Aankoopadvies micro/mini-keten ter vervanging van CEOL N9

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-04 16:30
Ik ben op zoek naar een nieuwe micro/mini-keten ter vervanging van mijn Denon CEOL N9 waar ik niet echt tevreden over ben wegens regelmatig wegvallen van radio en internetradio verbinding en de zeer trage bediening. Ik heb de laatste updates.

Moet over het volgende beschikken:
- FM radio
- Internetradio
- CD speler
- Muziek (mp3 en flac) afspelen van mediaserver (DLNA)
- Bekabeld netwerk
- Afspelen van USB stick
- Alles in 1 toestel wegens gebruik cd speler door kindjes

Nice to have maar geen must:
- Wifi
- Bluetooth
- DAB
- NFC
- USB-DAC functie

Budget: max €500

Wat ik al gevonden heb:

Panasonic SC-PMX150EG maar is volgens de Panasonic site enkel wifi en geen LAN. Kan denk ik alles wat ik wil maar geen idee over de bedieningssnelheid. Nog geen reviews van gevonden.

Sony CMT-SBT300WB kan ook al wat gevraagd is maar is traag volgens verschillende reviews.

Iemand goede ervaringen met een (ander) model of kan er iemand iets aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Microsets worden niet zo heel veel meer geleverd. Ik snap wat je wilt maar eigenlijk wil je alles in een heel klein doosje en dat past meestal niet echt ;)

Verder zou die Denon het gewoon goed moeten doen. Ik weet niet wat jij als traag ervaart danwel wat er wegvalt, maar ik kan me niet voorstellen dat die issues niet op te lossen zijn. Al dat niet met een simpele firmware update. Dat al eens gedaan? Vast IP en DNS adres instellen wil ook al heel erg helpen btw. En idd bekabeld aansluiten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:07
Ik heb er geen ervaring mee, maar de Marantz CR611 is qua functies precies zo'n speler als de N9. Deze is bij Hi-Fi Klubben nu 445 euro. Marantz en Denon zijn wel twee bedrijven onder hetzelfde concern, dus onderhuids verschillen ze misschien niet veel. Wel zonde van die N9. Is er echt niks meer aan te fiksen? En hoe zit het met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-04 16:30
Het is niet dat hij stuk is. Hij doet alles maar traag.

Bijvoorbeeld bij switchen van FM tuner naar media server duurt het 1min 40 sec voor hij het laatst afgespeelde nummer verder begint af te spelen. NAS staat aan (moet niet uit slaapstand komen), alles bekabeld, gigabit switch, laatste firmware is geïnstalleerd,...

Ander voorbeeld, als ik naar de FM radio luister en vanuit mijn favorieten Stu Bru Internet Radio selecteer duurt het ook 1 min 30 sec eer ik geluid hoor.

Misschien is dit normaal, maar mij het lijkt lang. Vermits alles werkt denk ik niet dat dit onder garantie valt. Heb hem ook al een tijdje. Zal de netwerkinstellingen nog eens doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ok, dus eigenlijk je enige probleem is dat het lang duurt voordat ie naar netwerkgerelateerde bronnen switchet. En verder is alles ok. Is dat wat je zegt? ;)

Zo ja, post je netwerksetup eens hier. En dan bedoel ik IP's van je Denon, dat van je router, gateway IP en DNS IP's die ingesteld staan op de Denon en op de router. En gebruik je DHCP of een vast IP?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon_Warner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-03 09:51
Hoi ik heb net een Denon N9 gekocht en heb dezelfde problemen. Alleen dat het even duurt voordat een zender gaat spelen kan mij niet erg veel schelen en bij mij duurt het 15 seconden. Ik werk niet met een vast IP adres maar zou wel kunnen aanvinken in mijn Fritzbox dat hij alleen de IP mag gebruiken die nu staat ingesteld voor de N9. Ik gebruik geen wifi voor de N9 maar een ethernet kabel.
Wat het wegvallen van internet radio verbindingen betreft. Dat heb ik alleen als ik met een Android apparaat even iets op Internet check. Heel irritant. Maar ik vond dit topic en het schijnt vooral een probleem te zijn sinds de laatste firmware update: https://www.avforums.com/...osing-connection.2141639/
Workaround die bij een FritzBox in ieder geval goed werkt: DENON N9 via guest access SSID laten streamen.
En deze tip van The Eagle werkt ook voor de DENON N9 en dan kan je via één SSID blijven werken zonder disconnects:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53903411

[ Voor 27% gewijzigd door Simon_Warner op 16-01-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-04 12:42
Ik was gisteren ook op het punt mijn geld terug te eisen. Vandaag contact gehad met Denon over de N9.

Het probleem van @Simon_Warner is dus deze: nieuws: Google brengt donderdag fix uit voor wifi-problemen Home-speakers en ...

Ik ga vanavond eens kijken of éév van de antwoorden daar de oplossing is. Anders tijdelijk (tot de fix) de Android apparaten en Chromecasts isoleren/uitzetten.

Edit: Na een uur of 6 testen werkt het isoleren van alle Android-apparaten goed, radio is weer prima te gebruiken. Eén telefoon is nu een uur of twee weer terug op hetzelfde netwerk met de "Chromecast broadcast"uit. Dat lijkt ook goed te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Folke op 18-01-2018 22:50 ]

Pagina: 1