Toon posts:

krijg ik hier spijt van? (via en geen intel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had dus ergens een MSI 815 plank besteld, nou die is dus niet komen opdagen bij de winkel, dus hebben ze mij een MSI plank met VIA Appolo PRO 133A en 128MB PC133 opgestuurd.. krijg ik hier spijt van of niet??

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ja je krijgt er spijt van
Van mij hadden ze het bordje op kunnen eten
Als ik iets bestel verwacht ik geen andere troep aan de deur dan de troep die ik heb besteld
Caprice ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 12:07 [..]

Caprice ?
was het niet Capice ??

zoniet dan schrijf ik het al 2 jaar fout |:(

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
Ja daar krijg je spijt van! Waren de bordjes evenduur? -> Intel, was de Via flink goedkoper -> Ook Intel!

Verwijderd

Oh ja, hier ga jij ontzettend spijt van krijgen!!!
Die via-chipset is zooooo erg langzaam vergeleken met die intel chipset...

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op donderdag 12 juli 2001 12:10 schreef SunStorm het volgende:
Oh ja, hier ga jij ontzettend spijt van krijgen!!!
Die via-chipset is zooooo erg langzaam vergeleken met die intel chipset...
Nou, de nieuwste serie Via Apollo Pro A plankjes (o.a. ASUS P3V4X) komen na wat tweaken met bijv. WCPREDIT best dicht in de buurt en presteren echt niet slecht.
Qua stabiliteit heb ik ook nooit problemen gehad, zolang je ervoor zorgt dat je de 4-in-1's geïnstalleerd hebt.. :)

#

Verwijderd

had gewoon de asus cusl2-c moeten nemen...

maarja,... wie ben ik ?

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 12 juli 2001 11:58 schreef limp_bizkit het volgende:
ik had dus ergens een MSI 815 plank besteld, nou die is dus niet komen opdagen bij de winkel, dus hebben ze mij een MSI plank met VIA Appolo PRO 133A en 128MB PC133 opgestuurd.. krijg ik hier spijt van of niet??
Beste tweaker pak dat bord aub niet uit of ga er niet mee klooien.
Bel die zaak en zeg dat je niet accoord ga met hun voorstel ,sterker nog eis gewoon je geld maar terug en koop het bij een zaak waar je van op aan kan.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 12 juli 2001 12:15 schreef Zap het volgende:

[..]

Nou, de nieuwste serie Via Apollo Pro A plankjes (o.a. ASUS P3V4X) komen na wat tweaken met bijv. WCPREDIT best dicht in de buurt en presteren echt niet slecht.
Qua stabiliteit heb ik ook nooit problemen gehad, zolang je ervoor zorgt dat je de 4-in-1's geïnstalleerd hebt.. :)
Jongen de meeste mensen willen gewoon computeren en niet met een een of ander vaag proramma een moederbord opkrikken om aan de prestaties van een Intel chipset te komen

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op donderdag 12 juli 2001 11:58 schreef limp_bizkit het volgende:
'tja het is niet zoals het hoort. Is niet in overleg gegaan? Het is waarschijnlijk een MSI 6309? Zeker geen slecht bord, zeer stabiel. Maarja als je een i815 hebt besteld, hoor je die ook te krijgen, en zou ik hier niet mee accoord gaan.

Verwijderd

Topicstarter
i.p.v. dit:

MSI 815E MS6337 Lite Bulk

krijg ik:

MSI VIA 133A MS6309 Retail
128MB PC133

en het is alleen een upgrade om mijn PIII 733 op 733 te laten lopen... heb nu een BX....

ik heb zelf nooit echt problemen gehad met VIA.. nou ja.. met die KT133A in het begin met mijn SB live en 686B

• slacksoff
  • Laatst online: 07:29
idd.. je moet dat niet aannemen. die is precies hetzelfde als je een BMW hebt besteld en ze komen aanzetten met een volvo en een fiets. [nothing bad about the volvo] :). je krijgt gewoon iets anders dan je wilt hebben en het zal niet makkelijk even snel/stabiel te krijgen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 12:21 schreef slacksoff het volgende:
idd.. je moet dat niet aannemen. die is precies hetzelfde als je een BMW hebt besteld en ze komen aanzetten met een volvo en een fiets. [nothing bad about the volvo] :). je krijgt gewoon iets anders dan je wilt hebben en het zal niet makkelijk even snel/stabiel te krijgen zijn
ja ok, maar ik ben ook tevreden over een volvo en die fiets is mooi meegenomen..

en een tweaker krijgt alles stabiel/snel >:)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 12 juli 2001 12:22 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

ja ok, maar ik ben ook tevreden over een volvo en die fiets is mooi meegenomen..

Oke dus je gaat accoord met dat mobo
Suc6
Van mij zouden ze niet af zijn met dit soort ongein

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 12:23 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Oke dus je gaat accoord met dat mobo
Suc6
Van mij zouden ze niet af zijn met dit soort ongein
oohh.. maar op die 815 paste ook geen tualatin.. dus dit word binnenkort toch mijn 2e compu in mijn jordan case >:)

dus wil er niet veel geld aan uitgeven..

voor tualatin haal ik ZEKER een 815 plank voor de overclockmogelijkheden

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 12:16 schreef knutsel het volgende:
had gewoon de asus cusl2-c moeten nemen...

maarja,... wie ben ik ?
knutsel!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op donderdag 12 juli 2001 12:22 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

Zo zie ik 't nou ook ;) :P

#

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 12:07 schreef Speedy-J het volgende:
Caprice ?
das toch zo'n chick :?

Verwijderd

niet zo'n goed plan, inpakken en weer terug die hap...

krijg je zeker spijt van

• Dualdude
Op donderdag 12 juli 2001 12:20 schreef limp_bizkit het volgende:
i.p.v. dit:

MSI 815E MS6337 Lite Bulk

krijg ik:

MSI VIA 133A MS6309 Retail
128MB PC133

en het is alleen een upgrade om mijn PIII 733 op 733 te laten lopen... heb nu een BX....

ik heb zelf nooit echt problemen gehad met VIA.. nou ja.. met die KT133A in het begin met mijn SB live en 686B
Is zeker geen slecht bord die 6309, en zonder problemen stabiel. Ik heb nu al meer dan een jaar de 1e revisie, en hij hangt echt nooit. Hij is echt super stabiel. en hij ondersteund, 1,5GB geheugen, want die met i815 chipset niet kan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 12:56 schreef Dualdude het volgende:

[..]

Is zeker geen slecht bord die 6309, en zonder problemen stabiel. Ik heb nu al meer dan een jaar de 1e revisie, en hij hangt echt nooit. Hij is echt super stabiel. en hij ondersteund, 1,5GB geheugen, want die met i815 chipset niet kan :)
1,5GB geheugen kan ik aankomen >:)

en stabiliteit ziet er overal goed uit voor deze plank...

kijk wel hoe het met deze plank gaat... anders krijgen ze gewoon de schuld dat het rommel is... >:)

Verwijderd

Sinds wanneer is VIA niet goed :?, ik heb nu een Intel CPU met VIA chipset en ben daar meer dan tevreden over het is snel en stabiel.

Mij werdt aangeraden om bij een Intel CPU een Intel chipset te nemen omdat het stabieler en sneller zou zijn, dit heb ik dus niet gedaan en heb daar geen spijt van gekregen....

En je bent een Tweaker dus stabiel moet je het gewoon krijgen toch ? >:)

Is trouwens de combi niet raar AMD en Intel Chipset?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 13:05 schreef Devil_2000 het volgende:
Is trouwens de combi niet raar AMD en Intel Chipset?
:?

• x-wolf
  • Laatst online: 01-05-2024
Op donderdag 12 juli 2001 12:20 schreef limp_bizkit het volgende:
Ik dacht dat die BX chipsets ook wel piii op 733 kunnen laten lopen. Welke bx mobo heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 13:13 schreef x-wolf het volgende:

[..]

Ik dacht dat die BX chipsets ook wel piii op 733 kunnen laten lopen. Welke bx mobo heb je?
MSI 6119... loopt goed op 733 alleen als ik een game opstart slaat die loeihard vast na een tijdje.. 3dmark slaat die ook ergens tijdens zo'n test vast... en ik kan de chipset niet koelen... en ding ondersteund maar UDMA33.. en ik heb UDMA66 hd's...

• Dualdude
Toen ik mijn 6309 kocht, had ik de keuze tussen de 6309 en die met i815. 'k ben dus voor die 6309 gegaan, en heb er geen moment spijt van gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 13:47 schreef Dualdude het volgende:
Toen ik mijn 6309 kocht, had ik de keuze tussen de 6309 en die met i815. 'k ben dus voor die 6309 gegaan, en heb er geen moment spijt van gehad.
das erg fijn om te horen!

BTW MSI zorgt goed voor hun klanten! pen, papier en stickers van ze gekregen!
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.huizing3/msi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.huizing3/msi2.jpg

sorry voor brakke scan, maar is nou eenmaal een scanner van 50,- :)

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

zat dat in de doos ?????

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 16:02 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
zat dat in de doos ?????
nee dat kreeg ik na wat slijmen bij MSI :)

ik heb de keus gemaakt en mijn PIII loopt nu op 733 op mijn VIA plank..

moet alleen nog VIA drivers installen..

Verwijderd

Topicstarter
gggggggrrrrrrrrr :(

VIA 4.32 final install ik... nou gaat dus goed.. reboot.. windows boot niet meer...

veilige modus.. agp de-installen.. windows doet het weer...

help??

MSI 6309
PIII733@733 (op 808 doet die het ook maar eerst maar eens alles laten werken)
256MB SDR PC133 CAS3
ATi Radeon 64MB ViVo
Terratec DMX Xfire 1024
Pinnacle TV Rave
TP link 10/100mbit
Creative DVD12x
Fujitsu 8,4
Maxtor 15

[edit] als ik hem in die standard modus install werkt het wel?

• Zap
  • Niet online

Zap

~

In de standard modus (geen turbo) wordt AGP 4x gedisabled en loopt je AGP op 2x. Das opzich geen ramp, want het verschil tussen 4x en 2x is vrijwel te verwaarlozen..

#

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 13:26 schreef Zap het volgende:
In de standard modus (geen turbo) wordt AGP 4x gedisabled en loopt je AGP op 2x. Das opzich geen ramp, want het verschil tussen 4x en 2x is vrijwel te verwaarlozen..
hij liep op agp 1x... en mijn 3dmark 2000 score was 2400 ofzo... nu heb ik ze wel goed geinstalled gekregen.. heb nu 4800... weol een vershil :)
Pagina: 1