Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• stuyt
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10:45
Ik zoek een?
Mooie set om als Home-Cinema setup te functioneren in mijn woonkamer. De kamer is ongeveer 4x5m. Ik ben op zoek naar een AV receiver waar ik meerdere HDMI bronnen op kan aansluiten en draadloos naar kan streamen via Airplay/Spotify.

Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te gebruiken om TV/films/Netflix mee te kijken en muziek mee te luisteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Receiver: Denon AVR X1400H of X2400H. Met het oog op de toekomst is de tweede wellicht beter (4K upscaling), verder zie ik weinig voordelen.

Qua speakers vind ik het lastig. Graag zou ik surround geluid willen hebben voor het kijken van films. Op internet zijn tal van 5.1 sets te koop (Harman Kardon/Onkyo) maar daar lees ik hier veel matige kritieken over. Echter, mijn kamer is niet zo groot en met mijn huidige budget is het wellicht toch een goede tussenoplossing? Later zou ik altijd nog kunnen upgraden naar betere luidsprekers (als ik geen student meer ben :P ) En anders hoor ik graag welke combinaties van front/rear/center evt. sub speakers jullie zouden aanraden

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag jullie advies! Mochten jullie nog aanvullende vragen hebben, dan hoor ik het graag.

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14-10 15:28
Denon is prima idd en een goede 5.1 set op marktplaats scoren.

X2400 goede basis. Speakers kan je beginnen met 2.0 en uitbouwen.
5.1 dali staanders https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
5.1 kef eitjes https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
Iets voor je?

Edit
2.0 mooie start Dali (groot fan van 😇)
https://www.marktplaats.n...pet=horizontalRichSnippet

caspervc wijzigde deze reactie 31-12-2017 21:39 (19%)

• stuyt
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10:45
Dank voor je reactie @caspervc! Ik ga de Dali speakers eens goed bekijken. In hoeverre zou een sub nog bijdragen als ik deze speakers zou nemen? Dus 2.0 --> 2.1.

En nog meer suggesties van anderen?

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14-10 15:28
Moet je echt luisteren.
Ik vind een basis sub alleen toevoegen voor films. Voor muziek heb je niet zo snel een sub nodig.

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11:10
quote:
stuyt schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:41:
Dank voor je reactie @caspervc! Ik ga de Dali speakers eens goed bekijken. In hoeverre zou een sub nog bijdragen als ik deze speakers zou nemen? Dus 2.0 --> 2.1.

En nog meer suggesties van anderen?
Dat schijnen erg goede speakers te zijn, voor een sub die verbetering geeft zul je ook best een goede moeten nemen SVS SB1000 of gelijkwaardig.
Een mindere sub zal er meer een rommel van maken dan verbetering. :)

• Malfoi
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 03-09 14:06
Heb je inmiddels een keuze gemaakt? Zit ook in dubio of ik de 2400 het prijsverschil waard vind.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True