KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Stressed = 35'C
Kamer temp 24'C
Op 1,95V en koetje aan + burn in test aan.
Als ik de fan eruit trek wordt ie stressed max 49'C
Verwijderd
maar post de volgende keer ff je hele systeem
dan kunnen we kijken waar het nogmeer aan kan liggen
Staat het op de core? Erm, daar kon ik nergens zo'n waarde'tje vinden.. nu @ 901 Mhz - 1,85v trouwens..Op donderdag 12 juli 2001 12:39 schreef Hiro Shima het volgende:
stepping aflezen van de core van je proc, en je core voltage verhogen voor stabiel draaien
maar post de volgende keer ff je hele systeem
dan kunnen we kijken waar het nogmeer aan kan liggen
Mijn systeem (was met een P3 650@866++ en met een Celly 2 566@850++).
- Abit BE6-2
- 2 x 256Mb Mtec 6ns Pc133
- Raid controller Promise Fasttrak66
- 2 x WD400BB (80Gb Raid 0 stripe'je bij mekaar)
- Sb Live! 1024 Retail
- SMC Etherpower II 10/100Mbps
- Realtek 10Mbps netwerk (useless)
- Hercules Gf2 GTS 32Mb Tvout
- 8x4x32 Panasonic CDRW
- Toshiba 4.8X DVD speler
- 52X Aopen cdrom
- Spire copper based Athlon veel te veel koeler op een slotketje (merkloos, heeft met die 650 op 1040 staan
ps dma66 onboard dinkie staat uit..
Er slingert hier nog zo'n celly'tje.. daar staat dit op:Op donderdag 12 juli 2001 12:51 schreef nigelator het volgende:
[..]
Staat het op de core? Erm, daar kon ik nergens zo'n waarde'tje vinden.. nu @ 901 Mhz - 1,85v trouwens..
- Abit BE6-2
- Sb Live! 1024 Retail
- 8x4x32 Panasonic CDRW
- 52X Aopen cdrom
- Spire copper based Athlon veel te veel koeler op een slotketje (merkloos, heeft met die 650 op 1040 staan).
Celeron TM (Duh) Malay
566/128/66/1.5v
L015A152-0753 SL46T
Op de onderkant, of dat blauwe vlakje (da c0re) staat nopes.. Ist hieruit op te maken?
Dit is dus van mijn CELERON en niet van me P3..
je stelt nu precies zo een vraag...beetje hypocriet , niet ?
Dat je t zelf ook even door hebt k ?;
Op donderdag 12 juli 2001 11:49 schreef nigelator het volgende:
Hai, na het uitvoerig lezen van de Faq en het gebruik gemaakt te hebben v
n de Search rest mij toch nog een vraag.
Hoe lees ik de stepping uit van mijn proc?
Sysoft Sandra zegt zelf C0, maar er moet dan nog een derde dinkie (voor?) bij.
Verder als ik m'n 750 netjes op 1ghz wil laten lopen lukt dat op geen enkele manier. Steeds als ie win2k wil laden (als ie al boot) dan crasht ie. Wordt niet warm en kan wel in bios enzo. Ben em nu aan het inbranden, zou dat helpen dan? Me celly's en me P3 650 kon ik al van scrap oc-en .. zal deze dat niet kunnen? Het type ding is Sl472 gloof ik .. verder weet ik het niet.
Zijn er ook nog andere proggies om die info mee uit te lezen?
Thx!
Verwijderd
Erm.. ms heb je gelijk, maar ik kon het echt niet vinden.. sterker nog, ik ben het nu aan het zoeken .. al 4 uur lang, non stop .. dus misschien denk je dat ik iets zoek wat er wel al is, maar wat ik uiteindelijk niet bevredigend genoeg vindt.. maargoed, ik zal maar niets meer posten. Ik neem normaal bij mijn "agressieve" reactie nog de moeite om een voorstel te doen, of het posten van een url.Op donderdag 12 juli 2001 12:59 schreef majic het volgende:
Je reageert zelf altijd enorm agressief als andere mensen op t forum hardware vraagjes posten die ze met een simpele search op www.google.com of binnen t forum al kunnen oplossen.....
je stelt nu precies zo een vraag...beetje hypocriet , niet ?
Dat je t zelf ook even door hebt k ?;
[..]
Op donderdag 12 juli 2001 13:01 schreef Hiro Shima het volgende:
als die 650 het wel deet op de zelfde FSB zou ik toch zeggen dat je proc gewoon niet verder kan
Joehoeee 941MhzOp donderdag 12 juli 2001 13:01 schreef Hiro Shima het volgende:
als die 650 het wel deet op de zelfde FSB zou ik toch zeggen dat je proc gewoon niet verder kan
Niet stabiel..
Waarom is 3d zo zwaar voor em? Alles gaat perfect, behalve 3d.. dat loopt nog wel es vast...
Hmzz ..Op donderdag 12 juli 2001 12:51 schreef nigelator het volgende:
[..]
Staat het op de core? Erm, daar kon ik nergens zo'n waarde'tje vinden.. nu @ 901 Mhz - 1,85v trouwens..
- Abit BE6-2
- Sb Live! 1024 Retail
- 8x4x32 Panasonic CDRW
- 52X Aopen cdrom
- Spire copper based Athlon veel te veel koeler op een slotketje (merkloos, heeft met die 650 op 1040 staan).
Ik zie dat je M-TEC ram hebt
Ik weet niet hoe hoog jou FSB staat maar M-TEC wil nog wel eens gaan "NEKKEN" als ie wordt overgeclocked
Verwijderd
750 moet de 1000 toch wel kunnen halen lijkt mij...
Apart.. tis toch Pc 166 geheugen wat nog boot op 166Mhz fsb... ben er zelf heel blij mij, heb jij er slechtere ervaringen mee? Bovendien wil ik nu ook PC133@Pc133mhz hebben.Op donderdag 12 juli 2001 15:04 schreef NuKeFaCe het volgende:
[..]
Hmzz ..
Ik zie dat je M-TEC ram hebt
Ik weet niet hoe hoog jou FSB staat maar M-TEC wil nog wel eens gaan "NEKKEN" als ie wordt overgeclocked
Zo te zien zijn alle die hard tweakers sprake loos, dus ik ga em maar weer verkopen ofzo .. want dis naadje.
Je hebt een SL462 , geen SL472.
Dat is geen cC0 maar een cB0 stepping...
De Sl462 staat ook niet bekend om zn overclocking potentieel, en haalt wel de 1GHz maar vaak met extreme koeling (waterkoeling meest..) . Ik zou je voltage nog eens verhogen met als max 2.05 oid en kijken of ie de 950-ish stabiel wil doen
Op donderdag 12 juli 2001 11:49 schreef nigelator het volgende:
Hai, na het uitvoerig lezen van de Faq en het gebruik gemaakt te hebben van de Search rest mij toch nog een vraag.
Hoe lees ik de stepping uit van mijn proc?
Sysoft Sandra zegt zelf C0, maar er moet dan nog een derde dinkie (voor?) bij.
Verder als ik m'n 750 netjes op 1ghz wil laten lopen lukt dat op geen enkele manier. Steeds als ie win2k wil laden (als ie al boot) dan crasht ie. Wordt niet warm en kan wel in bios enzo. Ben em nu aan het inbranden, zou dat helpen dan? Me celly's en me P3 650 kon ik al van scrap oc-en .. zal deze dat niet kunnen? Het type ding is Sl472 gloof ik .. verder weet ik het niet.
Zijn er ook nog andere proggies om die info mee uit te lezen?
Thx!
Oke, bedankt.. maar ik heb vanmmiddag gekeken op dat ding, en er staat wel Sl472 opOp donderdag 12 juli 2001 18:28 schreef majic het volgende:
Nou omdat er na een halve dag nogsteeds niemand reageerd en je t zelf ook niet kan vinden :
De Sl462 staat ook niet bekend om zn overclocking potentieel, en haalt wel de 1GHz maar vaak met extreme koeling (waterkoeling meest..) . Ik zou je voltage nog eens verhogen met als max 2.05 oid en kijken of ie de 950-ish stabiel wil doen
[..]
Thx allemaal!
Tada: 960Mhz ... het wordt al wat..
Alle stepping van de p3-750 zijn :
SL3V6 SL3WC SL3VC SL3VN (allemaal CA2 core)
SL456 SL3XP SL462 SL3XZ (allemaal cB0 core)
SL4M9 SL4CF SL4KE SL4BZ (allemaal cC0 core)
Mocht t wel zo zijn, maak er een foto van en post em hier...erg bizar dan.
Op donderdag 12 juli 2001 23:39 schreef nigelator het volgende:
[..]
Oke, bedankt.. maar ik heb vanmmiddag gekeken op dat ding, en er staat wel Sl472 opMisschien lukt het ooit nog wel.. hij boot wel netjes op die snelheid, maart ik begin te vermoeden dat de slotket niet verder dan +/- 900mhz wil, omdat geen van mijn andere proc's stabiel boven de 900Mhz wilde worden. Ik rommel wel verder, momenteel staat ie lekker te fikken..
Thx allemaal!
Verwijderd
damn je bent hoger dan mij...Op donderdag 12 juli 2001 23:39 schreef nigelator het volgende:
ik heb nu 808MHz
PIII 733@808@1.65V 147MHz FSB
256MB -> 1x 128MB Hyundai, 1x 128MB merkloos en werkt niet op 133Mhz CAS2.. maar wel op 147MHz CAS3.
nu mijn chipset koelen en beter geheugen aanschaffen.. en dan...
Mijn chipset kan ik niet koelen, die zit pcies onder mijn proc koeler. Heb er wel koelprut tussen gedaan en mijn cpu koeler blaast er wel wat lucht langs. Er zijn nog wat deeltjes die echt onwijs heet worden, zoals die busjes achter de slot1. Die zijn voor de voeding van de proc en kan ik bijna niet aanraken. Verder is mijn mem niet zo'n probleem, die draait max op 133mhz, en is ook PC133Op vrijdag 13 juli 2001 11:17 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
damn je bent hoger dan mij...
ik heb nu 808MHz
PIII 733@808@1.65V 147MHz FSB
256MB -> 1x 128MB Hyundai, 1x 128MB merkloos en werkt niet op 133Mhz CAS2.. maar wel op 147MHz CAS3.
nu mijn chipset koelen en beter geheugen aanschaffen.. en dan...
Nu op 948Mhz en 1,90V doet ie het wel goed.. dat inbranden hebbik opgezocht en werkt dus echt. Dus ik laat em zo een tijdje staan en dan gaan we wel weer es verder...
Ik kan ook nergens een SL472 vinden. Maar volgens de P!!! SpecUpdate juni 2001 is de SL462 een cD0 stepping. En volgens de maart 2001 update is 'tie net als jij zegt een cB0.Op vrijdag 13 juli 2001 09:56 schreef majic het volgende:
Die bestaat niet...
Alle stepping van de p3-750 zijn :
SL3V6 SL3WC SL3VC SL3VN (allemaal CA2 core)
SL456 SL3XP SL462 SL3XZ (allemaal cB0 core)
SL4M9 SL4CF SL4KE SL4BZ (allemaal cC0 core)
Mocht t wel zo zijn, maak er een foto van en post em hier...erg bizar dan.
[..]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Op vrijdag 13 juli 2001 12:43 schreef MGSNK het volgende:
trouwens wat voor koeler zou ik het best op mijn p3 moeten mikken? dus alleen koler, want ik vind die PEP66T wel goed werken
Tjah, op zich volstaat elke Athlon Socket A 1500Mhz koeler wel, omdat je dan een onwijze overkill hebt. Gaat je 650 niet hoger dan 800? Mijnes ging tot 866 stabiel en 1040 onstabiel. En dat allemaal op 1,75V. Alleen was die na een 9mnd zo ingebrand dat ie allee nog maar op 650 kon, anders bootte ie niet meer. Dus oc-en is zeker wel slecht voor je proc enzo..Op vrijdag 13 juli 2001 12:47 schreef MGSNK het volgende:
[..]
Verkeerde knop?Op vrijdag 13 juli 2001 12:47 schreef MGSNK het volgende:
[..]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Das idd wel errug warm .. wordt je koellichaam dan ook zo heet?Op vrijdag 13 juli 2001 12:57 schreef MGSNK het volgende:
eeeh hij kan wel denk ik hoger, maar ik wil er eerst wel een betere Fan op mikken, bv een Delta 60 HP ofzo, hij heeft nu maar een sunon en een AVC klote ding. Warm wordt ie niet echt, maar full-load.... zeker 60 graden! OUCH. dus toch eerst ff fan voordat ik hoger ga, aan rest van hardware ligt het niet, zie specs (pc166 geheugen)
Anders is het contact misschien niet 100%.
Ff over dat voltage op je moederbord, hoe krijg ik dat hoger dan 1,95v van wat ie dus nu kan .. ms wil ie dan harder..
Njah.. ik ga ff kijken in de stad of ze die slot convertortje met voltage dinkie hebben.. dan doe ik het wel zo..Op vrijdag 13 juli 2001 13:25 schreef MGSNK het volgende:
ach, voltage... weet niet dacht max van 2.05 V hmmm, denk ook dat ik gelijk ook maar artic silver bij bestel, kheb nu slechte koelprut
heh
Als je heeeel weinig van die standaard smurry erop doet werkt ut toch prima? dan ist grootste deel metaal -> metaal dus beste?Op vrijdag 13 juli 2001 13:51 schreef MGSNK het volgende:
heeft iemand hier nog artic over?
heh
Zow. heb nu even de Abit slotket III gehaald.. en erm.. tjah, dat was het dus niet zullen we maar zeggen ..
Gelukt?Op vrijdag 13 juli 2001 13:51 schreef MGSNK het volgende:
heeft iemand hier nog artic over?
heh
1 dag 941Mhz .. grr.. misschien wordt het toch nog wat.. wel lekker snel allemaalOp vrijdag 13 juli 2001 14:00 schreef nigelator het volgende:
[..]
Als je heeeel weinig van die standaard smurry erop doet werkt ut toch prima? dan ist grootste deel metaal -> metaal dus beste?
Zow. heb nu even de Abit slotket III gehaald.. en erm.. tjah, dat was het dus niet zullen we maar zeggen ..Voltage kan nu zo hoog als ik wil, alleen die proc niet
Heb hier een P3 cBo staan....700@1050MHz met een Arctic Circle op 1.85Volt ( is een slot1 uitvoering nog )Op donderdag 12 juli 2001 18:28 schreef majic het volgende:
Nou omdat er na een halve dag nogsteeds niemand reageerd en je t zelf ook niet kan vinden :
[..]
cBo's zijn zo slecht nog niet
Die-hard Brexiteer
Je bent vrij lucky met je cB0 @ 1.05 GHz imho:)
Op dinsdag 17 juli 2001 21:43 schreef BeyondHorizon het volgende:
[..]
Heb hier een P3 cBo staan....700@1050MHz met een Arctic Circle op 1.85Volt ( is een slot1 uitvoering nog )
cBo's zijn zo slecht nog niet