Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ISRA met modem verbinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,

Ik heb al tijden problemen met de verbinding. Het modem wat ik heb verliest meerdere keren per dag de DSL verbinding en start opnieuw op. Na consult met mijn provider hebben zij mij een nieuw modem gestuurd en gezegd dat ik de huidige kabel (plat) moet vervangen door een een ronde, dit schijnbaar door de vectoring.

Wie o Wie kan en wil mij helpen want ik zoek dus zo'n kabel maar kan niks vinden. Kan ik beter zelf één maken of voldoet een kant en klare. Wel moet ik zeggen dat de lengte van de kabel behoorlijk en ongewenst is nml +- 7 meter.

Alvast bedankt en groeten Wesley

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:29
Een kant een klare voldoet maar probeer het ook eens met een korte kabel. Normaal gesproken hoort het modem aan te worden gesloten met een kabel van 1m oid.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Meestal zit er bij het nieuwe modem wel een kant en klaar kabeltje bij die gewoon gebruikt kan worden.
En wat voor ISRA heb je verder?

Je moet er eentje hebben waarop je een RJ-11 stekker kan inpluggen, de rest kan problemen geven met Vectoring en/of pairbonding.

Afbeeldingslocatie: http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/telecom_isra.jpg

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Het ISRA punt wat er zit is 3 jaar oud en lijkt op de tweede van links. De kabel die er bij zit zijn te kort voor mij. Het modem komt dan aan de voorkant van het huis te hangen en dan is de algehele wifi dekking van modem tot in schuur slecht.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:00

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

AP's gebruiken en goed instellen. Modem zo dicht mogelijk tegen het ISRA punt hangen en de rest met netwerk kabels werken en AP's. In jou geval wrs 1 AP achteraan om de rest van wifi te voorzien.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:29:
Het ISRA punt wat er zit is 3 jaar oud en lijkt op de tweede van links. De kabel die er bij zit zijn te kort voor mij. Het modem komt dan aan de voorkant van het huis te hangen en dan is de algehele wifi dekking van modem tot in schuur slecht.
Dat is dan "jammer"; hoe langer jij de kabel maakt tussen ISRA en modem, des te groter de kans dat je verbinding blijft wegvallen.

Advies; ISRA naar modem max. 2 meter, dan van modem naar rest van netwerk UTP trekken en/of extra AP's inzetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:29:
Let wel op dat WiFi ontvangst niet hetzelfde is als internet verbinding.

Je wil altijd dat je modem/router het beste bedrade kwaliteit signaal binnen haalt vanuit de ISRA en dat je eventuele draadloze ontvangst daar achter apart wordt opgelost. Je kunt niet een bedraad signaal “brak” gaan maken omwille van een wel/niet draadloos signaal ontvangst, dat is symptoom bestrijding ipv een oplossing. Investeer 5 tientjes in een access point die je WiFi achteraf gaat afhandelen ipv de constructie die jij voor ogen hebt

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan is kijken of met het nieuwe modem de wifi dekking ook beter is geworden als ik hem met een korte kabel aansluit.

Oké een acces point. Enige aanraders op dat gebied??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2017 20:38 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:37:
Ik kan is kijken of met het nieuwe modem de wifi dekking ook beter is geworden als ik hem met een korte kabel aansluit.

Oké een acces point. Enige aanraders op dat gebied??
Stap 1. Zorg eerst dat je bekabeld de best mogelijk verbinding/signaal hebt

Stap 2. Als stap 1. Is gelukt ga dan uitvogelen waar en waarom je minder WiFi signaal kan ontvangen of verzenden

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik zal morgen is even gaan vogelen. Alvast bedankt en een fijne jaarwisseling

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Idd.. WiFi even uitsluiten in je zoektocht tot een oplossing.. en verder verkopen zowel Ziggo als KPN prima wifi accesspoints zonder al te veel poespas en nog voor een leuk prijsje ook

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu me modem aan een kabel van één meter. Zal het de komende dagen is even in de gaten houden of mijn problemen opgelost zijn. Mvg Wesley
Pagina: 1