Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI Z77A-G45 boot niet meer na OC Genie

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Topicstarter
Heb hier een systeempje met een MSI Z77a-G45. Daarin:

- i5 2500 (geen k)
- Radeon 7970 3gb
- 4x2gb
- 128gb Samsung SSD
- Zalman 600w PSU

Ik zag in de bios dat je OC Genie in kon schakelen. Ik klikte erop, ging uit de bios. En toen had ik geen beeld meer....Ik ben gaan zoeken en heb er nu al spijt van dat ik het heb geprobeerd :X Maar ik heb geprobeerd:
- CMOS jumper
- CMOS batterij een ruim half uur eruit
- GPU eruit in combinatie met jumper

Alles heeft als resultaat dat de computer start, textueel wat info geeft over de computer onder de noemer "Computer informatie". Er staat dan "DRAM grootte:" zonder waarde. Verder staat er ook wat voor SSD erin zit. Ctrl-alt-delete maakt dat de computer opnieuw boot en vervolgens totaal weer geen beeld, geen POST niks niet. Ik kan dus ook niet naar de BIOS om settings aan te passen.

Alles wat ik verder heb gevonden waren situaties waarin men ofwel nog in de bios kon komen ofwel helemaal niks kreeg, ook geen computer informatie.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Clear cmos gedaan terwijl de stroom was afgekoppeld? Dat wil zeggen voeding uit en netsnoer uit de wandcontactdoos?

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:18:
Clear cmos gedaan terwijl de stroom was afgekoppeld? Dat wil zeggen voeding uit en netsnoer uit de wandcontactdoos?
Had de knop van de voeding uit gezet, dacht ik later nog aan. Alles staat nu al meer dan een dag compleet afgekoppeld, jumper erop en CMOS batterij eruit. Dat moet toch wel lukken. Ik laat weten wat de uitkomst is.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
hallo,

Bij mijn weten is een non-K processor toch niet ideaal geschikt om te overclocken?

Het is ''mogelijk" maar de winst is marginaal,ik denk dat je met oc genie al meteen over de veilige waarde gaat en dat daar je probleem zit.

[ Voor 47% gewijzigd door Slammed_a4 op 03-01-2018 13:44 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:37

nelizmastr

Goed wies kapot

Slammed_a4 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:38:
hallo,

Bij mijn weten is een non-K processor toch niet ideaal geschikt om te overclocken?

Het is ''mogelijk" maar de winst is marginaal,ik denk dat je met oc genie al meteen over de veilige waarde gaat en dat daar je probleem zit.
Correct. De niet-K kan dan ook niet verder overgeklokt worden dan zijn maximale turbo frequentie en dan heb je al geluk. Baseclock houdt al snel op bij 1-5MHz.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:18:
Een paar dagen verder maar nog steeds hetzelfde resultaat ;( Ik heb een foto gemaakt van hetgeen op het scherm staat:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fJHKwb/20180103_200909.jpg
Slammed_a4 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:38:
hallo,

nelizmastr schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:03:
[...]

Correct. De niet-K kan dan ook niet verder overgeklokt worden dan zijn maximale turbo frequentie en dan heb je al geluk. Baseclock houdt al snel op bij 1-5MHz.
Jullie hebben helemaal gelijk maar ik wou eens zien wat het doet. Tot nu toe niet meer dan de bende slopen :') Zeker bij een niet-K toch vreemd...

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 03-01-2018 20:18 ]

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1