Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WiFi netwerk opzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb geen mogelijkheden tot internet in mijn situatie (alleen 4g). Maar wil graag een WiFi netwerk creeeren zodat ik gebruik kan maken van een babyfoon, chromecast etc. Het moet een netwerk zijn met een bereik boven de 30 meter.
Wat moet ik hiervoor aanschaffen? In de toekomst heb ik wel internet mogelijkheden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

...
Begin eens met dit in te vullen.

30 meter op een open veld zonder obstakels of interferentie, en zonder enige performance-eisen is makkelijk te doen (WiFi reikt in beginsel 300-450m). Ik vermoed echter dat dat hier niet het geval is. Dus geef aan wat er allemaal tussen de AP en clients in zit qua obstakels (en waar ze van gemaakt zijn), wat de WiFi-specs van de aan te sluiten apparaten zijn (m.n of ze 5GHz ondersteunen), wat voor omgeving om deze 30m heen zit (heb je buren? komen daar WiFi-netwerken of andere stoorbronnen in de 2.4GHz en/of 5GHz banden vandaan?) en tenslotte wat het moet kunnen qua performance (wat is de zwaarste belasting die je voorziet als alles tegelijkertijd aan staat?)

Verder zijn er prima 4G modemrouter te krijgen die een 4G verbinding koppelen aan een WiFi-verbinding binnenhuis.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Niks speciaals qua performance. Moet alleen weten wat voor hardware ik het beste kan kopen. Linkjes :). Verder geen verstand van.

Verwijderd

In jou geval een simpel routertje al voldoen.
Pak wel dual band router met gigabit poorten zodat je er in de toekomst ook wat aan hebt.

pricewatch: TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 23:45:
In jou geval een simpel routertje al voldoen.
Pak wel dual band router met gigabit poorten zodat je er in de toekomst ook wat aan hebt.

pricewatch: TP-Link Archer C2-AC750 Draadloze Dual-Band Gigabit Router
En hoe komt het 4G het netwerk binnen ?
volgens mij ondersteund deze dit niet zomaar out of the box ;)

TS zal een 4G capable-router moeten vinden, die eventueel 'later' her-gebruikt kan worden.
De pricewatch: TP-Link Archer MR200 zou een oplossing kunnen zijn, maar we zien niet in de glazen bol hoe het budget is geregeld

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 31-12-2017 23:50 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 23:18:
Niks speciaals qua performance. Moet alleen weten wat voor hardware ik het beste kan kopen. Linkjes :). Verder geen verstand van.
Nou, verder geen zinnig advies dan :o

Welke hardware je het beste kunt kopen hangt af van al de zaken die ik hierboven noemde en waar je vakkundig niets over wilt zeggen. Wij hebben prima verstand van WiFi, maar de glazen bol is stuk...

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 01-01-2018 02:16 ]

Oslik blyat! Oslik!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 23:18:
Dus je wilt dat we jou adviseren 'iets' te kopen voor een onbekende situatie?
Ik wil graag een auto, zeg er niet bij dat ik geen garage heb, welke kleur en wat voor budget ik heb want ik wil graag een auto kopen op jouw advies zodat ik daarna kan klagen dat ik niet van een knalroze bestelwagen houdt...
Oftewel wat wil je doen, schets de situatie desnoods in Paint hoe je huis er ongeveer uitziet enz...
'30 meter' bereik zegt letterlijk niks, dat is dus helaas niet nuttige informatie hierin, wat je budget is ga ik nog even voor je opzoeken in mijn glazen bol maar die is niet te snel dus als jij dat soort informatie alvast kan geven ;)
Verder is het ook niet al te uitnodigend om:
...(niks)
Neer te zetten, een beetje eigen inzet voor gratis hulp mag wel, is zelfs verplicht hier :)

Geef je die informatie, dan kunnen we de juiste adviezen geven, enige wat we nu kunnen zeggen: koop iets duurs want da's beter...

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1