Stelling:
1. Ik denk dat ik ongeveer 160 uur nodig heb voor 40 pagina's?
2. Ik ben semi-gevorderd met wordpress+plugins.
3. Ik ben redelijk bekend met HTML(5), CSS, C++
4. Ik zit al sinds 1985 in computers (LTS, MTS+ Elektrotechniek/energietechniek) en sinds 2010 in webdesign.
5. Mijn passie zijn computers.
6. Ik wil als ZZP aan de gang en ben bezig me in te schijven bij KvK.
7. Ik ben bezig met marktonderzoek.
8. Ik ben redelijk ervaren met GIMP/Photoschop etc.
9. Ik ben redelijk ervaren met video editing .
10. Ik ben autodidact.
11. Ik heb geen diploma's programmeren of webdesign? Is dat vereist als ZZP webdesign?
12. Ik ben al vijf jaar ook beginnend kunstenaar.
13. Ik neem alleen opdrachten aan als ik klik met klant heb.(zie schermnaam ....)
14. Ik heb ervaringen met migratie's.
15. Ik heb ervaringen met hosting.
16. Ik heb ervaringen met domeinen en doorverwijzen.
17. Ik heb ervaringen met CMS'en en Cpanels.
18. Toen ik begon met webdesign in 2010, deed ik over 40 pagina's 400uur, nu doe dat in 160uur of minder?
Kan het nog sneller?? Zo ja welk niveau heb ik nu behaald: beginnend / semi of vol professional?
En wat kan ik dan per uur vragen om marktconcurrent zijn?
Alleen ben ik onzeker om de stap te zetten naar ZZP webdesigner en de zakelijke aanpak.
Ik weet niet of het een vereiste is dat je een certificaat moet hebben of dat het een vrij beroep is?
En welke opleidingen / cursussen / etc zijn jullie aanbevelingen?
Ik ben van plan een certificaat webdesign te halen online of moet ik naar een gerenommeerde instelling gaan? Tevens heb ik navraag in mijn netwerk gedaan en feedback gekregen.
Ik heb de stelling nagerekend volgens:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1104762#prijsberekening
Ik ben aan onderhandelen met een mogelijke opdrachtgever. Maar ik hou de boot af door te zeggen dat ik eerst mijn bedrijf rond moet klrijgen als ZZP'er. Maar dan ben ik bang dat ik opdracht mis loop?
Jullie hulp is welkom.
SVP ook informatie / links / boeken / etc van goede tools om probleem aan te pakken?
Ik heb onderzoek gedaan naar marktprijzen responsive webdesign etc. En ben tot deze conclusie gekomen:8000 eur (bruto) is een redelijke ZZP marktprijs voor een WordPress responsieve site op maat gemaakt, (inclusief design en programmeren)
1. Ik denk dat ik ongeveer 160 uur nodig heb voor 40 pagina's?
2. Ik ben semi-gevorderd met wordpress+plugins.
3. Ik ben redelijk bekend met HTML(5), CSS, C++
4. Ik zit al sinds 1985 in computers (LTS, MTS+ Elektrotechniek/energietechniek) en sinds 2010 in webdesign.
5. Mijn passie zijn computers.
6. Ik wil als ZZP aan de gang en ben bezig me in te schijven bij KvK.
7. Ik ben bezig met marktonderzoek.
8. Ik ben redelijk ervaren met GIMP/Photoschop etc.
9. Ik ben redelijk ervaren met video editing .
10. Ik ben autodidact.
11. Ik heb geen diploma's programmeren of webdesign? Is dat vereist als ZZP webdesign?
12. Ik ben al vijf jaar ook beginnend kunstenaar.
13. Ik neem alleen opdrachten aan als ik klik met klant heb.(zie schermnaam ....)
14. Ik heb ervaringen met migratie's.
15. Ik heb ervaringen met hosting.
16. Ik heb ervaringen met domeinen en doorverwijzen.
17. Ik heb ervaringen met CMS'en en Cpanels.
18. Toen ik begon met webdesign in 2010, deed ik over 40 pagina's 400uur, nu doe dat in 160uur of minder?
Kan het nog sneller?? Zo ja welk niveau heb ik nu behaald: beginnend / semi of vol professional?
En wat kan ik dan per uur vragen om marktconcurrent zijn?
Alleen ben ik onzeker om de stap te zetten naar ZZP webdesigner en de zakelijke aanpak.
Ik weet niet of het een vereiste is dat je een certificaat moet hebben of dat het een vrij beroep is?
En welke opleidingen / cursussen / etc zijn jullie aanbevelingen?
Ik ben van plan een certificaat webdesign te halen online of moet ik naar een gerenommeerde instelling gaan? Tevens heb ik navraag in mijn netwerk gedaan en feedback gekregen.
Ik heb de stelling nagerekend volgens:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1104762#prijsberekening
Ik ben aan onderhandelen met een mogelijke opdrachtgever. Maar ik hou de boot af door te zeggen dat ik eerst mijn bedrijf rond moet klrijgen als ZZP'er. Maar dan ben ik bang dat ik opdracht mis loop?
Jullie hulp is welkom.
SVP ook informatie / links / boeken / etc van goede tools om probleem aan te pakken?
Verstand van 'Alles' van 'Niets'