Mijn 17" torretje...

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
Hey hallo,

Ik had ff een klein vraagje..
Hoe kan ik zien op wat voor refresh rate me monitor draait? Als ik naar het menutje ga van de monitor zelf, zeg tie 75Hz, maar daar geloof ik niets van, want in Powerstrip staat er dat ie op^60Hz draait.. Zit op res. van 1280x1024 op 16bits... Helpt u mij? Bij voorbaat dank... :)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vertel eerst ff wat voor een monitor je hebt!
Dan kan ik misschien meer zeggen..

Als je monitor op 60Hz draait dat kun je het direct zien, het flikkerd... :r

De refreshrate is vast wel te zien in de OSD van de monitor, anders wel in >configuratie scherm> beelscherm > instellingen> geavanceerd.

Hmmz, ik draai momenteel: 1152 x 864 @ 100 Hz!!! ;)

Whatever.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik draai 1024*768 omdat die stomme virge geen 1152*864 kent en gekke dingen gaat doen op 85 hz. ;) In 1280*1024 is e\ie niet voruit te branden, filmpjes lopen niet meer enz.

Op een Iiyama Vision Master Pro 410!

• Daan
Ok, ik heb een Optiquest V775 17" monitor..
Heb een Diamond Viper V770 TNT2.
Waar kan ik dat dan zien bij instellingen>geavanceerd? Ik zie het nl. niet.. Zoals ik al zei staat in de OSD 75Hz.. en in Powerstrip 60Hz.. wat mot ik geloven?
Oh ja, hij flikkert weleens, maar dan doe ik Degaus en dan gaat hij wel weer.. Ik zie wel van die hele lichte lijntjes langs randjes e.d.

• Daan
Hallo?? Is daar iemand?

Verwijderd

Ik draai hier op mijn 17" monitortje 1280*1024 @ 85Hz :)
Op 1600*1200 word me toch net ietsje te klein.

Snipr logged out...

• Daan
Ja, wat heb ik daar nou aan? Ik vroeg wat...
^^^

• Stamper|IA
  • Laatst online: 17-07-2017
He Phreak,
Heb je Powerstrip wel geactiveerd???
Meel me effe wat instellingen van powerstrip, dan kijk ik effe voor je....
Groet, Stamper

• Daan
Neej, als je me eerste post hebt gelezen hoefde je dit niet te vragen... Me monitor OSD zegt 75Hz, Powerstrip 60Hz...

Verwijderd

Quote:

"Hallo?? Is daar iemand?"
"Ja, wat heb ik daar nou aan? Ik vroeg wat.."

Phreak mag wel een beetje dimmen, er zijn hier mensen in hun vrije tijd jouw knullige vragen aan het oplossen!

btw. de opgegeven refreshrate van je monitor is hardwarematige info. Deze is te vertrouwen.

• Daan
Is niet zo bedoeld hoor... :)
Maar sommige mensen gaan over hele andere dingen praten, off topic dus..

• Stamper|IA
  • Laatst online: 17-07-2017
Ho sorry, te snel gelezen.....
Beetje klote-probleem, weet zo geen oplossing. Succes...

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Er zit neem ik aan geen menutje op je monitor, daar kan je het vaak namelijk ook in zien. Als je continu op 60 Hz draait kan je echt niet langer dan 30 min achter je monitor zitten anders krijg je echt koppijn.
Ik zelf draai m'n Banshee op een LG 78FT Plus op 1280x1024 met 85 Hz.

• Daan
Je kunt niet lezen... toch wel zielig...
Ik zal ff wat zeggen SJR, and I quote:

"Me monitor OSD zegt 75Hz, Powerstrip 60Hz... "

Duidelijk? :) Mooi...

Verwijderd

Sjr: ik zit nu al zo'n jaar of 8 op een 14" met een max refresh van 60HZ. Daar werk ik enkele uren per dag achter (zeg maar flink) en ik heb nooit last van hoofdpijn. Ben ik nou zo'n biqqel of stellen jullie je aan :P

Jah ik weet dat ik aan vernieuwing toe ben en heb intressen in de CTX PR705F Flattron Trinitron. Heeft iemand ervaring met dat ding? Ik kan hem zelf eigenlijk niet gaan bekijken omdat ze hier in heerenveen alleen maar highscreen vobis troep verkopen :(

Verwijderd

ja welke hendriq gaat dan ook naar vobisch? Ga 'ns nar Fransch biqqul die zit op heideburen geloof ik, daar heb ik mijn k7 ook vandaan :)

Verwijderd

Ik heb zelf ook jaren naar een 20hz 14" monitor zitten turen. In al die jaren was ik regelmatig ziek, had last van puistjes, wit gezicht, wallen onder m'n ogen, druiper etcetera.
Na aanschaf van 17" Iiyama 404 ben ik beresterk, oergezond, altijd uitgeslapen, bruine kop.

Maar hoofdpijn heb ik nooit gehad van die 14".....

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

oke freek, sorry verkeerd gelezen. Maar als het menutje zegt dat'ie op 75 staat dan staat hij daar ook op. Ik geloof eerder dat Powerstrip het fout heeft dan dat je menutje het fout heeft.
Kan je in Winhoos je refresh niet op 60 of 75 zetten en merk je dan geen verschil?

Over dat op 60 Hz koppijn gedoe:
Vlgns mij is het maar gewoon waar je aan gewent bent. Als ik nu mijn monitor op 60 Hz zet houd ik dat niet lang vol, zelfs 70 vind ik al te onrustig.
Pagina: 1