Stereo receiver - ruis uit de boxen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09-2024
Hi,

Ik heb een Harman Kardon Stereo Receiver en sinds vandaag geeft hij op het Tv-kanaal, ik gebruik daarvoor CD-in, flinke ruis. Kabelaansluitingen gecontroleerd maar het blijft ruizen. Als ik de receiver op FM zet, krijg ik geen enkele ruis en heb ik gewoon goed geluid. Hoe kan het dat er plotseling ruis ontstaat tussen de TV en de receiver? Wat vermoeden jullie; ligt het aan de TV, de receiver of de bekabeling er tussen?

bvd
Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:41
Heb je al een andere kabel/ingang geprobeerd?
Heb je buiten de ruis wel het geluid van de tv er door heen?
Als je wat anders op de CD-in aan sluit dan is het wel goed? (met eventueel dezelfde kabel).

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
Hi,

Geen andere kabel/ingang geprobeerd.
Ik hoor door de ruis geen TV meer. Aansluiten op een andere ingang geeft ook ruis. Ik vermoed zelf dat de kabel niet goed is. Morgen uitproberen met n nieuw kabeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 23:27
Over wat voor een kabeltje heb je het, m.a.w. hoe is de TV aangesloten ?

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
Twee tulpstekkers naar 3,5cm jack, hoe zo'n kabeltje heet weet ik nier. Jack zit in de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
Ik bedoel mm ipv cm :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
Net de plug in mijn telefoon gestoken. Daaruit komt gewoon normaal geluid. Storing lijkt dan toch uit de tv te komen, betreft een lg 55uh850v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
Net met mn receiver geschoven waardoor mm geluid in een keer weer werkt. Lijkt wel een of andere interferentie...

Graag je laatste post aanpassen in plaats van vier (!) keer achter elkaar te posten en daarmee het topic onnodig te kicken.

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 02-01-2018 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 09:12
Zoveel interferentie lijkt me onwaarschijnlijk. Mogelijk een slechte verbinding of draadbreuk? Beetje rommelen met het snoer zou dat moeten uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 23:27
Vind een 3,5 mm jack niet zo heel erg betrouwbaar en storing gevoelig, zou indien mogelijk de audio uit van de scart aansluiting gebruiken, zoals gezegd lijkt dit op een defecte kabel of slecht contact in 1 van de stekkers.

Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jack in de TV, dan gebruik je dus de hoofdtelefoonuitgang. Das een workaround, die is er, al werkt het wel, niet voor gemaakt. En iets zegt me dat je geen afgeshermde kabel maar een dropveter gebruikt.

Doe jezelf een lol, koop een stukje digitale kabel en een klein DACje: https://www.allekabels.nl...f-coaxiaal-naar-tulp.html
Optisch of coaxiaal de TV uit en dan twee tulps van dat dacje naar je HK set. Kun je op je HK ook fatsoenlijk het volume regelen ipv via de TV.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Aardlus tussen TV en receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:29
The Eagle schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:11:
Jack in de TV, dan gebruik je dus de hoofdtelefoonuitgang. Das een workaround, die is er, al werkt het wel, niet voor gemaakt. En iets zegt me dat je geen afgeshermde kabel maar een dropveter gebruikt.

Doe jezelf een lol, koop een stukje digitale kabel en een klein DACje: https://www.allekabels.nl...f-coaxiaal-naar-tulp.html
Optisch of coaxiaal de TV uit en dan twee tulps van dat dacje naar je HK set. Kun je op je HK ook fatsoenlijk het volume regelen ipv via de TV.
Waarom zou je niet op je HK volume kunnen regelen als de audio analoog uit de TV komt?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

dat kan wel, maar omdat er een stukje versterking op die hoofdtelefoonuitgang zit gaat dat lang niet altijd goed.
he is geen lijnuitgang, hij is er niet voro gemaakt. En zeker als je het geluid van de TV / hoofdtelefoonuitang dan wat harder zet krijg je ruis.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostvanpoppel
Ik heb uiteindelijk een converter van optisch naar tulp gekocht. De ruis is direct opgelost, geluid is perfect. Bedankt voor de tips!!!
Pagina: 1