Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Stelling:
8000 eur (bruto) is een redelijke ZZP marktprijs voor een WordPress responsieve site op maat gemaakt, (inclusief design en programmeren)
Ik heb onderzoek gedaan naar marktprijzen responsive webdesign etc. En ben tot deze conclusie gekomen:
1. Ik denk dat ik ongeveer 160 uur nodig heb voor 40 pagina's?
2. Ik ben semi-gevorderd met wordpress+plugins.
3. Ik ben redelijk bekend met HTML(5), CSS, C++
4. Ik zit al sinds 1985 in computers (LTS, MTS+ Elektrotechniek/energietechniek) en sinds 2010 in webdesign.
5. Mijn passie zijn computers.
6. Ik wil als ZZP aan de gang en ben bezig me in te schijven bij KvK.
7. Ik ben bezig met marktonderzoek.
8. Ik ben redelijk ervaren met GIMP/Photoschop etc.
9. Ik ben redelijk ervaren met video editing .
10. Ik ben autodidact.
11. Ik heb geen diploma's programmeren of webdesign? Is dat vereist als ZZP webdesign?
12. Ik ben al vijf jaar ook beginnend kunstenaar.
13. Ik neem alleen opdrachten aan als ik klik met klant heb.(zie schermnaam ....)
14. Ik heb ervaringen met migratie's.
15. Ik heb ervaringen met hosting.
16. Ik heb ervaringen met domeinen en doorverwijzen.
17. Ik heb ervaringen met CMS'en en Cpanels.
18. Toen ik begon met webdesign in 2010, deed ik over 40 pagina's 400uur, nu doe dat in 160uur of minder?
Kan het nog sneller?? Zo ja welk niveau heb ik nu behaald: beginnend / semi of vol professional?
En wat kan ik dan per uur vragen om marktconcurrent zijn?

Alleen ben ik onzeker om de stap te zetten naar ZZP webdesigner en de zakelijke aanpak.
Ik weet niet of het een vereiste is dat je een certificaat moet hebben of dat het een vrij beroep is?
En welke opleidingen / cursussen / etc zijn jullie aanbevelingen? _/-\o_

Ik ben van plan een certificaat webdesign te halen online of moet ik naar een gerenommeerde instelling gaan? Tevens heb ik navraag in mijn netwerk gedaan en feedback gekregen.

Ik heb de stelling nagerekend volgens:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1104762#prijsberekening

Ik ben aan onderhandelen met een mogelijke opdrachtgever. Maar ik hou de boot af door te zeggen dat ik eerst mijn bedrijf rond moet klrijgen als ZZP'er. Maar dan ben ik bang dat ik opdracht mis loop?

Jullie hulp is welkom. _/-\o_
SVP ook informatie / links / boeken / etc van goede tools om probleem aan te pakken?

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je nog telt in pagina's per uur (of X pagina's voor € Y) dan zou ik hier toch nog eens goed over nadenken. Ik produceer miljarden pagina's in 5 minuten als het moet ;) Anderzijds heb ik voor sommige "pagina's" dagen en soms weken of maanden werk. De ene "pagina" is de andere niet. Zolang je dat verschil niet ziet zijn al die andere 171 punten uit je topicstart totaal irrelevant (sowieso zie ik niet waarom dat allemaal afzonderlijke (maar niet samenhangende) punten zijn.

En zonder de opdracht (tot in detail) te kennen kan niemand je vertellen of bedrag X wel of geen goede prijs is.

Voor alle overige vragen verwijs ik je naar onze search en Welke programmeertaal moet ik leren?. Die laatste lees je dan maar wat "algemener" als specifiek op een taal gericht; je zult de strekking wel snappen ;)
paranoia68 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 03:29:
Tevens heb ik navraag in mijn netwerk gedaan en feedback gekregen.
En toch zie ik daar hier niets van in je topicstart terug en per onze Quickstart is dat wél de bedoeling ;-)
paranoia68 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 03:29:
Maar dan ben ik bang dat ik opdracht mis loop?
Een beetje ondernemersgeest zul je wel moeten hebben en daar heb je niemand anders' hulp / advies voor nodig dan je eigen. Kun je (en geloof je daar ook echt in!) de opdracht aan? Dan ga je om tafel zitten en werk je een deal uit waarin je, desnoods, aangeeft (nog) niet zelfstandig te zijn en daar bepaalde voorwaarden aan verbindt o.i.d. Kun je 't niet aan dan laat je 't mooi aan je voorbij gaan en bespaar je jezelf een he-le-boel ellende op de lange(re) termijn. Verwijs ze desnoods door naar iemand / een bedrijf dat je kent en de klus dan wel gunt / aankan en probeer dan een percentage voor 't doorverwijzen te pakken ofzo ;)

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 01-01-2018 04:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.