te testen... komt daar dus een dvd speler in te hangen.
quote:
3. Nog een SSD? Dat kan wel hoor. Er is een SSD bracket waar je er 3 op kwijt kan. Dus nog 2 naast je BX100. Vervolgens kun je nog een extra SSD/HDD kwijt in de extra 3.5" bay naast je desktop hdd. Moederbord heeft 6 satapoorten.
Bovendien kun je SSD's in het allerergste geval gewoon ergens in je kast vastmaken met dubbelzijdig tape. Klinkt een beetje apart, maar dat kan met een SSD gewoon. Ze hebben geen bewegende delen.
Ja, dat had ik gezien, die tray zit zeg maar aan de niet glas zijkant. Het ging me meer om het vermogen.
quote:
4. Die voeding gewoon een keertje doen als je er wat geld voor over hebt.
Is het misschien mogelijk om de kunsten van mijn huidige voeding te testen? Even googlen.
quote:
5. Ik ga als een vastlopende LP klinken maar: Update je bios zo snel mogelijk. Helpt met kinderziektes en die had Ryzen best wel. Bios update en ze zijn allemaal weg. (Je zou kunnen zeggen "bijna" weg omdat niet elke ramkit zomaar werkt, maar Flare X wel)
Bij AMD kun je het Ryzen optimized powerplan for windows 10 krijgen, dat helpt ook aardig met performance en stroomverbruik. Ryzen is heel erg intelligent mbt powermanagement, wel zo leuk als je windows zo instelt dat Ryzen de ruimte krijgt om z'n trucjes uit te halen
Alles updaten, zelfs de router :) Bedankt voor de tips qua software.
quote:
6. Mocht je nog interesse hebben in iets van een lichtje.
pricewatch: Cablemod WideBeam Magnetic RGB LED Strip - 30cm
Deze kun je aansluiten op de RGB header op je moederbord. Zit linksonderin in de buurt van je voeding. Een 30cm strip is ongeveer genoeg om langs 1 zijde van je glazen ruit te hangen. (Magnetisch, Stalen constructie kast, jadiejada..) Vervolgens kan ie syncen met de ledjes van de B350 Strix via Asus Aura software. Met een 30cm strip en een glasplaat zo donker als die van de meshify blijft het dan maar bij een zachte plaatselijke gloed, in plaats van een RGB
kerstmis shitshow
Oh jee, wat doe je me aan, nog meer... :*) Ik moet nog het dak vervangen, de gevels hebben groot onderhoud nodig en ik moet ook gewoon werken voor mijn brood.

Waarom weet je dit allemaal trouwens?

Weet je ook wat van capture cards voor streamen?

[Voor 0% gewijzigd door PeterGamer op 04-01-2018 22:38. Reden: (identieke) toegevoegd, de reden is langer dan de wijziging.]

• youridv1
1. geheugenchips? een kaart gaat naar beneden? Ik weet niet precies hoe je het bedoelt, maar de kaart past de meshify, ga daar maar vanuit.
https://cdn.pcpartpicker.com/static/forever/images/userbuild/208606.9de0d1d9674442a1928f5c52ff3db8dd.256c.jpg

Zelfde soort moederbord en gpu. Google kan zo nuttig zijn :)

2. Als zij een identieke pc heeft aan de jouwe dan kan daar toch ook geen dvd speler in. Als die ook in een meshify komt?? :S

3. SSD's verbruiken bijna niks en je voeding heeft zat vermogen over met dit systeem

6. sorry :) Je GPU verlichting synct dan trouwens met je moederbord en je ledstrip. Omdat het allemaal asus /cablemod hardware is

Waarom ik dit allemaal weet? Youtube, Reddit, interesse, ervaring.

Zeer weinig. Alleen dat elgato leuke maakt en dat je ook kunt streamen zonder capture card met OBS en Xsplit

[Voor 21% gewijzigd door youridv1 op 05-01-2018 09:03]

• PeterGamer
1. Dank!
2. Uhm.. ja.. ze krijgt dus geen meshify :D Of misschien toch die be quiet.
3. Ok, fijn!
6. *zucht* Okee, en een lichtstrip. Alle onderdelen zijn zwart, dus wellicht is een lichtstrip een leuke visuele stimulatie. Maar eerst "sparen" voor die voeding.

OBS en Xsplit. Obs vind ik persoonlijk een beetje onhandig, of ingewikkeld... Xsplit is goed te doen, maar conflicteerd met mijn headset. Draai ik Xsplit zonder headset, dan is er niets aan de hand, gebruik ik mijn headset zonder Xsplit, dan is er niets aan de hand. Gebruik ik beide, dan is het ellende. Mijn CPU slaat dan op hol. Zowel Xsplit als Creative hebben geprobeerd te helpen, maar het heeft niet geholpen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True