Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaterz
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08-2023
Beste forumvrienden,

Al enkele weken heb ik problemen met mijn videokaart, de STRIX GTX 950 van Asus, eerst kreeg ik steeds een te hoge resolutie en kreeg ik in apparaat beheer de beruchte Code 43.
Na meerdere malen opnieuw starten deed de kaart weer normaal, dus dacht ik dat het hem in het stuurprogramma zat, heb deze geüpgraded met de drivers van nVidia zelf, dit mocht niet baten want toen bleef ik niks anders dan code 43 krijgen.

Op den duur de DDU gedraaid en alle nVidia drivers verwijderd, na een herstart installeerde Windows de standaard display driver en was de resolutie zoals het zou moeten zijn alleen zonder Aero en je merkt dat de kaart niet goed aangestuurd wordt.

Gister nog de bijgeleverde driver geïnstalleerd, dit leek goed te gaan, tot vanochtend... :'( nu weer problemen, en daarbij kwam er de totale wazigheid van het scherm.

Het is echt om moedeloos van te worden, heb inmiddels gedaan wat ik kon proberen, weet iemand nog een mogelijke oplossing?

Zie hieronder een foto van de laatste weergave.

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/s66e74.jpg

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:19

mrc4nl

Procrastinatie expert

Welke resolutie draai je? en welke resolutie geeft je motor aan dat ie krijgt?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaterz
Aanbevolen instelling van Windows 1920 x 1080 geloof ik, mijn scherm werkt via displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:19

mrc4nl

Procrastinatie expert

chaterz schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:38:
Aanbevolen instelling van Windows 1920 x 1080 geloof ik, mijn scherm werkt via displayport.
Heb je hetzelfde probleem ook op een lagere resolutie? 12 nogwat bij 720 pixels bijv?

En kijk ook even of je DPI instelling wel op 100% hebt staan.

[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 01-01-2018 23:37 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaterz
Als ik hem lager zet krijg ik zwart beeld met een streepje in het wit, komt ie vervolgens ook niet meer uit tenzij ik de pc reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Hij lijkt op niet native resolutie te draaien dan waar je monitor voor gemaakt is. Check dat eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaterz
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 05:35:
Hij lijkt op niet native resolutie te draaien dan waar je monitor voor gemaakt is. Check dat eerst.
hij heeft altijd probleemloos op 1920 x 1080 gedraaid. Nooit instellingen veranderd oid. Maar het vreemde is ook de code 43 die windows aan de videokaart geeft, dat wijst erop dat deze niet naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chaterz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:26:
[...]
hij heeft altijd probleemloos op 1920 x 1080 gedraaid. Nooit instellingen veranderd oid. Maar het vreemde is ook de code 43 die windows aan de videokaart geeft, dat wijst erop dat deze niet naar behoren werkt.
Heb je er iets mee gedaan? Als er code 43 staat dan heeft Windows deze uitgeschakeld omdat er iets mee aan de hand is. Dan ga je op een niet native resolutie draaien zonder enige vorm van acceleratie zoals desktop, video, dat soort dingen. Dan werken games niet nee.

Het lijkt erop alsof je een driver met succes geinstalleerd hebt en even later weer overschreven wordt door Windows update.

google.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 02-01-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaterz
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:51:
[...]

Heb je er iets mee gedaan? Als er code 43 staat dan heeft Windows deze uitgeschakeld omdat er iets mee aan de hand is. Dan ga je op een niet native resolutie draaien zonder enige vorm van acceleratie zoals desktop, video, dat soort dingen. Dan werken games niet nee.

Het lijkt erop alsof je een driver met succes geinstalleerd hebt en even later weer overschreven wordt door Windows update.

google.
De automatische driverupdate is binnen Windows uitgeschakeld, en dat is juist het vreemde, het eerste stuurprogramma wat ik had draaide perfect.
Als ik ga kijken naar de stuurprogramma versie is het gewoon degene welke ik geïnstalleerd had, zou het niet hardwarematig kunnen wezen?
Soms doet hij het namelijk wel na veel opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je de kaart net of wat langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaterz
Heb 'm bijna 2 jaar, trouwens met de WDDM driver reageert hij wel normaal op 1920 x 1080

[ Voor 17% gewijzigd door chaterz op 02-01-2018 22:58 ]

Pagina: 1