Mijn vraag
...
Vorige week 27 december 2017 had ik een Gigabyte 1080ti Aorus gekocht en geplaatst. Sinds dat moment ondervind ik of vlak voor het inloggen in Windows 10 of vlak na het inloggen een BSOD. De computer restart voordat ik de code kan lezen maar snap vaak de code ook niet.
Kan iemand mij helpen de bron-oorzaak te vinden van mijn BSOD en hoe ik het kan oplossen?
EDIT:
Na het terugsturen van deze 1080ti en het aanschaffen van een ASUS ROG Strix 1080ti keren de problemen onmiddellijk terug. Het lijkt mij enorm sterk dat beide 1080ti's defect waren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
MOBO: Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 (BIOS versie: F5) (BIOS versie: F9a)
CPU: AMD R7 1800X (geen OC)
RAM: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 (OC'd to 2667 with XML, but reduced 3200 to 2667.)
GPU: Gigabyte Aorus 1080ti, (Driver versie: 388.71) Asus ROG Strix OC 1080ti (Driver versie 390.65)
PSU: Fractal Design Edison M 650W
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Critical events van de event viewer: http://www.filedropper.com/criticalevents
En mijn reliability monitors report: http://www.filedropper.co...reliabilitymonitorreports
EDIT: Wat ik nog meer heb gevonden of geprobeerd
...
...
...
Vorige week 27 december 2017 had ik een Gigabyte 1080ti Aorus gekocht en geplaatst. Sinds dat moment ondervind ik of vlak voor het inloggen in Windows 10 of vlak na het inloggen een BSOD. De computer restart voordat ik de code kan lezen maar snap vaak de code ook niet.
Kan iemand mij helpen de bron-oorzaak te vinden van mijn BSOD en hoe ik het kan oplossen?
EDIT:
Na het terugsturen van deze 1080ti en het aanschaffen van een ASUS ROG Strix 1080ti keren de problemen onmiddellijk terug. Het lijkt mij enorm sterk dat beide 1080ti's defect waren.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
MOBO: Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 (BIOS versie: F5) (BIOS versie: F9a)
CPU: AMD R7 1800X (geen OC)
RAM: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 (OC'd to 2667 with XML, but reduced 3200 to 2667.)
GPU: Gigabyte Aorus 1080ti, (Driver versie: 388.71) Asus ROG Strix OC 1080ti (Driver versie 390.65)
PSU: Fractal Design Edison M 650W
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
- De BSOD komt niet altijd, maar vaak voor vlak voor het windows inlogscherm. Enkel is de BSOD voorgekomen na het inloggen.
- De BSOD spelen op sinds het plaatsen van de GTX 1080ti, maar deden zich zowel als na het updaten van de drivers voor. Wat mijn vorige drivers waren weet ik niet meer.
- Mijn vorige GPU was een Gigabyte Gaming G1 GTX 1070, dus geen AMD video drivers aanwezig op mijn systeem.
- Eenmaal ca. 10min in windows en ik ervaar geen BSOD. Zelfs niet wanneer ik de Heaven benchmark draai of games speel.
- Malwarebytes geeft geen problemen aan.
Critical events van de event viewer: http://www.filedropper.com/criticalevents
En mijn reliability monitors report: http://www.filedropper.co...reliabilitymonitorreports
EDIT: Wat ik nog meer heb gevonden of geprobeerd
...
- Memtest86 voor een dag gedraaid. Geen errors.
- Furmark voor een halfuur gedraaid. Geen probelemen en de GPU blijft op 73C hangen.
- De computer viel geheel uit en herstartte zonder BSOD tijdens het spelen van een game. Dit terwijl er de afgelopen dagen geen problemen waren met hetzelfde game.
- De laatste twee BSOD gaven aan:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (cause by driver NETIO.SYS)
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (caused by driver nroskrnl.exe)
...
- Met de oude 1070 terug in het systeem verdwijnt alle instabiliteit.
- Een nieuwe 1080ti, ditmaal een ander model, geplaatst in het systeem. Drivers opnieuw geïnstalleerd en direct komen problemen terug.
- Met de nieuwe 1080ti kreeg ik ergens rond de 10 BSOD bij het opstarten. Bluescreenview heeft geen memory dumps gevonden. De codes verschilden elke keer maar ik kreeg geen kans om te noteren wat er werd gezegd. Het woord 'stopcode' en 'memory' heb ik in ieder geval 1x zien langskomen.
- Mijn geheugen was niet overclocked. Nadat ik XMP aan had gezet met de frequentie terug naar 2667Mhz kon ik in het systeem komen. Geen idee of dit gerelateerd was want eerder kwam ik in het systeem zonder OC.
- Eenmaal in windows zijn er geen tekenen van instabiliteit. Burn-in tests en stress testen (Furmark / EVGA OC Scanner) verlopen zonder problemen.
- Het updaten van mijn bios maakte geen verschil uit.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2018 10:16 ]