Toon posts:

Ram lekt/ ram verbruikt teveel geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Sinds een paar maanden al merkte ik tijdens het gamen dat mijn zelfgebouwde pc van een jaar oud heel erg traag werd en soms ging haperen. Dit vond ik vreemd aangezien dit nooit gebeurde en ik er een goede videokaart in heb zitten die veel aankan. Dus ik ging een beetje op internet kijken wat er aan de hand kon zijn. Al snel merkte ik dat mijn ram geheugen op 99 a 100% zat, terwijl ik er 2x 8gb aan ram in heb zitten. Dit zou genoeg moeten zijn voor alle games en andere programma' s die op dat moment draaien. En aangezien als ik alles bij elkaar zou optellen aan geheugen kwam ik dus niet op de 16gb. Dus er is sowieso ergens een ''lek''. Mijn vraag is hoe ik dit kan oplossen? Ik wil er nog bij zeggen dat als ik de pc weer opnieuw opstart het ram geheugen weer terug gaat naar ongeveer 10 a 20%. Na enkele uren kan dit weer zijn opgelopen naar 80%. hieronder link naar foto voor meer informatie.

https://imgur.com/a/dCWGl

Relevante software en hardware die ik gebruik:
De software die ik gebruik is Windows 10 pro en hieronder staat een lijstje met de bijbehorende hardware.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 165,50€ 165,50
1MSI B150 GAMING M3€ 104,90€ 104,90
1EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 475,-€ 475,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 185,-€ 185,-
1Corsair RM550x€ 88,50€ 88,50
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 148,95€ 148,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 51,-€ 51,-

Zelf heb ik al geprobeerd om iets te doen met de windows updater en het opnieuw installeren van chrome. Dit stond namelijk op internet, maar beide heeft niet geholpen.Alvast bedankt voor het reageren!

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je moederbord heeft een Killer E2400 netwerkkaart, die staan erom bekend dat de driver memory leaks heeft.
Kijk of daar updates voor zijn.

Wat zegt de Performance tab? Grote "Non-paged pool"?

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 31-12-2017 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Netwerk drivers updaten. Ik had dit ook met msi mobos en dat heeft het opgelost. Killer netwerk drivers hadden gigantische memory leak.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de driver geupdate, ofja de nieuwste versie geïnstalleerd. Ben nu alweer een paar dagen en heb geen problemen meer met de ''lek''. Hiervoor bedankt :) Wel heb ik nog problemen met een soort van hapering, dit hoor ik dan via de boksen, het geluid hapert dan voor een seconde. Weet niet of dit ook met het ram te maken heeft? In ieder geval is dit ook al een tijdje. Dacht dat het aan de cpu lag, dat die te kort komt, maar het gebeurd ook wel eens zonder zware taken. zou stof geen oorzaak kunnen zijn?

Edit: Non-paged pool zit heel de tijd rond de 170 a 190 MB

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2018 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Problemen met het geluid tijdens games is vaak de schuld van trage opslag.
Maar tijdens afspelen/streamen muziek of films kan nog steeds de netwerkkaart zijn. Maar dat is extreem lastig om te vinden. De shotgun methode, vervangen totdat het weg is, is wat er overblijft.

Als het blijft zou je dit kunnen proberen.
pricewatch: TP-Link TG-3468
Of als je PCI-e x1 slot bezet is, een PCI netwerkkaart voor een ander vrij slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je trage opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Als de game moet wachten totdat het geluid geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
Het duurt zo lang voordat je de volgende x seconden van de muziek in je buffer hebt zitten dat je geen buffer over hebt, dus moet je mediaspeler wachten tot je opslag daadwerkelijk aanlevert wat er gevraagd wordt.

(ik betwijfel dat een beetje eerlijk gezegd. Dat verhaal is een béétje vorig decennium, om het zachtjes uit te drukken)

Netwerkkaart vervangen **en Killer meuk in BIOS/UEFI uitschakelen!!** is een goede om te proberen, als je een tientje of twee voor een wel fatsoenlijk netwerkkaartje over hebt.
Pagina: 1