Casema Premium PPPoE probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Ik heb sinds een paar weken een Casema Premium abo. Ik heb alleen een probleem met verbinden.

Ik moet een verbinding maken met het PPPoE-proggie (NTS Ethernet) dat Wanadoo bij de modem levert. Op het moment dat ik een verbinding activeer wordt er wel een verbinding opgezet (soms duurt dat heel lang). Maar als die verbinding staat, gaat niets doorheen. Volgens NTS heb ik een IP-adres toegewezen gekregen en staan de DNS-servers ingesteld, maar volgens IPCONFIG niet. Als ik ping naar een adres krijg ik direct een foutmelding. Windows ziet dus helemaal geen verbinding.

Het rare is dat het na paar keer proberen wel lukt. Maar zelfs dan moet ik ook de verbinding enkele minuten aan laten staan voordat er ook maar iets doorheen gaat. Dit test ik met een batch-file die continue naar verschillende servers pingt.
Als de verbinding staat heb ik geen problemen meer, hij blijft dan gewoon uren achtereen open staan.

Ik draai het onder Windows 2000 (maar onder W98 heb ik hetzelfde probleem). Ik heb ook twee netwerkkaarten in mijn machine zitten.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het is bekend dat het bijgeleverde NTS programma niet echt lekker werkt onder Windows 2000. Wat er precies aan de hand is kan ik dan ook moeilijk bepalen. Een veel beter alternatief is verbinding te maken via het programma RasPPPoE. Dit kun je o.a. hier:

http://home.wanadoo.nl/wanadoofaq/com21/software.htm

vinden. Succes! :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

zoek naar het prog. raspppoe. Versie 0.96 is de nieuwste /beste. Hiermee gaat inbellen vanaf een client ook goed itt die NTS crap.
Sorry, had de eerste reactie niet gelezen |:(

Lees wel de bijbehorende manual voor het installen

• Steenvoorde
Perfect, bedankt! Ik ga het vanavond meteen proberen!

• Steenvoorde
Yihaah!

Hij doet het hoor! Simpele installatie en in één keer een verbinding :). Ik kan iedereen met een com21 Wanadoo verbinding dit proggie (/driver) aanraden!

Nogmaals bedankt voor jullie hulp. Maar nu snel weer AudioGalaxy aanzetten! :P.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
En wat voor een snelheden haal je nou, met zo'n kaashema premium abbotje ?

Like this yall...

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op donderdag 12 juli 2001 20:21 schreef mrFreeZe het volgende:
En wat voor een snelheden haal je nou, met zo'n kaashema premium abbotje ?
Sinds de snelheidsverdubbeling van afgelopen maandag zo'n 64 kB/s. Dit is goed te zien op speedtest.nl: http://www.speedsuite.net/speedsuite/Database/Graphs.asp?pi_id=36&co_id=73

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

AMDFreak

Intel is zo..

zo iets haal ik ook :) 100kb haal ik ook zelfs (als ik van home.wanadoo.nl servers download :))

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Ouwe }:O }:O

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Pagina: 1